Első kocsinak kiváló
Szöveges ítélet
SEAT Ibiza 1,5i Porshe System 91'. Az akkori típus csúcsmodellje. Van benne központi zár, elektromos ablakok, napfénytető, ködlámpa, ezüst-szürke sárvédő szélesítések és lökhárítók a sportos megjelenéshez, + gyárilag 14"-os kerekeken gurul.Ennek köszönhetően persze 5 személlyel a kiváló magyar utakon gyakran súrlódik a gumi és a sárvédőív (ha valakinek hasonló típus van, a 185-ös gumihoz 5,5" széles felnit ajánlom). Én csak a szervo kormányt hiányolom belőle nagyon, ugyanis a 185-ös gumik és a kicsi fa sportkormány nyáron eléggé megnehezítik a parkolást.
Szerencsém volt ezzel a példánnyal. Ismertem a tulaját és a kocsi előéletével is tisztában voltam a vételkor. Tudtam hogy törötten hozták be osztrákból 95'-ben és az előző tulaj a "mindegy, csak menjen" elvet vallotta (lökhárító ferde, a futómű nem lett beállítva, ezért ette a gumit). Mindezek ellenére jó vételnek tűnt 2007-ben mindössze 72 ezer km-t(!!) futott autó. Nem is bántam meg. Persze a vételárat lealkudtuk apámmal 190ezerre, de kb. 150e rá is lett költve, hogy normál állapotba hozzuk.
A teljesítménye a mai autókhoz mérten átlagosnak mondható (102LE, 130Nm), de azért lehet vele meglepetéseket okozni. A fokozatok jól vannak elosztva, nem okoz gondot 5.-ben 80-nál előzésbe kezdeni. Én 180at mentem már vele, egy kicsit lebeg rossz úton, viszont a fékeket elég gyengére csinálták a spanyolok. Úgyhogy a száguldozást nem javaslom ;).
A futómű elég kemény, ami pedig nagyon meglepett az a hátsó felfüggesztés: keresztben laprugós! Ennek köszönhetően drasztikusan változik az úttartása a "kiváló minőségű" magyar aszfalton, ha legalább ketten ülnek mögötted.
A kanyarokban azért vigyázni kell, mert tolja az orrát.
A belsejére nem lehet panasz, a 80-as évek végét idézi. Az első ülések jó oldaltartásúak és kényelmesek, a műszerfalat viszont szerencsére az első tulaj átalakította egy kicsit: rózsafa sportkormány, fabetétek, vörös Ibiza felirat és egy bónusz kazetta tartó, hogy ne legyen olyan üres a középkonzol alul. A váltóból is elvágtak vagy 20 centit(!), így most elég rövid a váltóútja. A rudazat újraperselyezésének köszönhetően pontosan kapcsolható. Persze a hátramenettel néha meggyűlik a bajom.
Összegezve: egy kiváló első autó!
2011.01.31:
Még mindig úgy gondolom, hogy első kocsinak teljesen megfelel. Igazából semmi bajom nincs vele. A lengéscsillapítókat cserélni kellene. A váltót sem ártana felújítani. Itt-ott zörögnek a műanyagok (legközelebb nem teszek két, egyenként 2kg súlyú hangszórót a kalaptartóba, mert az miatt kezdett el nyöszörögni a tartó), de ez egy 20 éves autó! Amit tud, azt most is megcsinálja. Bár én már "kinőttem". Eladni nem lenne szívem, megszerettem.
Vigyázok rá, amíg tudok.
Hibalista
- Apróságok: - -hátrameneti lámpa kapcsoló - -digitális óra világítás - -hőfokjelző (mér csak hülyeséget) - -váltómű (típushiba)
Ide hordtam szervizbe
Szabó Sándor Autószerelő mester
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 353 Limousin | Következő autója? | Civic Coupe |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
