Német kényelem spanyol karosszériában
Szöveges ítélet
Büszkén gördültünk ki az új autóval a szalonból a szomszédos benzinkútig, ugyanis ezt is csak éppenhogy tankolták. Az első időkben megitta a magáét, olyan 15-ről kezdte, igaz folyamatosan csökkent az étvágya, talán az ezerötszázadik kilométer után már elfogadható volt a fogyasztása.
A rugózás elég kemény, a belső műanyagok sérülékenyek, könnyen karcolódnak. A vezetőülésből rácsodálkozva a közlekedési morálra előre és hátra is beszűkül a világ: elöl az ´A´ oszlop fatörzs méretű borítása korlátoz, hátrafelé pedig az, hogy nem látom a kocsi farát. Üröm a bánatban: a csomagtartó és a tető közötti hely annyira kicsi, hogy a kisebb belső visszapillantó tükör is tökéletesen befogja; szóval nehéz belőle kilátni (tényleg kellene tolatóradar!).
A motor nem rossz, öt személlyel klímával is lehet vele előzgetni a huszonegyesen, de csak óvatjával! A pörgést szereti, háromezer-háromszázas fordulatnál kezd el húzni; jómagam csak egyszer pörgettem meg: 180-ig - menyasszonyom aludt tovább. Törekszem arra, hogy alacsony fordulatpon járjak vele, városban 1000 és 2000 között; folyamatos haladásnál már ötvennél lehet nyugodtan ötödiket kapcsolni, igaz százharmincnál már 3500 ppm-et mutat az óra, de hát kell a húzás...
A csomagtartó jó, csak a szája kicsi, de bőröndöt lehet bele pakolni; Volkswagen-csoport (lásd: VW Polo, Skoda Fabia).
Kicsit kényelmetlen, de ha utazás közben - legalább a sofőr - néha állítgatja az egy kicsit keskenynek tűnő ülést, elviselhető. A kormány fogása jó, a kezelőszervek kézre esnek, a térkép és a zseblámpa is elfér a vezető melletti kis ajtózsebben.
Kategóriájában jó, a karosszéria jól "rajzolt" (vadítóan jó a segge...), a motor húz(ogat), kétszáz kilométeren belül lehet benne öten is utazni (jó nem 100% kényelem), bőröndökkel is akár...
Eddig bevált.
Hibalista
- - A biztosíték-táblába rosszul helyezték be a jobb első fényszóró kését és beleégett a biztosíték műanyaga - a biztosítéktábla teljes cseréje, garanciálisan (egyébként 40 e Ft).
- - Egyszer nem indult el, majd egy fél óra után lehetett vele menni. Máig sem tudjuk mi volt a baja.
- - Jobb első ajtót utána kellett állítani.
Ide hordtam szervizbe
Motor Kft. 2800 Tatabánya, Táncsics M. út 1.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | IFA WRC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
