Katasztrófa
Szöveges ítélet
A formájába már régen beleszerettem és egy Nexiát cseréltem le rá. A különbség valami döbbenet. Nagyon precíz és könnyű kormányzás, precíz és rövid úton járó váltókar (bár a gyors váltásokat nem szereti) erős és pörgős a motorja (egy 1,4-hez képest. Pl a szüleim 1,4-es 93LE-s Lacettijük totál halott ehhez képest). Feszes futómű ezért elég jó a kanyar stabilitása, bár a magyar utak rendesen meggyepálják eme tulajdonsága miatt, jó fékek, tágas csomagtér, jó elektronikai felszereltség. Az alap dolgok mellett: tempomat, digit klíma. Bár a kesztyű tartó világítás már nem fért bele ebbe a felszereltségbe. Röhej.
Egyszóval, egy finom kis autó.
Na jó, akkor most jöjjön a rengeteg bosszúság.
Első hónapos korában már valami kerepelés hallatszódott a motorból a reggeli indítást követően kb. 1 percig. Gondoltam hidrotőke. Aztán néha-néha nem indult mind a 4 henger. Nem gondoltam túl nagy hibára ezért csak 25.000 km-nél mentem vissza.
Diagnózis: Hideg motornál a kompresszió értékek durva eltérést mutattak: 11-12-13-14 bar hengerenként. Valahol tömítetlenség ezért hengerfej le, szelepek cseréje, hengerfej felújítás. A kerepelés egy kis időre valami oknál fogva megszűnt. Aztán a km-ek gyarapodásával egyre durvábban kerepelt reggelente (főleg hideg időben).
Vissza a szervízbe (45.000 km)
Hidrotőke csere (8db kipufogó oldali). Probléma nem szűnt meg.
Vissza a szervízbe. (50.000 km)
Már video felvételekkel a zsebembe, hogy igazoljam a rendellenes hangot, mert hát állítólag a szervízben sosem produkálta (egyébként Murphy törvényei alapján el is tudom képzelni)
A felvételeim alapján a forgalmazó a motor szétszedését, majd a motorblokk cseréjét adta ki.
Hang teljesen megszűnt, újra járatás. Mint kiderült, a furcsa kerepelést a dugattyúk adták ki egy rendellenes kopásból adódóan, míg az olajfilm fel nem húzódott rendesen a henger falára, és így egy kicsit kalimpáltak a dugattyúk 1-2 percig. Szép mi? Az új motorral most már az olajat sem zabálja. Egyúttal kicserélték a toronycsapágyakat is, mert álló helyzetben való kormány forgatásnál morogtak (állítólag be rágódtak). Cseréjükkel a hiba is eltűnt. Valamint mindkét hátsó kerék csapágyat cserélni kellet, mert élesebb kanyarban súrlódó hangot hallattak (olyan félét, mintha a kerék beleérne a kerék dobba.)
Cseréjükkel a hang eltűnt.
Közben az olaj betöltő sapkából letört egy darab és beesett a nyílásba, de szerencsére észre vettem és kivettem mielőtt nagyobb kárt csinált volna. Csere.
Aztán EPC lámpa világít, tempomat nem megy.
Hiba oka: mindkét féklámpa izzó szakadt volt, cseréjükkel és a hibakód törlésével megoldódott. Nem értem miért kell computerre kötni az izzókat.
Aztán kb. 55.000 km-nél a baloldali féltengely külső gumiharangja szétszakadt (ez is elég érdekes), csere, de ez kivételesen nem garanciában, mert az kopó alkatrésznek számít. Szerintem meg korai volt ez a szakadás.
Ezután egy új jelenség ütötte fel a fejét.
3-4 és 4-5 fokozatok váltásakor a kuplung felengedésekor, vagy motorfékből-gázadásra, koppanás a motor térből (de csak jól átmelegedett blokkal, hidegen nem).
Átnézték az egész autót, váltót miszlikekre szedték, kuplungot átvizsgálták, de semmit nem találtak.
Már azt gondoltam, hogy én vagyok a hülye és a kákán is csomót keresek, de a cserébe kapott Ibizán semmi ilyen rendellenes hangot nem tapasztaltam. Összeszerelték, persze a hiba megmaradt és iszonyúan zavar.
Mostanában minden reggeli indítás nehézkesebb, tovább kell forgatni az önindítót mint azelőtt és kb. 70 százalékban 3 hengerrel indul megint a drága. De én már belefáradtam az egészbe és leszarom.
A szerviz minden javítást garanciába végzett és korrekt módon mindig kaptam csere autót a javítás idejére. Abban biztos vagyok, hogy a hibák száma ezennel még nem véges, várom a következőt.
Szinte nincs olyan fődarabja az autónak, amit ne kellet volna cserélni, vagy javítani.
Egyszóval ez az autó a sok jó tulajdonságai ellenére is az agyamra megy és már rég megszabadultam volna tőle, ha nem lennék miatta adósság csapdában a tuti CHF-HUF viszony miatt még ki tudja hány évig, merthogy nálam a futamidővel játszanak. Jelenleg több a tartozásom, mint az autó piaci értéke.
Az olyan bosszúságok, hogy 0-fok környékén nyikorog a hátsó futómű, mint egy szekéré, vagy az, hogy nagy melegben nyöszörög az utastér, már említésre sem méltóak.
Bár sokan meg vannak elégedve ezzel a típussal, de nekem valahogy nem jött be.
A megbízhatóságra csak amiatt adtam 2-est és nem 1-est, mert végül is sosem hagyott ott sehol. De 10-est mégsem adhattam ennyi hiba után.
Ha véletlenül a "megérte a pénzét?" mellett "igen" jelenne meg, az csak tévedés lehet, mert ennek a mezőnek a kitöltése nem teljesen egyértelmű.
Tehát arra a kérdésre, hogy megérte-e a pénzét, a válaszom egy határozott NEM!
Hibalista
- szelepek cseréje - hidrotőke csere (mint utólag kiderült, nem lett volna szükséges) - motorcsere - hátsó kerékcsapágyak cseréje - toronycsapágyak cseréje - baloldali féltengely gumiharang (külső) csere - olaj betöltő sapka csere (totál nevetséges) - rejtélyes hiba miatt váltó szétszerelés, de a hiba megmaradt
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Auto CarmaKorrektek, segítő készek, végig nézheted a szervízelést. Bár a kötelező szervizek elég zsebbe nyúlósak, de hát melyik márkaszervízben nem az?
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.8/10) |
