Olcsó autó, ne várjunk tőle csodát
Szöveges ítélet
Olvasgatva a hozzászólásokat az a benyomásom támadt, hogy a T. Autós társaknak még nem volt szerencséjük eddig tisztességes autóban ülniük, így sikerült ennyi ömlengő hozzászólást írniuk. Én már a 2. Cordobát használom cégautóként 3 év leforgása alatt, de a véleményem a 2. autó átvételét követően sem változott, miszerint ez egy filléres műszaki megoldásokat alkalmazó, előnytelen formájú, szűk, kényelmetlen vacak. Igaz azonban, az is, soha eddig nem fordult elő, hogy műszaki meghibásodás miatt ott kellett volna hagynom az út szélén. Ez a II. kiadású 85 lóerős széria semmit sem javult a korábbi darabokhoz képest, a beltérben felhasznált műanyagok egy fokkal még igénytelenebbek lettek, a műszerfal zörög, a hátsó ajtók nyikorognak. Az elhagyott motorburkolat miatt hangosabb, a hátsó kipufogó dob hangja a vezető oldalon idegölően búg, 22.000 km után szól a hátsó kerékcsapágy és a rossz fékerő szabályozó miatt (a hátsó fék gyakorlatilag nem működik) az első tárcsák elfogytak. Gyorsításkor és fékezéskor szitál a kormány (a korábbi autónál is így volt ez egy sajátosság) , az ABS ugyanúgy túlérzékeny mint korábban, a primitív hátsó futómű kanyarokban az úthibákon elpattog az ívről.
Nyáron a klíma használata mellett már bosszantó, hogy mennyire alulmotorizált, nagyon kell pörgetni, hogy a városi ritmust lehessen követni. Ez a 85 lóerős motor kb. fél literrel több üzemanyagot fogyaszt, de azt + 10 lóerőt egyáltalán nem lehet érezni.
A végére azért pár pozitív gondolatot keresve, azért az elmondható, hogy szűk és kényelmetlen ugyan, de városban azért elboldogul, a könnyű kormány és kuplung valamit a gyorsan kapcsolható váltó lehetővé teszi, hogy fürgén ugráljunk a városi dugóban.
Én azonban senkinek nem javaslom, hogy családi autóként használja, mert sem egy gyerekülés nem fér el benne tisztességesen, sem a csomagtartót annak kis nyílása miatt nem lehet értelmesen használni.
Hibalista
- A hibás fékerő szabályzó miatt idő előtt elkopó első féktárcsa, zúgú hátsókerék csapágy
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Óbuda, nem értenek semmihez, flegmák az alkalmazottak, drága. Újautó átadás a sötét szervíz területén, mert a szállítási sérült és ezért fényezett ajtót így nem lehet észrevenni.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | Focus, C´edd |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
