Ibiza kronológia
Szöveges ítélet
Ez már a 4. Kocka Ibizám....
Sok nyüge ellenére szeretem Öket. A választásnál szempont volt, hogy olcsó legyen és jól mennyen. Na ezeket maradéktalanul kielégíti.
I. fejezet
Családunk Ibizás pályafutását egy 900 cm3 csöppséggel kezde. Effective ezen tanultam meg vezetni. Ez a leggyengébb változat, csak er?s idegzet?eknek ajánlom, mert nagyon lomha. Viszont motorikusan ez is nagyon megbízható. De a kell? oktánszámú benzin kell bele. Soha nem felejtem el, hogy mit m?velt 91-essel a budakeszi emelked?n... Azt hittem nem érek fel a tetejére.. Komolyabb hiba egyébként csak a hátsó ablaktörl?motor leégése volt.
II. fejezet
Els? saját autóként az Ibiza fet?dött fel természetesen, azonban már az 1.5i verzó. Tapasztalatlan kezd? autósként egy iszonyatosan szétgányolt darabot sikerült kifogni. Nem volt benne bels? üzemanyag szivattyú.. Át volt heggesztve a tartály, alul súllyánál fogva csorgott ki a benya mint a trabiban... A kézifék teljesen be volt rohadva. És a legsúlyosabb probléma, amit ha ilyen autót tervezel venni mindenképp nézz meg, az az els? nyúlványok állapota. A motortér két szélén lév? er?sítés javításához ugyanis ki kell szedni a motort, ami nagyon meg tudja drágítani a javíttatást. Evvel az autóval gyakorlatilag addig sikerült járnom amig mindent ki nem javíttatam rajta. Azután a kopott gumik miatt megcsúztam, és egy fára csavarodtam...totalcar...
Aznoban gyorsan megjegyezném, hogy egy swifthez képest nagyon jól viselte az ütközést, sokkal több anyag van benne.
III. fejezet
Egy csúcsváltozatot sikerült megcsípni, kiválló állapotban. SXI. Gyári 100 lóer?. Naggyon megy. Egy 1.5 lépcs?s VTI-s (!!!) Honda Civic-et megvertem vele. Azonban az intenzívebb használat meg is hozza gyümölcsét: gömbfejek, féltengely gumiharangok, hengerfej, bels? üzemanyag szivattyú.. Jelzem mégegyszer: er?s igénybevétel esetén. Csak dicsérni tudom..
Sajnos anyum kezei között szenderedett örök álomra...
IV. fejezet
A mostani darab 1.5 GLX. utolsó szériából.Ez ugye már tipusfrissítés után. Összehasonlítva a SXI-vel? Hát a váltóhoz kár volt hozzányúlni a mérnököknek. rosszabb lett. Ugyanígy az elektromos rendszerrel sincsenek jó tapasztalataim. Az ibiza gyújtásrendszere egyébként is kényes, de ennél... 2 hétig szenvedtem vele, mire jó lett. + az ablakt?l?ket es? vagy autómosó után nem bírja az ember kikapcsolni.
Összegzésként csatlakoznék az el?ttem szólókhoz: Elég öreg típus és folyamatos bütykölést igényel. Cserébe viszont meny mint az állat, és olcsón fenntartható. Mondjuk ha az ember mindennel szervizbe rohangál akkor nem ...
Hibalista
- Vizpumpa, Hátsó ablaktörlö, Ablakemelö motor, Kézifék, Üzemanyagpumpa belsö, Gömbfej
Ide hordtam szervizbe
Self-service
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
