A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1,4 TDI 80LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Termelő, biztos társ

Szöveges ítélet

Az előző autóm már régi volt 99'-es, így szükségesnek láttam egy fiatalabb cserét.

Sokat hezitáltam, olvasgattam a fórumokat, mert ebből benzinest szerettem volna venni 1,4-est, mivel zömében városban járok (80-20 arányban, város-országút) de azok közül jót nem találtam, csak 1,2-es motorral ami hurka, így maradt a már jól bevált, kiforrott 1,4 TDI dízel. Sok szerelőt megkérdeztem, mind azt mondta, hogy ha jó helyről van nem lesz baj vele. Gondos első tulajdonostól vettem, aki maga is szerelő szakmában dolgozott, így jó gazdája volt, eladni csak azért adta, mert kinőtték (3 gyerkőc).
A másik dolog amiért óckodtam a dízel mizéria, meg kitiltások később, de annak még kell vagy 30 év, addigra meg már sehol sem lesz. Ja és valószínűleg nem ezzel a 10-es környezetvédelmi besorolásba eső motorral fogják kezdeni, hanem az Euro2 és Euro 3 motorkkal (Golf3, Passat, stb.). A szerelőm megnyugtatott, hogy a benzines motornak sem tesz igazán jót a több városi használat, talán még a dízel strapabíróbb. Egyébként is az előző tulajnál és nálam is garázsban volt tartva, +14°C fokban van, így nagy baja nem lehet. Téln azért a -8°C-ban kiraktam egyszer, hogy mit csinál, de nem sokáig gondolkozott amíg beindult. Pöcc-röff.

Egy jó tanácsot tudok mindenkinek adni az előző autómból okulva, nem szabad a legolcsóbbat megvenni főleg amit régóta hírdetnek, mert azal vmi van.
A jó autók kb 2 hónapig vannak hírdetve.

Akkor az autóról néhány szó...

Belső: nos nem a legnagyobb, de nem is a legkisebb autó. Mint minden német konszern, ebben is sok minden (90%) megegyezik a Skoda és VW testvér modelekkel, így viszonylag olcsó az alkatrész ellátás.
Polo és Fabia méret kb., csak más műszerek, más design. Mind az első és mind a hátsó ülések kényelmesek még hosszabb úton is. A zajszigetelése sztem 140-ig jó, onnan már a prémium márkák versenyképesebbek. De ezt nem is arra találták ki. Igazából 4 ember részére kényelmes hosszú úton és városban egyaránt. Vagy 2 felnőtt és 3 gyerek is városban belefér. Az zseniális, hogy ebben a légzsák elöl az anyós oldalon kikapcsolható, így agyermek ott is biztonságosan utazhat. A kezelőszervek kézre esnek és ésszerűek. Egyetlen negatívum a műszerfal bal sarkának kiálló íve, de egy hét és megszokja ez ember. A csomagtér a szedánsága ellenére meglepően jól pakolható, nekem a 4 téligumi acéltárcsákon befért gumizás után, nem kellett a hátsó ülés elé pakolgatni. Sok olyan szedánt gyártottak régebben aminek nem dönthető az ülése, így hosszab dolgokat nem tudsz vinni, na ez nem ilyen, simán beleteszel bármit ami hosszú.

Motor: mint korábban említettem, a motorválasztás terén igen szkeptikus voltam, mert nem sok dízel autóm volt, és óva intettek ettől a 3 hengeres motortól, csak mostanra nem értem miért. Jó ez a motor, sőt! Meglepően jól húz, hamar bemelegszik. Feleségem céges dízel 1.3 JTD Fiat Puntójával körbe kellett járni a várost télen, hogy meleg legyen benne. A fogyasztása brilliáns: vegyesben átlagban 4,2 liter/100 km. Városban max 5,1 liter/100Km. Mért adatok nem kamuk, én sem hittem el. A rekordom egy tankolással 1028 km volt, pedig 45 liter fér bele. Természetesen a szabályok betartásával. A nyomaték úgy 1400-as fordulaton érkezik, és 3600-ig tart. Autópályán meglepő, hogy ha utolérnek 130-nál nem kell lehúzódni, mert meglódul, még ötödikben is, és ezt úgy 160-ig tartja is. Onnantól már nyilván kicsit gyengül, de a 190-et simán viszi, persze nem neki való. Egyébként 130-nál 2800-2900 körül forog a motor, pedig csak 5-ös váltó van benne. Haverom Astra G-je igaz 1.4 16V már 120-nál 3600-at forog. Azért is zabál valószínűleg. A váltója egyébként nagyon precíz, pontos, kezes bárány.

Külső: sztem letisztult, évek múltán is jó forma, mely egyszerű, áramvonalas és jobb mint a mostani szögletes formák. Nekem akkor és most is tetszik. Az is tetszik benne, hogyha kinyitod az ajtót, akkor érzed, hogy van benne anyag, vas, és biztonságban érzed magad benne, nem megbántva senkit de nem egy "Mi autónk"....
A karosszéria is kiváló, még így 10 év után sincs sehol rozsda, pedig ennek az első sárvédője és a küszöb találkozásánál szokott rozsdálni, de mivel ez garázs autó volt és tisztítást is kapott rendesen, így semmi baja. Egyszer olvastam, hogy az első műanyag dobbetéteket ki kell venni és a küszöbhöz évek alatt berakódott sarat ki kell szedni, az hosszabbítja az életét. Szét is szedtem, ebben semmi nem volt. Valószínűel a becsületes előző tulaj is tudta ezt.


Összegzés: bárkinek tudom ajánlani. Egy fontos dolgot leszögezve, hogy jól meg kell nézni, hogy kitől veszed.
Sajnos vagy nem sajnos céges autó érkezése miatt sajnáltam hogy az utcán álljon és porladjon, így hamarosan eladó sorba kerül. Ha tudnám hol tárolni biztosan eltenném, mert a biztosítás és az adók sem vészesek.

Hibalista

- - Szokásos vásárlás utáni összes szűrő + olajcsere, vezérlés + vízpumpa + generátoe szíj + feszítő és komplett első fékcsere, BOSCH szett (122eFt)
- - Motor burkolat (felső) nem volt meg, nem találta a tulaj. Bontott nem volt, gyári drága, de megvettem (37eFt)
- - Csomagtér átvezető kábel (szokásos sedan hiba) megtört, így nem volt jobb oldalon hátul irányjelzőn kívül semmi fény, világítás. (25eFt a javítás)
- - Vásárlás után egy héttel az izzítás jel (sárga spirál) villogott, azt hittem izzító gyertya, de kiderült fékpedál kapcsoló (7eFt)
- - Bal első ajtózár nem működött mindíg, csere, gyári (28eFt)
- - Csomagtér teleszkópok elfáradtak, mindkettő csere, utángyártott (15eFt)

Ide hordtam szervizbe

Magán. Sz. János, Nyíregyháza

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Megane Következő autója? Toledo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (151 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)