Kerr-kerr-kerr-kerr-wroooaaaa
Szöveges ítélet
Külső: nincs vele probléma, bár tolatni kissé macerás. Eleinte szégyenszemre ki kellett szállnom, hogy meddig mehetek még. Ez persze megszokható...
Belső: elöl teljesen jó, 185 centi magas sofőr mögött átlagos testalkatú ember kissé kényelmetlenül fér el. A műszerfal borítása kopp-kopp fekete, sehol egy puha anyag. Most van benne 85.000, de már 60.000-nél is nyekergett. A műszerfal kialakítása számomra szerencsétlen Alfa utánérzés. Aprócska probléma, hogy a kormány kissé kitakarja a digitális kijelzőket. Persze tudom, lehet álligatni, de akkor meg beleakad a térdem. Egyébként a vezetőülés kényelmes, viszont utasként utazva ugyanabban az autóban már másfél óra után borzasztó kényelmetlennek éreztem. Feleségem ugyanígy nyilatkozott a hátsó ülésekről. Támla túl meredek, ülés túl vékony.
Futómű, motor, váltó, stb.: Futómű hatalmas durranásokkal torol meg minden kissé durvább útegyenetlenséget. Elsőre azt hittem, hogy itt a vége, de mégsem, ez állandó jelenség, nem kell tőle megijedni. Amúgy a hasmagasság meglepően alacsony, már harmadjára sikerült összetörni a védőlemezt a motor alatt. Pedig nem olcsó... Amerre járok: Balmazújváros, Debrecen, Nyíregyháza környéke. Magyar utak hurrááááá.
Motor: 1391 ccm három hengeres TDI. A három henger hangja alapjáraton leginkább a körmös traktorra emlékeztet, majd gázt adva átmegy morgós-kerregősbe, ez egy fokkal jobb, mert sportosnak hat, de nem kényelmes. Nos elég vegyesek az érzéseim, mivel kétezres fordulat alatt nem megy sehová, de ezt értse mindenki szó szerint. Elindulni gázzal érdemes, ez egy diesel autónál számomra elég fura. Kétezer felett viszont meglepően megindul, és ugyanezt tudja produkálni négy emberrel is. Fogyasztása autópálya tempónál (150-160 km/h)klímával valamivel hét liter alatt marad. Viszont kímélve, klíma nélkül sem tudtam 5 liter alá vinni. Viszonyításnak: Peugeot 206 1.4 HDI: klíma nélkül autópályán: 6,2 liter. Országúton kímélve 3,8-4,2 liter. Azért ez érdekes különbség, de gondolom azért van, mert a Peug-ot nem kell pörgetni, hogy menjen.
Váltó: pontosan jár, kézre áll, de elég hangos. Nincs baj vele. Az áttételezés kényelmesnek nevezhető. 130 km/h 3.000-nél. Végsebessége nálam óra szerint kereken 180 km/h volt két személlyel, minimális szembeszéllel.
Összegezve: kemény műanyag, koppanós futómű, kerregő motor, de viszonylag kényelmes, kímélve keveset fogyaszt, hatalmas csomagtartó. Aki arra veszi, amire való, tehát nem akar vele száguldani, annak nagyon jó választás.
Hibalista
- Izzók kiégnek, érintkezési hibák
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 HDI 1.4 | Következő autója? | Swift II |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
