TURBO SPORT
Szöveges ítélet
Szerelem volt első látásra. Karakteres, gyönyörű autó. Mindig tetszett, mióta az eszemet tudom. Még most is megnézem őket.
Az első autóm megvásárlásakor eleinte véletlenül, később már kizárólag ibizát kerestem. Meg is vettem egyet, és akkor még azt is bevettem, hogy egy idős doktor használta, azért kevés a km.
Több olyan dolgot bevettem, vagy nem figyeltem, ami miatt ma már nem csúszna át, de hát ez volt a tanulópénz.
De a gép úgy ment, mint a golyó. Nem kíméltem soha. Élvezetes volt vezetni. A hely nagy volt benne, nem egy szűk doboz, mint a hasnló korú corsa-k. Az üléseket (osztva) lehajtva mindent be tudtam rakni.
Egyszer hagyott ott valahol, mert felfort a hűtővíz. Szerencsére csak a gomba volt, utána meg beszereltem egy kapcsolót a ventillátorhoz, hogy ilyen véletlenül se forduljön elő többször.
Egyszer belém jöttek hátulról, úgy hogy összes 4 autó csúszott egymásba. Nagyon megijedtem, mert siettem valahová, de amikor kiszáltam, csak röhögtem, hogy az ibizám öntöttvasból van, mert annak volt a legkevesebb baja. Kicsit megnyomódott a hátulja, reszelni kellett a csomagtartó záron, hogy be lehessen zárni, de szinte észrevétlen volt. A kipufogó és megrepedt, de behegesztették kétezerért, a biztosító meg 100ezret fizetett :)
Utána a hangja is nagyon jó sportos lett.
Sajnos ez a biztosítós bevétel sem billentette pluszba az autó mérlegét, mert sokmindent kicseréltettem rajta. Szintén az első autós naívságom miatt, hagytam magam rábeszélni pár költséges dologra. (Kopogott hidegen, így új hidrotőkéket kapott, és ha már szétszedték, legyen kicserélve ugye a veszérműszíj, úgyis csereérett lesz 1 év múlva. Persze addigra meg eladtam.)
Egy nagyon kellemetlen és zavaró hibája volt, ami szinte végigkísért. Hidegen elment az alapjárat és rángatott a motor. Gyakorlatilag hidegen csak én tudtam vezetni. Többen nekiálltak megjavítani, de sose lett jó. Az új tulaj vett egy karburátort 40ezerért, állítólag most már jó. Na nálam ez a kiadás már nem fért volna bele.
Viaszont miután bemelegedett, nagyon jól ment. Lőttem is rá a búcsúban egy turbo sport feliratot, amit néhány napig büszkén is hordott :)
Hibalista
- Hidrotőke (és akkor már vezérműszíj is + görgők) ~100e
- Kipufogó rendszer ~40e
- Kerékcsapágyak ~ 10e/alkalom
- Karburátor ~ 20e
Ide hordtam szervizbe
Több szerelőnél is voltam, egyik sem márkakereskedés. Sajnos mindnek sikerült olyan javíásokra rábeszélni, amit nem kellett volna megrendelnem, mert az autó értékét nem növelték, és amúgy is elment volna.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Astra Classic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
