A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1,4 16V 86LE, High end 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Katasztrófa

Szöveges ítélet

A formájába már régen beleszerettem és egy Nexiát cseréltem le rá. A különbség valami döbbenet. Nagyon precíz és könnyű kormányzás, precíz és rövid úton járó váltókar (bár a gyors váltásokat nem szereti) erős és pörgős a motorja (egy 1,4-hez képest. Pl a szüleim 1,4-es 93LE-s Lacettijük totál halott ehhez képest). Feszes futómű ezért elég jó a kanyar stabilitása, bár a magyar utak rendesen meggyepálják eme tulajdonsága miatt, jó fékek, tágas csomagtér, jó elektronikai felszereltség. Az alap dolgok mellett: tempomat, digit klíma. Bár a kesztyű tartó világítás már nem fért bele ebbe a felszereltségbe. Röhej.
Egyszóval, egy finom kis autó.
Na jó, akkor most jöjjön a rengeteg bosszúság.
Első hónapos korában már valami kerepelés hallatszódott a motorból a reggeli indítást követően kb. 1 percig. Gondoltam hidrotőke. Aztán néha-néha nem indult mind a 4 henger. Nem gondoltam túl nagy hibára ezért csak 25.000 km-nél mentem vissza.
Diagnózis: Hideg motornál a kompresszió értékek durva eltérést mutattak: 11-12-13-14 bar hengerenként. Valahol tömítetlenség ezért hengerfej le, szelepek cseréje, hengerfej felújítás. A kerepelés egy kis időre valami oknál fogva megszűnt. Aztán a km-ek gyarapodásával egyre durvábban kerepelt reggelente (főleg hideg időben).
Vissza a szervízbe (45.000 km)
Hidrotőke csere (8db kipufogó oldali). Probléma nem szűnt meg.
Vissza a szervízbe. (50.000 km)
Már video felvételekkel a zsebembe, hogy igazoljam a rendellenes hangot, mert hát állítólag a szervízben sosem produkálta (egyébként Murphy törvényei alapján el is tudom képzelni)
A felvételeim alapján a forgalmazó a motor szétszedését, majd a motorblokk cseréjét adta ki.
Hang teljesen megszűnt, újra járatás. Mint kiderült, a furcsa kerepelést a dugattyúk adták ki egy rendellenes kopásból adódóan, míg az olajfilm fel nem húzódott rendesen a henger falára, és így egy kicsit kalimpáltak a dugattyúk 1-2 percig. Szép mi? Az új motorral most már az olajat sem zabálja. Egyúttal kicserélték a toronycsapágyakat is, mert álló helyzetben való kormány forgatásnál morogtak (állítólag be rágódtak). Cseréjükkel a hiba is eltűnt. Valamint mindkét hátsó kerék csapágyat cserélni kellet, mert élesebb kanyarban súrlódó hangot hallattak (olyan félét, mintha a kerék beleérne a kerék dobba.)
Cseréjükkel a hang eltűnt.
Közben az olaj betöltő sapkából letört egy darab és beesett a nyílásba, de szerencsére észre vettem és kivettem mielőtt nagyobb kárt csinált volna. Csere.
Aztán EPC lámpa világít, tempomat nem megy.
Hiba oka: mindkét féklámpa izzó szakadt volt, cseréjükkel és a hibakód törlésével megoldódott. Nem értem miért kell computerre kötni az izzókat.
Aztán kb. 55.000 km-nél a baloldali féltengely külső gumiharangja szétszakadt (ez is elég érdekes), csere, de ez kivételesen nem garanciában, mert az kopó alkatrésznek számít. Szerintem meg korai volt ez a szakadás.
Ezután egy új jelenség ütötte fel a fejét.
3-4 és 4-5 fokozatok váltásakor a kuplung felengedésekor, vagy motorfékből-gázadásra, koppanás a motor térből (de csak jól átmelegedett blokkal, hidegen nem).
Átnézték az egész autót, váltót miszlikekre szedték, kuplungot átvizsgálták, de semmit nem találtak.
Már azt gondoltam, hogy én vagyok a hülye és a kákán is csomót keresek, de a cserébe kapott Ibizán semmi ilyen rendellenes hangot nem tapasztaltam. Összeszerelték, persze a hiba megmaradt és iszonyúan zavar.
Mostanában minden reggeli indítás nehézkesebb, tovább kell forgatni az önindítót mint azelőtt és kb. 70 százalékban 3 hengerrel indul megint a drága. De én már belefáradtam az egészbe és leszarom.
A szerviz minden javítást garanciába végzett és korrekt módon mindig kaptam csere autót a javítás idejére. Abban biztos vagyok, hogy a hibák száma ezennel még nem véges, várom a következőt.
Szinte nincs olyan fődarabja az autónak, amit ne kellet volna cserélni, vagy javítani.
Egyszóval ez az autó a sok jó tulajdonságai ellenére is az agyamra megy és már rég megszabadultam volna tőle, ha nem lennék miatta adósság csapdában a tuti CHF-HUF viszony miatt még ki tudja hány évig, merthogy nálam a futamidővel játszanak. Jelenleg több a tartozásom, mint az autó piaci értéke.
Az olyan bosszúságok, hogy 0-fok környékén nyikorog a hátsó futómű, mint egy szekéré, vagy az, hogy nagy melegben nyöszörög az utastér, már említésre sem méltóak.
Bár sokan meg vannak elégedve ezzel a típussal, de nekem valahogy nem jött be.
A megbízhatóságra csak amiatt adtam 2-est és nem 1-est, mert végül is sosem hagyott ott sehol. De 10-est mégsem adhattam ennyi hiba után.
Ha véletlenül a "megérte a pénzét?" mellett "igen" jelenne meg, az csak tévedés lehet, mert ennek a mezőnek a kitöltése nem teljesen egyértelmű.
Tehát arra a kérdésre, hogy megérte-e a pénzét, a válaszom egy határozott NEM!

Hibalista

- szelepek cseréje - hidrotőke csere (mint utólag kiderült, nem lett volna szükséges) - motorcsere - hátsó kerékcsapágyak cseréje - toronycsapágyak cseréje - baloldali féltengely gumiharang (külső) csere - olaj betöltő sapka csere (totál nevetséges) - rejtélyes hiba miatt váltó szétszerelés, de a hiba megmaradt

Ide hordtam szervizbe

Miskolc Auto CarmaKorrektek, segítő készek, végig nézheted a szervízelést. Bár a kötelező szervizek elég zsebbe nyúlósak, de hát melyik márkaszervízben nem az?

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Nexia Következő autója? Focus
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)