Takarékos Nyugdíjas
Szöveges ítélet
A kocsiban 280ezer van,60ezerrel került hozzám,most 10 éves.2évesen vettem,3 éves korára,több rozsda folt lett rajta,mint a 10éves bmwn volt amit beleszámítattam.Érdekes módon a rozsdák 7 év elteltével alig változtak,pedig soha nem állt garázsban.Be is voltam rezelve,hogy 5 évesen majd szégyenszemre kaszniztathatom,így is kaptam a fejemre...rozsdaboglyat vásároltam több mint 2 milláért.Belső tér:kilincsek letörnek,körülöttük a müanyagok lekopnak.Tavasz,tél,ősz,állandó barát a párátlanító spray,mert hihetetlenül hajlamos a párásodásra.Távirányitós központi zár hamar feladta,rá 2 évre pedig a sok használattól a bal első mechanikus is szétpergett.Gyújtáskapcsoló betétet eddig 3xor cseréltünk,de már kéri a 4 . et.Futómű:az elsőhöz nem kellett nyúlni még és semmi nem lóg.Ez azért is érdekes,mert az alukerekeit majd minden tavasszal görgözni kell a magyar kátyuk miatt.6 évesen mind a 2 hátsó lengés csillapitó rúgója elgyengült,húzta a farát még üresen is.Kapott kompletten gátlóval kombi polóét.Azóta kicsit keményebb,de öt személlyel sem seggel,szépen áll.Váltó:hibátlan,kuplung eredeti.Hütőrendszer:rendesen túl van tervezve...soha nem melegszik...ez nyáron baromi jó,de ami őrjítőő..télen sem.3 termosztátot cseréltem,semmi változás.Kb -5 be,20kmter mire valmi langyos levegő megjelenik 5-10 perc ház elötti üresjáratás után.Téli hideg időben a letakart hütő sokat segít,de csak azoknak ajánlom akik nem felejtik el figyelgetni a hőfokmérőt.A vizhőfok jelző pár napja nem mozdul ki a 0 ról.Sztem behalt a jeladó,még nem volt időm megnézni.Motor:gyenge ugyan,hatvan pár ló újonnan,de az évek alatt döglenek is.Rakomány nélküli kamionnal 90 -ig nagyon ciki gyorsulgatni,ezt leszámítva viszont szenzációs!!!!Mindig indul,még most sem füstöl,olajétvágya mindig is egy liter volt,cserétől cseréig,most is annyi!Normál 120-140 es pályahasználatnál 4,5-5,5lit/100km a fogyasztás súlytól,széltől,hidegtől,esőtől függően.A kötelező kopó alkatrészeken kívül.a motorra semmit sem kellett költenem,hihetetlen de igaz pedig kicsit sem kimélem.80-120e-ft között van a komplett vezérlés csere,jó álapotú motor felöltözve meg 90 ezer ft a bontóba.Csomagtartója nagynak mondható a maga 450 literével(octavia 530 lit)de ezt sinylik a hátsó ülésen utazók.Összeségében,megbizható,kevés fenntartási költséggel üzemelő jó kis nyugdijas kocsi.Kategóriatársaihoz képest,nem drágábbak az alkatrészek hozzá.Pár évig sztem még marad a háznál.Ha kiszámolom mennyit spórolt nekem eddig ennyi kmter megtétele után uzemanyagban, mint mondjuk egy benzines 1.4 es társa az bőven egy 3.jó állapotú autó ára a piacon.
Hibalista
- nem túl sok minden 8 év alatt
Ide hordtam szervizbe
Olaszliszka,maszek,németben dolgozott kint a srác wv szervizben,főállásban most kamiont javit,jó fej
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | e36 | Következő autója? | volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
