A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Ibiza (1984-1993)

Ibiza 1,2 GLX Friends 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hát... ez olyan se vele, se nélküle szitu

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezdődött, hogy már nagyon rühelltem cangával járni melóba és köllött valami motorizált acélváz. Na ekkor vettem az Ibikét. Semmit nem tudtam a típusról, és ez volt a kereskedő szerencséje. Bár nem bántam meg h megvettem, de ma már nem ezt választanám.
A gép amúgy egy öszvér. Van ebben minden a Fiat és a VW raktárából egyaránt. A motor fókszvágen a-lá Porsche csak h legyen vmi jó is a motortérben. Mert ez úgy megy mint a hasisos gepárd! 130-nál dobom az ötöst. És emelett olyan hangja van a gyári dobokkal is mint a tuningtibik hangolt sportdobos corsaiknak!
De a váltója már Ritmo! Félelmetes! Néha olyan érzésem van h szétesik az egész cucc, néha meg olyan mintha maga Ferdinand Porsche alkotta volna kerámiából(hozzá teszem az utóbbi sokkal ritkább). A hátsó futóműve meg ultra brutál. Keresztben egy laprugó ami az útra (próbálja) paszírozni az oldalanként 1 db szerencsétlen lengőkart. Üresen pattog mint a terepes ifa de teli csomitartóval meg 4 fővel full komfort. Viszont nem fűt. Illetve fűt de ahhoz képest amennyi hőt termel az a kis pöcs 1.2-es motor ez nulla. Lehet h ez csak nekem gond de én egy zsigából ültem át és ez piskóta ahhoz képest.
Formára amúgy tök átlag, ami király mert garázs hiján a ház előtt parkol már 5 éve és (lekopogom) még senki nem buzerálta. Mondjuk rohad is de piszkosul. Ez a széria olyan elgányolt üregvédelemmel meg anyagokkal lett összerakva, h már 10 évesen az orrától az első ajtóig fullra szétrohadt még a motortér is.
Amúgy el lehet benne férni, én a 186 cm-mel pont kényelmesen tudom vezetni, amit jó pár mai autóról már nem mondhatok el.
Költeni kell rá bár a kasztnin kívül csak a váltó és a kézifék az ami nyűgös, de tudtommal ezek típushibák így nincs mit tenni, javítgatni kell. Első járgánynak kiváló, sosem hagy cserben, igazi igásló, véres torokkal is hazahoz bárhonnan. Az olcsó alkatrész hozzá ritka mint a hosszúhajú bmw-s, de ez van ha az ember egy kisszériás kuriózummal rohangál (eddig a hátsó fékmunkahenger meg az ablaktörlő lapát volt a legolcsóbb hozzá). Hogy mennyit eszik? Fingom sincs sose mértem és nem is érdekel. Élvezem ha megy és különben sem érdekelnek ilyen apróságok.
Na megint itt. Az előző gondolatmenet óta eltelt kb 1 év és történt is pár dolog. Pl h eladtam. De előtte még volt egy újabb kuplungcsere, meg kapott egy "új" váltót is. Igaz 15E-be fájt, de legalább nem recsegett. Viszont eresztette az olajat a rudazatnál. Bakker, csak nekem lehet ekkora pechem. Közben a kasztni újból elengedett. Annyira, h a bal első sárvédő alját még a szentlélek se tartotta. Ekkor végleg tele lett a tököm az egésszel. Már hosszabb útra se mertem elindulni vele, annyira gáz volt. Feladtam a nyáron egy hirdetést és 3 nap alatt elvitték. Igaz xart se kaptam érte, de legalább nem nálam rohad tovább. Ja majd el felejtettem: volt egy bosszantó hibája (egy? hah, na hagyjuk!), mégpedig h időnként kihagyott a gyújtás és dadogott a motor. Mindent szétszedtünk már amit csak lehetett, de a halál náthás akármicsodájáért se jöttünk rá hol a hiba. Aztán egy hűvös tavaszi napon, lemerészkedtem a verdához és nekiestem végső kétségbeesésemben a motorvezérlő-elektronika kábelkorbácsát átvizslatni. Hogy honnan jött az ötlet ma se tudom, talán transzban lehettem vagy ilyesmi. És lőn világosság! A pár évvel korábbi kasztnizáskor kedves (rohadj meg) karosszérialakatos barátunk a taposólemez bontása-javítása közben ügyin elvágott a sniccerével 3 kábelt is. (De minek kellett az acéllemezhez szike?) Ezek meg aztán olyan meseszerűek voltak: hol érintkeztek hol nem. Potom 3 évembe került mire rájöttem, hogy hol a hiba. Mindjárt lett alapjárat is:)
Na de ennyit az öszvérről, "nyugodjék békében".

Hibalista

- Hol is kezdjem: vízpumpa, hátsó ablaktörlő, féltengely csuklók (gyáriak 140000-nél cserélve), váltó 2-es szinkongyűrű csere (xar még most is) kuplung (130000-nél szétesett, Aradról hazafelé) hidrotőke csere (előző tulaj jóvóltából), kézifék folyamatosan "rakoncátlankodik", meg jópár apró bosszantó hiba, km spirál szakadás, el.ablak nem ment le aztán meg nem jött föl, vizet forralta stb.

Ide hordtam szervizbe

Hát volt egy pár, de főként magam csináltam, meg pár maszek szaki

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1200 Következő autója? Opel Astra? Jóleszazis
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Ibiza 1984

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)