Seat Cordoba 1.4 Stella (2002) – A megbízható
Szöveges ítélet
Évjárat: 2002\5
Motor: 1400 cm3, benzines
Nyomaték: 60 LE
Csomagtér: 455 l
Szín: ezüst
Fogyasztás városban: 9 l
Fogyasztás autópályán: 5-6 l
Eddigi használati idő: 7 év 10 hónap
Tulajdonos: második
Vásárlás helye: Porsche Pest
Km vásárláskor: 68.000
Eddig vezetett km: 26.000
Jelenlegi km állás: 94.000
Előnyök:
- Kiváló, megbízható motor
- Nagyon jó, pontos váltó
- Nagy csomagtér
- Olcsó a fenntartása
- Jó ár-érték arány
Hátrányok:
- Kemény kuplung
- A nagy csomagtér miatt a hátul ülőknek kevesebb hely jut
- Gyárilag kicsi gumiabroncsok járnak hozzá
- Szűk a csomagtartó nyílása
Külső:
Számomra a tipikusan közepes méretű autókhoz tartozik a maga 1,6x4,2 méterével. Ezen méretét tekintve Opel Astra és Toyota Corolla kategóriába sorolható. Én személy szerint ezt a méretet szeretem a városban történő könnyebb parkolás érdekében. Volt olyan eset, hogy éppen befértem még két autó közé és a hátsó ajtón szálltam ki.
A hátsó spoiler sportos eleganciát kölcsönöz az autónak, a gyári, 13”-os gumiabroncsokat viszont érdemes nagyobbakra cserélni, pláne annak, aki a fővárosban lakik és nem ritkán találkozik kátyúkkal. 15”-os alufelnikkel kifejezetten jól mutat. Az alacsony építése miatt érdemes vigyázni a városokban előforduló padkákkal, mert emiatt az autó elől és hátul is könnyen felakad.
Belső:
A 455 l-es csomagtér kifejezetten tágasnak bizonyul, a nyílás viszont sajnos kicsi. A nagy csomagtér hátrányát a hátul ülő utasok érzik a kevés lábtér miatt. Az ajtók belső markolat borítását hitvány gumibevonat jellemzi, amely sajnos rövid idő alatt elkezd kopni. Ezt a markolatok csiszolásával ki lehet küszöbölni. Az ülések viszonylag kényelmesek, nekem eddig még nem fájt a hátam miattuk. Menet közben nem hallani kopogást az utastérben, amely a kiváló anyaghasználatról és összeszerelésről ad tanúbizonyságot.
Mechanika, szerviz:
A motor a maga 60 LE-vel nem egy versenyautó, viszont városban abszolút ideális. Alulhúz, vagyis alacsonyabb sebességfokozatban igen jól gyorsul. Autópályán 130-140-nél a motorzaj már hallható az utastérben. Nagy részben emiatt hiányolom is a 6-os sebességfokozatot, de mivel autópályán keveset használom, így megvagyok nélküle. Mivel a VW gyártja, így köztudott, hogy VW Polo motor van benne, amely az egyik leggyakrabban használt motor (Skodákban, Seatokban), nem véletlenül.
Az autót jó úttartás jellemzi, a váltója nagyon pontos, a rugózása igen jó, a kuplungja viszont kemény, de ennek ellenére meg lehet szokni. A szervizben azt mondták, hogy 80 ezerért ki tudják cserélni a kuplungot. Ha már a szerviznél tartunk, 90 ezer km-nél elvittem szervizbe, ahol kicserélték a vezérműszíjat, a vízpumpát, a fékbetéteket, a gyertyákat és a kuplungbovdent. Ezek teljesen hagyományos, kötelező cserék, így most reményeim szerint már csak tankolni kell a járgányt. A szervizben megállapították, hogy a kopások és az eddigi igénybevétel alapján teljesen valós számú km van benne, tehát mint második tulajdonos, elmondhatom, hogy a Porsche Pest korrekt eladást csinált. A műszaki vizsgákkal ezzel szemben eltérő tapasztalattal rendelkezem velük illetően, mert aránytalanul magas összegért végzik a vizsgáztatást. Mióta szembesültem ezzel, Budapestre, a Karinthy Frigyes útra viszem az autót egy VW autókkal is foglalkozó szervizbe, ahol a Porsche Pest szervizköltségének töredékéért dolgoznak. Amikor 2008-ban vettem az autót, akkor a Porsche Pest csak úgy vállalta rá az 1 éves Weltauto garanciát, hogy ha hozzájuk viszem szervizbe, ezért volt indokolt ezt eleinte náluk végeztetni.
Szerviz gyakorisági javaslatok Seat Cordoba típusú autóra:
Olajcsere – 15.000 km-ként
Fékolaj csere – kétévente
Szervóolaj csere – 20.000 km-ként
Hűtőolaj – három évenként
Kuplungbovden – 90 ezer km-ként
Vezérműszíj – 90 ezer km-ként
Vízpumpa – 90 ezer km-ként indokolt
Gyertyák, fékbetétek – használatból eredendő kopás függvényében
Összegzés:
Annak tudom ajánlani ezt a kis járgányt, aki elsősorban a megbízhatóságot tartja fontosnak a kényelemmel szemben. Az a fajta autó, amely 10 év után is autó marad.
Hibalista
- - 90 ezer km-nél elszakadt a kuplungbovden. Tréler 10 ezerért + csere 10 ezerért. - - Kettétört a kipufogó 85 ezer km körül, miközben lejöttem egy padkáról úgy, hogy ketten ültek a hátsó részen, tehát far nehéz volt az autó és ez az egyébként is alacsony építés miatt nem volt túl szerencsés. A kipufogó a padkához ütődött és letört a vége. 33 ezerért cserélték ki az egész kipufogót Budapesten, a Kipufogó klinika nevű helyen. - - 90 ezer km-nél kicserélték a vezérműszíjat, a vízpumpát, a fékbetéteket, a gyertyákat és a kuplungbovdent. 120 ezerbe fájt.
Ide hordtam szervizbe
A Weltauto garancia miatt 1 évig a Porsche Pesthez vittem. Drágán dolgoznak.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A garancia lejárta után a Karinthy Frigyes útra vittem egy VW autókkal is foglalkozó autószerelőhöz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Német vagy japán. Csak bennük bízom az autógyártás terén. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
