Rubinvörös Cordobaby
Szöveges ítélet
Ez a második újonnan vásárolt autóm,ami "nyugati"gyártmány.
2003-2007 májusáig egy Renault megane 1,4 16 v classic alize
típust hajtottam,70000 km-t tettem bele.A Cordoba árába
beszámították.A Cordoba formája már régebben is tetszett,de
akkor keveseltem az autó teljesítményét/75 LE/a Renaulthoz képest
Ill.akkor még az árát is sokaltam.Most egy kis összehasonlítást szeretnék tenni,igaz,hogy a Seat-tal még nem sokat mentem,tehát
nem a motor tulajdonságairól írok elsősorban.Amiben jobb szerintem a Seat:sebességváltó pontosabb,rövidebb úton jár,menetközben nem mozog.Csendesebb,szélzaj gyengébb.
Légkondija jobb,32 °C foknál elég a 2-es fokozat.Véleményem szerint,hamarabb lehűti az utasteret mint a Renault.A csomagtere
literre kisebb,de jobban pakolható/bár a nyílása szűkebb/.
Az ülései keményebbek,de szerintem így kényelmesebbek,Jobb az
oldaltartása.
A motorhoz első ránézésre könnyebben hozzá lehet férni.
A kormányzása rendkívül könnyű.
Amiben a Renault jobb:Nagyobb a tengelytáv,hátul ülőknek a
lába jobban elfér.Nagyobb a tank vagy 15 literrel.Belül /pld a műszerfal/tetszetősebb,de a plüss nehezen tisztítható,kényesebb.Talán szerencsésebb a narancsos színű
műszerfalvilágítás mint a Seat piros színű világítása,de megszokható.
Nagyobb a csomagtér,szélesebb a nyílás,de mégis kevesebb
nagyobb méretű bőrönd fér bele./Bejárati ajtót vittem vele,alig
lógott ki/Erre jó a széles nyílás...A fogyasztása nem volt rossz,
télen-nyáron,sok klíma,kevés város kíméletesen soha nem érte el
átlagban a 7 litert.A Seat első fogyija 7,2 a második 7 liter volt
90%klímával,max sebesség 120 km. 1/4 rész Budapest csúcsforgalom.
A Seat egyik rossz tulajdonsága/főleg a rubinvörös-metál színnek
ami nekem van/hogy nagyon hamar bekoszolódik,főleg a hátulja.
Tehát sűrűbben kell mosni.A Megane-m vil.szürke volt,azon
nem látszott ennyire a kosz.De szerintem a Cordoba egyik legszebb színe ez.Vettem rá 10 küllős kf.felnit,meg hátsó szárnyat a csomagtartóra,így még dögösebb.És a középső hűtőrácson is van körbe króm díszítés,ez jól kiemeli az elejét.
A műszaki adatokat ha összehasonlítom/papíron/hasonló adatokat kapunk.Ennek már 85 LE motorja van,a nyomatéka
nagyobb mint a Renaultnak,végsebesség,gyorsulás szinte
megegyezik,majdnem azonos tömeggel.
A fentartási költségekről még nem tudok nyilatkozni,de számításaim szerint az éves szervízek/még a Seat éves olajcserével is/olcsóbb lesz mint a Renault-é.A Seat cascoja lényegesen
olcsóbb/Vidék,Fejér megye,40 éves férfi,21 éves jogsi/
5700 ft.Renault 8500 ft!!Kötelező és LE adó szinte ugyanaz.
Az árak:Renault 2003.03.metál,légkondi,4 légzsák,rádiós magnó,
ködlámpa,el.első ablak,áll.kormány,ülés mag.állítás stb.3085000 ft
volt.Seat csak két légzsák,rádió nélkül,metállal,+álítható ki-be is
a kormány ,többi ua. 2007.05. 2786000 ft volt,+rádió Sony CD-s 28000 ft.4 hangszóró gyárilag benne van,de csak elöl.Seat már
3 év gari,Renault amikor én vettem,akkor vezette be a 2 év garit
Tehát 4 év elteltével hasonló paraméterekkel olcsóbban jutottam hozzá a Seat-hoz!
A későbbiekben természetesen írok majd a szervíztapasztalatokról,esetleges hibákról.
---------------
Folytatom az ítéletírásomat. Május 16.án vettem át,tehát elég sokat mentem vele azóta.Előző írásomban a Renault megane-hoz hasonlítottam,akkor a motorjáról nem esett szó.Tehát két alkalommal voltam vele hosszú távon,
1X 700 km volt 2 nap alatt,1X 1100 km 2 nap alatt,Ukrajnába.
Az első úton ketten mentünk,minimális csomaggal,max 120 km.
fele autópálya.Így a fogyasztás 6,6 literre jött ki,a légkondi végig rajta volt.Ukrajna,odafelé M3-as 130-140 km 4-en több csomaggal légkondival 6,5 l.fogyi.Ukrajnában felmentünk a Vereckei hágóhoz,igen rossz minőségű úton szinte lépésben.
ekkor nagyon sajnáltam szegénykét,azt hittem a futóműnek annyi lesz.De bírta/kopp-kopp/a meganem lágy rugózása lehet,hogy már feladta volna.Érdekességként még annyit,hogy
kifelé menet az ukrán határőr körbejárta,nézegette,elkérte a forgalmiját és lefénymásolta.Tankolnom kint nem kellett,de nem is akartam ukrán benzint beletenni.A klíma a 41 fokos hőségben is elég volt 2-es,ritkán 3-as fokozatba.A koszolódásával van egyedül gondom,de hát ez a színválasztásom hibája.
-------------------------------------
folytatás 34000 km.2008.dec.
A kötelező szervízeken kívül/olajcsere stb./más gondja nem volt
A nyáron voltunk Horvátországban,3 felnőtt és két kamasz társaságában.Hátul azért szűkösen fértek el /600 km/a csomagtartóban viszont- egy sporttáska kivételével,amit a kalaptartóra raktunk -minden elfért.A fogyasztás és a klíma is
megfelelő volt és azóta is az.Nem hajtom,kíméletesen járok vele
ezt meghálálja.Első égőket már cseréltem.
Hibalista
- Még semmi/34000 km/
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane 1,4.16 V alize | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
