Megfizethető (majdnem-)versenyautó
Szöveges ítélet
Első alkalommal vásároltam új autót. Általában egyedül használom, ezért a választásban főként az elérhető ár/teljesítmény/minőség/alapfelszereltség volt a döntő. Valószínűleg nem egy japán minőség, de azért az alkatrészek 90%-a VW/Audi. A vártnál megbízhatóbbnak bizonyul, kb 55e km alatt semmi sem romlott el rajta. Kitűnő útfekvésű, ennek ellenére hosszú távon is kényelmes a futómű (195/55x15-ös gumikkal), a sebességfüggő szervóval rendelkező kormányzás országúton közvetlen és élvezetes. A motor gyárilag kissé nyomatékszegény volt 3600-3800-as fordulat alatt. Csiptuning és sport légszűrő hatására a korábbi maximális nyomaték már 3000-től rendelkezésre áll, és sokkal rugalmasabb érzetet produkál a motor. Az elért teljesítmény 110 LE (1,4-es motor!), ami azt eredményezi hogy ötödikben is viszonylag könnyedén elérhető a csiptuninggal beállított 6800-as leszabályzási fordolatszám (kb 210 km/h). Jó párosítás a motorhoz a könnyedén és pontosan kapcsolható, rövid áttételezésű váltó. Nagyrészt országúton autózok, őrült száguldozás mellőzésével télen-nyáron (klímával) hozható a 6,5-7 l-es fogyasztás. A városi fogyasztás a gyár szerint közel 10 liter, szerintem még lehet hogy több is. Még nem mertem kiszámolni, de araszolás közben elképesztő sebességgel süllyed a benzinszint. Az alapfelszereltség jó, de akkoriban még nem tartalmazta az ABS-t, és a rendelhető dolgok kissé drágák. A gyári CD-s rádió közel 100 e Ft lett volna. Kb 80 e-ből beszereztem egy számomra megfelelő fejegységet, a hátsó ajtókból hiányzó hangszórókat + két ovális hangszórókat a kalaptaróba, és még a beszerelést is megoldottuk. A második télen elkezdett pattogni egy-két műanyag a műszerfal környékén, egyébként az összeszerelés minősége elfogadható.
Eddig semmi nem romlott el a normál használattól, viszont leamortizáltam a bal első futóművet (éjszaka, 110-es tempo, kb 15 cm-es szintkülönbségű ugrató, "útjavítás", útfelmarás, kinek hogy tetszik, persze jelzőtábla sehol), és volt egy sárvédőcsere is (kisebb koccanás a belvárosban). Az alkatrészárak nem vészesek, a javítás minősége elfogadható, viszont a szervíz óradíja horror. Olajcsere, átvizsgálás, gyertyák, szűrők, stb: saját erőből megoldom, nem vagyok hajlandó súlyos tízezreket fizetni pár perces ránézésért. (Az első olajcsere volt csak szervízben (Szolnok), maximum fölé feltöltötték /kb 3 dl friss olaj a régire/, de az olaj ugyanolyan feketés színű volt mint "csere" előtt. Otthon aztán tényleg lecseréltem.) A szervíz és fenntartási költséget szétvert fútómű és a koccanás javításai miatt pontoztam le, ezek nem az autó hibái.
Hibalista
- "Rendellenes igénybevétel" miatt komplett futómű és sárvédő csere.
Ide hordtam szervizbe
Javításra: Porsche Hungária (Fáy u.)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort 1,8i 16V | Következő autója? | ??? Majd ha ezt kifizettem... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
