A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1.2 Stella 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Suzuki alternatíva

Szöveges ítélet

Objektíven próbálok pár szót mondani, az hogy szubjektíven tágas, vagy erős, mindenki döntse el magának, az adatok elérhetőek, a külső és a beltér cm-re lemérhető, a kocsi önsúlya, a motor teljesítménye és a váltó áttétele objektív mutatók a menetteljesítményről, ezek alapján mindenki levonhatja magának a következtetést.

Összefoglalva, ez a legolcsóbb Stella felszereltségú modell új korában nagyjából az F Astra, Polo, Fabia mezőnyben versenyzett, velük kb egy árban jobban felszerelt klímás swift sedan lehetett még volna választás.
Felesleges Golfhoz Passáthoz vagy bármi drágábbhoz hasonlítani.

Általánosságban elmondható, hogy a dizájnon túl, egy furcsa ötvözete a kategóriájának, méretében, csomagtartójában inkább az Astra paramétereire hajaz, de motorikusan ezzel az 1.2-essel tiszta suzuki feeling.
Röviden áttételezett váltó, pörgös motor, olcsó fenntartás, kis fogyasztás.

Amit elsőre észrevesz az ember, hogy a futóműve keményebbre van hangolva mint pl. a márkacsaládon belül ugyanezzel a motorral szerelt skodának, ízlés dolga kényelmileg vagy vezetésélményben kinek mi jön be, egy biztos az úthibák ebben az autóban hangosabban köszönnek be.

2003-ben euro4 motorral, 4 csillagos törésteszttel egy valós és jó alternatíva volt, Astrához ennyi pénzért csak Euro3 motor járt (magasabb fogyasztással), a Swift törésbiztonságát meg nem ecsetelném.


És akkor jöjjön a szubjektív rész.

-Nekem a formája jobban tetszik mint a Polo vagy a Fabia szedánoké.

-A fütőművet megszoktam, egyáltalán nem zavaró számomra.

-Igenis lehet vele előzni nyugodtan országúton (90-120 között), nem fogsz vele gumit égetni, de azt állítani, hogy ezzel a motorral csak leejtőn vagy olyankor lehet előzni ha ameddig a szem ellát üres a szembesáv egyszerűen butaság és nem igaz. Simán használható bárhol nyugodtan ez a menetteljesítmény csak tudnod kell mit várhatsz és mik a határok.

-Az én vezetési stílusommal országúton 90-100km/h utazóval 4.5-5L a fogyasztás (rekord 4.41 két tankolás közt), és városban télen sem értem el vele soha a 6 litert, ami szerintem nagyon jó.

-A csomagtartó nagy plusz pont, 4 gumi lazán befér és még marad hely 1-2 teli bevásárló szatyornak.


Összességében azt mondanám, hogy minden oké ezzel a kocsival ami erre a példányra igaz is, de tudjuk hogy ez az 1.2-es motor egy időzített bomba, sajnos a láncos vezérlése el lett szúrva, van benne rizikó.

Hogy kinek ajánlanám?
Annak aki a suzuki swift legendás fenntartási költségeit keresi egy nagy csomagtartóval és nagyobb biztonsággal megáldott autóban, de csak abban az esetben ha nem akarunk 300e vagy annál több kilométert beletenni.
A suzuki motorikus elnyűhetetlensége amit be kell áldoznunk sajnos kompromisszumként.

Használtként csak olyat vennék amiről tudom, hogy nem autópályázott
(nem hiszem hogy jót tesz neki a tartósan 4500-as fordulat 130-nál)
illetve ahol ismert a tulaj, vagy legalább nagyban valószínűsíthető, hogy gondosan volt használva.
Minden más esetben valami megbízhatóbb technikát néznék más márkáknál.

Én már ezt használom.
15 év és 120 ezer kilométer van benne és nincs lánccsörgés, nincs olajfogyás, lekopogom minden oké.
Hiszem, hogy azért a típushibák ellenére is, odafigyelve és nem felelőtlenül használva ez az autó használható még pár évig.


Szerintem igazságtalanul ekézi aki nem az akkori astrákhoz fabiákhoz, swiftekhez hasonlítja, ennyi.


Ettől függetlenül használtan már tényleg vannak jobb megoldások

Hibalista

- Elektromos ablak beesett. - Bal első rugó eltört 110 ezernél - Gyújtótrafó rendszeresen 20-30e kilométerenként elromlik egy-egy. - Ablakmosó vezetéke elnyíródott rezonancia miatt. - Ezen kívül fogyó kopó dolgok cseréje volt csak, szilentek, fékek, izzók, gyertyák stb.

Ide hordtam szervizbe

Debrecen AutoCarma

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Japán benzines
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (151 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)