Tönkretehetetlen, de az élmény borzasztó
Szöveges ítélet
Cégautóként kaptuk egy 1,4-es VW Polo Classic után. Els? hallásra a 3 henger elszomorító volt bár a teljesítménye papíron nagyobb mint a Pólóé. Én megfogattam, hogy bebizonyítom, ez az autó nem alkalmas a napi többszáz km-es utakra. Egy évig tekertem vele, ezalatt 140.000 km-t vezettem legtöbbet autópályán. A gyenge teljesítménye miatt szinte csak padlógázzal és szabályzásig pörgetve. Motorikusan nem lehet tönkre tenni, bár a vége felé már két olajcsere között megevett 2-3 liter olajat. A hangja elég sportos a 3 henger miatt bár van benne kis Wartburg-os beütés. A futóm?ve tragédia. Minden kis gödörben olyan érzés mintha kiesnének a kerekek, kanyarban az elejét tolja a hátulját nagyon nehéz megindítani de ha egyszer sikerül akkor az isten sem fogja meg. Az ABS szoftvere nagyon el lett tolva, ha bekapcsol utána még akkor is visszavesz a féker?b?l amikor már nem kéne. A 2004 évvégét?l készült modellek már jók. Kb. 3-400 km-t lehet vele elmenni gerincfájdalmak nélkül, utána már nagyon kényelmetlen. A m?szerfal elég gagyi anyagokból készült de legalább nem zörög. Látszik rajta, hogy a modern technika túl okossá teszi, pl.: fékezésnél befeszíti az öveket tehát ha hírtelen rend?rt lát az ember akkor nem szabad fékezni, el?bb bekapcs majd utána fék. Az elektronikus gázpedál kicsit lassan reagál, tizedmásodpercek telnek el mire felpörög a motor, s?t fékezéskor teljesen elveszi a gázt és id? kell amíg magához tér. Az elektromos szervokormány is lassúcska, hírtelen mozdulatoknál még nehéz a kormány, csak kés?bb jön meg a rásegítés. Az ablakmosó tartály csak 2 literes, baromi idegesít?, hogy hamar kifogy. 185 km/h a végsebessége 6000-es fordulaton (itt szabályoz), ezt elég jól tartja csak id? kell amíg eléri. Légkondival 175-180. Elég alacsony építés?, sokszor felakad, terepen csak nagyon óvatosan lehet vele közlekedni. Nem nehéz megetetni vele a 10-11 litert ugynakkor 5 literes fogyasztást is lehet vele csinálni. Összefoglalva: átlagos használatra nem rossz, meg lehet szokni, de ahogy közelítünk a határok felé egyre furcsább lesz. Ez mondjuk minden autónál így van, mondjuk úgy, hogy közel vannak a határok. Én nem vennék ilyen autót.
Hibalista
- Komplett kuplung (tárcsa, kiemel? szerkezet, csapágyak) 120.000 km-nél
- mind a három gyújtótrafó egymás után ment tönkre 130.000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
M1 autoplanet
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Polo 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
