PORSCHE-FIAT-SEAT, mindez együtt
Szöveges ítélet
Egy ´86-os háromajtós benzines az alany, amit 2000-2002 között hajtottam. Sokadik tulajként vettem, hogy hány km-rel, a fene tudja, az óra nem m?ködött - általában a m?szerek nem m?ködtek, kivéve a h?t?víz és a benzinmér?t.
Mindig is tetszett a szögletessége, meg az arányai - másfél méteres ajtajai, szépen csapott feneke. Az ötajtósnál mindenképpen dögössebb volt, de ez a mai 3-ajtósokra is igaz.
A maga idejében egész jó felszereltsége volt, puha m?szerfallal (olyan habalátétes m?b?rszer? borítással, ami kék szín? volt), csak hát az a töméntelen extra mind megadta magát.
Tetszett:
Kiváló motor: 1500-ös "porsche-system", olajfogyasztás 0, ment mint a veszedelem (igaz fogyasztott is rendesen). A motor miatt sosem maradtam az út szélén. Váltó: lötyög?ssége ellenére jól kezelhet? - olyan igazi fiatos (csak az a takonyszer? váltógomb lett volna másmilyen). Futóm?: a hátulja egész érdekes volt - keresztben egy laprugó, egy kétgyerekes apukának egész jó, nem állatkodtam vele. Az ülések kicsit kakasül?s érzet?ek, de kényelmes. Nagyon tetszett, hogy hátra beszálláshoz támla dönt, ül?lap el?re csúszik (1 mozdulattal), és utána minden visszaáll az eredeti helyére (sok autóban ma ez nincs így). Az ajtó akkora volt, hogy nyújtózni kellett hátrafelé a biztonsági övért. Nem kellett félteni, ha megkarcolják (volt, hogy egy héten kétszer is megtörték, nem az én hibámból).
Nem tetszett:
Hát elég gyakran otthagyott az út szélén. A legbosszantóbbak a kuplungbowden szakadásai voltak (a t?zfalnál mindig kidörzsölte a lemez, mert a helyér?l elmozdult a rögzít?). Önindító (bendix, fogaskoszorú, stb). Vízpumpa haldoklott (mondjuk 15 éves volt a kocsi). Nem lehetett takarékosan menni vele :). Gyújtás nagyon érzékeny volt a vízre, ilyenkor dadogott. A kapcsolók elég hülyére sikerültek, ami letört, azt apám pótolta valami cseng?gombbal.
Összességében: amikor ment, szerettem, de ha makacskodott, akkor fel tudtam volna gyújtani. Baromi frusztráló, amikor szakadt kuplungbowdennel 2. fokozatban indulnál, de az önindító egyre kerreg és csak hatodikra indulsz a Rákóczi úton; és fohászkodsz, hogy ne kelljen megállni Rákosborzasztóig (éljen a zöldhullám).
Hibalista
- Vízpumpa (20e), önindító - állandó probléma volt, gyújtás, fényszóró foncsor (beázás miatt - bontóból 4e/db), els? lengéscsillapítók, kipufogó leöml?t törtem (alacsonyan van, illetve magasak a padkák), utólagos tet?ablak beázott, központi zár halála, villanyablak tet? lassú, m?anyag bizbaszok törtek rajta (pl. hátsó ablak kibillent?je, duda idióta füle, index még idiótább karja), hátsó ablaktörl? sose m?ködött, km-óra spirálja szakadt volt, ja és vagy 5× kuplungbowden szakadás, egyszóval majdnem minden rossz volt, DE A MOTOR SOHA (PORSCHE)
Ide hordtam szervizbe
apám, após és László Zsolt Bp.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Seat Szabó Mátyásföld - egy lenyúlós társaság + megvárakoztattak
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1200 kombi | Következő autója? | Suzuki WR+ |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
