Nemcsak a japán autók indulnak pöccre!!!!
Szöveges ítélet
Kéthetente mentem a szervizbe az els? fél évben. 3.napon vettem észre,hogy jobbra húz az autó,mosáskor bepárásodott a jobb hátsó ablak tömítésénél.Ezeket kis id? után sikerült garanciásan megjavítattni. Pollensz?r?t elég rossz helyre építették be,mert a faleveleket rendesen be tudja szivni és akár a ventillátor motorjáig is bekerulhet és tovább az utastérbe.De ezt csak ősszel csinálja. Ilyenkor berreg? hangot ad a motor felől. Ezt én szoktam tisztitani:) Azt hallottam, hogy az osszes márkánál u.ott helyezték el.Bal hátsó fékeknél ciripel? hang. Szervízben semmit nem mondtak rá, nincs baj a fékekkel.Végsebessége 205km/h. Nem érdemes ilyen tempóban utazni,mert eléggé visít a motor 6500-as fordulatszámon.Ha lett volna még egy sebesség fokozat simán bírta volna a 200as utazó sebességet is. Sokszor utazok megpakolva és akkor is nagyon fürge.4 személy és telepakolt csomagtartóval is ment No.-ban 190-et. Aki elsőnek próbál vele elindulni akkor most szólok,hogy ne tegye!!! :))) Sok gyakorlás vagy padlógáz!!! 4400as fordulat és 145km/h az a határ,amit átlépve megtáltosodik a Cordoba. Városban 6L-t(nagypapa stílusban) autópályán 7-7,5L/100km. Ami furcsa és nekem nagyon tetszik, hogy u.e. eszi 180-190es tempóban is. 200at átlépve benzinpusztító! Nagy sebességen is stabil(mondhatnám azt is,hogy stabilabbnak érzem a sebesség növelésével)Az első 15.000 km-en megevett 4-5 liter olajat is, de most 7-8 ezer km-ként csak 0,5 liter szoktam utántölteni.3 hónapos volt az autó,amikor megadta magát a szervókormány. Ez volt a legnagyobb probléma.Ekkor már meguntam,hogy minden héten a szervizes faszik arcába kell vigyorognom. Ezek után kivertem a balhét és megígérték,hogy ezentúl semmi probléma nem lesz az autóval. Hááát fogjuk rá! Innent?l 2 havonta kerestem fel ?ket. Ha jól számolom,akkor egy éves korára sikerült autót csinálni bel?le. Ezután csak kötelezőre vittem. Azaz igazság,hogy sok kis problémával kerestem fel a márkaszervízet, az ismerőseim csak nevettek,hogy túldramatizálom a helyzetet. De ha garanciát adtak rá, akkor csinálják meg a piti problémákat is!!!Azóta nincs probléma rendesen futja a km-et. Gyakran járok vele külföldre. Igaz,hogy kényelem szempontjából nem egy VOLVO de ennyiért ezt lehet venni. Szerintem jobb egy megbízható autó kevés kényelmi felszereltséggel, mint egy kényelmes francia sok problémával.Szervizekkel nem voltam megelégedve,mert lassan végezték a munkájukat és azt éreztem többször,hogy hozzá se nyúltak az autóhoz. Nem értem, hogy miért vállalnak fel annyi autót, ha nem tudják időre megjavítani.
Komárnoba szoktam vinni,mert olcsók, felvilágosítják az ügyfelet, nagyon szimpatikusak az emberek, a szerel?vel is meg lehet beszélni a problémát és a lényeg,hogy látod az autódat!!!!Ki tudja,hogy a mai szervizekben mit csinálnak az autóval.Ajánlom mindenkinek ezt a helyet! Mostanában fog lejárni a 2 év gari és megkértem őket ,hogy nézzék meg a kipufogót, mert véleményem szerint eléggé rozsdás. Meglepődtem ,hogy felajánlották a cserét és a kicserélt alkatrészre újra 2 év garit vállalnak. Kiváncsi lennék ,hogy mikor cserélték volna ki itthon azért mert rozsdás. Megjegyzem ,hogy nem volt kilyukadva.
Tanács: Nagyon megérzi a rossz minőségű Pesti utakat. Ajánlom mindenkinek, hogy rakjon be 2-2 rugóerősítőt, mert így nem üt fel és jobb a vesének is!!!
Pl: itthoni árakat összehasonlítva a szlovák árakkal
pollen sz?r? 9000Ft kint 2300Ft
30.000es szervíz kint 33.000Ft itthon csak telefonáltam és azt mondták,hogy minimum 50.000Ft de ha találnak problémát akkor az plussz költség.
Ha 200km-t kellene autózni,hogy ebbe a szervízbe vigyem az autómat akkor is elvinném. Ez nem reklám!
85.000km után: Szerencsémre csak az üzemanyagot fizetem és az egyéb fenntartási költségeket. Eddig 1 fillért nem költöttem rá(javítattásra). Minden probléma a garancia időn belűl jött ki. Nemrég elgázosítottam, mert külföldön használom, ahol nagy diffi van a gáz és benzin közt. 7000km után még ezzel is jól megy.
Imádom!!!!!!
Folytatás:
90.000km szervíz 55.000ből kijött. (olaj,szűrők,vezérlés)Természetesen nem márkaszervíznél. Leszoktam róla:)))
74000km volt benne, amikor gázt kapott és azóta csak azt használom(kivéve elinduláskor és leállításkor). Most 110.000km van benne és csodálatosan megy.
Folytatás:
130000km kop-kop-kop!!! Minden frankó. Eddig még fékeket és gumikat sem kellett cserélni, de idén nyáron már kell a fékeket.
A gázrendszerrel valami gond volt. Megérezte az alacsony veszültséget. 3,5év után után kellett tölteni az akkumulátort desztvízzel. - Remélem mindíg ilyen apró problémáim lesznek.
Folytatás:
140.000km! Eddig bírta a váltó és a kuplung. Megbízhatónak gondolom az autót még továbbra is,mert sehol nem állt le. De ez nagy érvágás volt. 70.000km körül csak a holland-magyar utazások voltak. Szerintem ha itthon használtam volna Pesten, akkor 40.000km után megadta volna magát.
Mindig nagypapás tempóban jártam vele, kivéve ha hosszú útra mentem. DE! Amikor elhagytam a Pesti táblát beraktam 5-ösbe és 1400km után vettem ki. Nem fér a fejembe,hogy ennyi km után meghal egy váltó. Ez egy kicsi autó és a nyugati országok mérnökei pontosan a városi cirkálásokra tervezték. Nem bírt volna fele ennyit sem a városi használatban. Csalódás!!! De szeretem!
150.000km: A bontott vátóból csöpögött az olaj. Szervízben megcsinálták. Valami 30 eurós alkatrész és 80 eurós óradíj mellett. Mindegy ! Belefér.
Csomagtartó kábelei meg voltak törve és majdnem mindegyik hozzáért mindegyikhet.
Ehhez tartozó mese: A hátsó ködlámpát égve láttam ,majd lecsekkoltam,hogy minden oké. Ködlámpa ég, a műszerfal lámpája néha ég néha nem. Amikor a csomagtartót le-s föl nyitogattam a műszerfal összes kijelzője(légzsák, mot. dig., olajnyomás) mint a karácsonyfa úgy villogtak. Magam kicseréltem és 30 euróbol megúsztam. Kívülről semmi nem látszott. A kábeleket védő gumi sértetlen volt. Megbontva majdnem szívrohamot kaptam. Megpróbálok képet feltölteni!
160.000km: Motordiagnosztikai lámpa égve maradt.Nemsokára viszem a szervízba. Egyenletlen alapjárat(gázrendszer hülyét kap tőle) benzinnel kissé füstöl. Lamda szonda lehet a ludas. Meglátjuk.
Semmi gond nem volt, csak az akksi kezdett haldoklani és ezt nem szerette a gázrendszer.
Pár hónapja 1-el többen lettünk a családban és a gyerekülés alig fért el mögöttem. Na meg az asszony is. Sajnos meg kellett válnom tőle. Becseréltem egy mazda 6ra.
Imádtam, ment amikor mennie kellett. Anyagilag nagyon megérte, ráfordítás szinte semmi. Gázrendszer beszereléssel alig több mint fél millát költöttem rá összesen. Olcsó alkatrészek és megbízható volt.
Szerettem!!!!! Bye bye cordoba.
THE END!
Hibalista
- Szervó kormány,bal els? hangszóró - kiderült,hogy magnóval volt probléma,bal hátsó fék ciripelt - nem volt bekopva,jobb hátsó ajtó bepárásodott - be kellett járatni,kesztyütartó ajtókar letört - nem szereti ha határozott nyitásokat, futóm? állítás, kipufogó csere - rosdás volt mint mindegyik 2 év használat után.
-
- Folytatás: 140.000km-nél teljes kuplung és váltó csere. Csak 800eft az új. De megúsztam bontott váltóval, 60.000Ft.
-
- Folyt. 150.000km: Ebből a montott váltóból csöpögött az olaj. Valami 5.000Ft-os tömítést kellett cserélni. Eddig ez király.
-
- Folyt 160.000km: A csomagtartó ajtajába vezető kábel. 30euró. A motordiagnosztikai lámba égve maradt. Ezt még nem tudom, de lamda szomdára gyanakszom.
Ide hordtam szervizbe
Porsche-pest,Porsche-buda - Kerülje mindenki!!!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Komárno, szlovákia - Olcsók(voltak) ,de lehet hogy mindíg olcsóbbak mint az itthoniak. Az ismerősnél azért drágábbak.
Folytatás:
Gáz beszereléskor vonóhorgot is rakattam fel. Elvittem hozzájuk ,de nem lett volna szabad. VISSZAJELZŐ LEDET kellett volna berakniuk vagy aktivalni az autóban. 3 óráig bütykölték es nem rakták bele, de kiszámlázták Nagyot csalódtam bennük!Többé nem viszem az autót oda.
Ja! és a rádiót sem rakták vissza a szerelés után. Majdnem 2 órát sza..r..-kodtam vele míg bepaszíroztam a kábeleket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 163000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | mazda 121 | Következő autója? | Remélem 15 év mulva se fogom tudni!!!!! Már tudom, Mazda 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
