Megbízható, olcsón fenntartható
Szöveges ítélet
A New Style Ibizákon a ráncfelvarráson (lámpák, h?t?maszk, lökhárítók) kívül módosítottak a váltón, kormánym?vön és új m?szerfalat is kapott.
Motor: iszonyatosan eltalált, elny?hetetlen Porsche System 1193 ccm 70 LE (8 szelep). Hengerenkénti elektronikus befecskendez?s, még 184.000km után is 12 sec alatt eléri a 100-at (direktsz?r?, sport dob). Városban télen beéri 100km-re 8L, hosszútávon 100-110-es tempóval 5,5-6L-el. Azt hiszem ez a motor az újabb autóknak is példamutató lehetne (pl.: VW Golf,Astra - 1.4 60 LE, 1.6 75LE).
Futóm?, rugózás: németesen feszes, rossz utakon hajlamos pattogni nagyobb tempónál. A kormány szervó nélküli, viszonylag könny?, er?sen visszatekeredik. Fékek hatásosak (el?l bels? h?tés? tárcsa).
90-es évekhez képest jó összeszerelés, az ülések kagyló jelleg?ek jó oldaltartással és megfelel? comb alátámasztással, kemény tömettel. A huzat még így 13 évesen sincs elérve, kiszakadva, bojhozódva. Alig vannak kopogós m?anyagok, a m?szerfal és ajtó m?b?r bevonatú. Belül minden burkolt, nem látszik a kaszni színe. Hátul közepes a láb/fejnek szánt hely, az ülések osztottan dönthet?ek.
Rossz tulajdonságok: gyenge, rossz konstrukciójú kézifék, kissé primitív, de er?s (laprugós) hátsó futóm?, emiatt nem túl jó rugózás. Rideg, fekete beltér, plüss hiánya. Nagyobb tempónál (140km/h fölött) hangosodó motor és szélzaj. Kicsit már zörg? beltér (184.000 Km).
Hibalista
- Idáig csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni... pontosan:
-
- Kuplungtárcsa (6.000Ft), k. szerkezet (9.000Ft), kinyomó csapágy (3.000Ft), féltengely csukló (22.000Ft/pár), vezérm?szíj (3.000Ft), fékbetét szett els? (3.000Ft), fékbetét szett + munkahengerek hátra (7.000Ft), termosztát (1.500Ft)
-
- A kuplung 180.000Km-nél kezdett csúszni és még a gyári tárcsa volt benne! A csuklók is ekkor lettek cserélve, 175.000 körül kezdett az egyik kopogni...
Ide hordtam szervizbe
Ismer?shöz a komolyabb munkákra pl.: vezérm?szíj, kuplungtárcsa, féltengely csukló csere
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját magam :-) pl. fékrendszer, gyertyák, sz?r?k, olaj
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Seat Ibiza/Cordoba/Leon |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
