1.2i 71LE a legjobb vétel!!
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem.Első autóként vettem,300e Ftos álomhatárig gondolkodtam.Lássuk mit vehet az ember ennyiért:
-kocka lada (ha hiszitek ha nem 1évvel ezelőtt amikor jó állapotú ladát kerestem,szerintetek találtam??Lepukkant szétrohadt szarokkal találtam szembe magam,és a poén,hogy ezeket is 250e-ért árulták,alku persze nem lehetséges...Röhej.Gondolotam ok,legyen 250,de akkor ebben már legyen benne a gáz,nem kell szalonállapot,legyen egy olyan egészséges 10-15évesre illő gondozott állapot.Hát ilyen nincs.Rájöttem.
-Golf II,erről nem is beszélnék,valamirevaló golfot hiába 20éves,nem kapsz 500e alatt...
-fiat tipo,vele kapcsolatban annyi,hogy nem a régi digit műszerfalas tetszik,hanem az újabb,ezekből sem lehet normális megkíméltet kifogni...
Ezzel nagyjából az értelmesebb öreg verdákat ki is veséztem.Gondoltam ilyen nincs,nem találni öreg de jó állapotú verdát...Amikor egyik vasárnap faterral gondoltunk egyet és elugrottunk egy autópiacra.Végignéztem a kínálatot,2 autó tetszett,egy golf II 1.6d,fehér 16"os alukkal,ennyi,semmi különös,semmi hivalkodó,mégis csinos darab volt.A probléma:550e Huf :S
Másik egy nagyon jó allapotban lévő ´92es seat ibiza, 1.2i ,porsche system, 5ajtós , gyári alufelnik...Gyönyörű:) Körbenéztem,beindít,semmi nem odavaló hang.Egyszerűen nekem találták ki és még árban is a limit környékén volt.Mint kiderült,előző gazdája egy doktornő,eléggé óvatosan bánt vele,nem is adta volna el,ha nem adja be egy szalonba,hogy kihozhasson egy új verdát.
Szóval mosollyal az arcomban,elindultam vele hazafelé.
Utóbbi egy év tapasztalata: semmi,mégegyszer mondom semmi baja,minden úgy működik rajta ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
Motor: 1.2 , 71LE , azt hiszem ez még a mai 1.2-eseknek is becsületére válik. Nem egy rakéta,de a 100-110es tempót röhögve viszi,én ennél gyorsabban nem közlekedek vele.
Fogyasztás: na ezen dobtam egy hátast rendesen.Fateromék ingise ( suzuki = keveset eszik) télen nyáron 7 litert eszik,nyáron a klíma miatt,télen hideg miatt.
Az ibiza meg:meloba járás ( nem kőműves vagyok,nem is festő...nem baszom szét a kocsit,nem az a fajta melós autó ) 25km-re van a melóhely,átlag 6-6.5 liter, max 100-110ig nyomva neki.És itt jön a hátas: 170km-es táv, szigorúan betartva a 90et (nem azt jelenti,hogy 90ig padlózva,csak szépen lightosan ), tankolásnál 5.1l 100km. Na ez a nem semmi:)
Az alacsony fogyasztás egyetlen titka: az áttétel. Faterom ignise 100-nél olyan 3000ret forog,míg az ibiza csak 2100környékét. 130nál forog 3000ret!!!Ez a nagy titok :)
Kényelem:nekem teljesen megfelelt,nem fárad el az ember háta hoszabb távon se.Hátul nem olyan nagy a hely,de hát istenem...
Egy a baj vele,servo nincs benne ugye,anyum meg így nem vezeti,engem mondjuk nem zavar a servo hiánya,olyan könnyű tekerni,hogy csak na.Egyedül álló helyzetben nehezebb,de ott sem vészes. Hogy őszinte legyek ezért is került eladó sorba a kocsi,vmi hasonló árú servos kocsi után kell néznem,gondolva anyumra...Ha esetleg valakit érdekel,vagy a haver akar egy olcsó nagyon megbízható autót,dobjon egy mail ( bbalazs23@freemail.hu )
Első autónak bárkinek bármikor ajánlom,tökéletes,megbízható,olcsón fenntartható,és ami fontos:nem rohad mint a töbi golf vagy tipo...
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
hál ´ Istennek nem kellett szerelőhöz menni vele,nem romlott el semmi
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem tudom,valami olcsóbb fajta szervós!! :) üdv anyu |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
