Fránya futómű (?)
Szöveges ítélet
Ibizát akatunk, Cordoba lett belőle. Minimális árkülönbség volt a két típus között, de az óriási csomitartó nagy előny!
85.000 km után csak egy bajom van az autóval és az a futómű nem magyar utakra valósága. Ráz, felüt és a kemény műanyag belső 3 éves korától elkezdett nyöszörögni. Nem csoda, mivel útjaink állapota általánosságban mondhatóan: lesújtó.
Egyébként csak olajcsere és a kötelező egyéb szervízek voltak, különösebb hibajelenség semmi.
A motor ereje kevéske, de az alkalom adtán mért 5,8-as fogyi ennek is köszönhető. Átlagban 6,3 liter benzinnel beéri (főleg lakott területen kívül és pályán használom).
Összességében jó autó, szép autó, de legközelebb már nem ilyet veszek majd - talán Japánt.
---------------------------------------------------------
Update1: 2009.01.16.; 105 000 km
90 000 km-nél megvolt a teljes vezérlés cseréje (Gates minőségű cuccost vettem, 50 eFt volt) és rákerült egy fogyasztáscsökkentő mágnes is a motortérben lévő benzinvezetékre. A fogyit így nem tudom 6 fölé vinni, mostanság jellemzően 5,4-5,6 l/100 km.
Az elmúlt időszakban nem jelentkezett semmiféle (kop-kop) hiba, átment szépen a műszaki vizsgán. Gondolkodtam az autó lecserélésén, de mivel hibamentesen üzemel, végül is letettem róla.
---------------------------------------------------------
Update2: 2009.11.15.; 130 000 km
Az alábbi alkatrészeket cseréltettem, mivel eljött az idő:
- Első fékbetétek (130 ekm-t bírtak!)
- Első féktárcsa (még bírta volna pár 10 ekm-t, de kidobattam)
- Gyertyák (Platináról visszaváltottam hagyományosra (NGK), ezzel kicsit hangosabb a motor)
- Első felfüggesztés gumiszintjei (immár harmadjára, de most komfortos az autó nagyon)
---------------------------------------------------------
Update3: 2011.04.02.; 165 000 km
Még mindig komolyabb hiba nélkül rójuk a km-eket! 147.000 km-nél bekerült az autóba egy LandiRenzo gázszett. A vegyes fogyi 7 l/100 km LPG-ből, pályán 0,5-1 literrel többet kér.
Cseréltettem rajta néhány dolgot:
- gyergyák (NGK 3 pólusú)
- jobb első tompított foglalat (meg volt olvadva és kontakthibássá vált)
- hátsó ajtó kábelkötege, mert el volt törve néhány vezeték
- olajdekni-tömítés
- és mérettem komressziót: 1., 3., 4. henger: 1:11; 2. henger: 1:10 --- ezek jó értékek, a gáz még nem ette meg a szelepeket, sem a hengerfejtömítést...
---------------------------------------------------------
Update4: 2012.01.31.; 192 000 km
A gázautózás nagyon megy, már 45.000 km-t futott LPG-vel. Hiba nélkül! 180 ezernél előírás szerint teljes vezérléscsere történt (szíjak, görgők, vízpumpa + generátor ékszíj). 15-20 ezrenként kap 10w40-es olajat, a közel 200 ezer km alatt sosem volt mérhető olajfogyás.
Cserélni kellett a két belső kormányösszekötőt (20 eFt), és a bal oldali gumiharangot a féltengelynél.
Továbbra is nagyon elégedett vagyok az autóval, alacsony ktg.-ből, kevés javítással fenntartható. Az pedig, hogy gázzal megyek, külön öröm, látván a 420 Ft-os benzinárat (LPG: 230 Ft).
A verda szépen gyűjti a km-eket, különösebb hibák nélkül. Szeretném, hogy legalább 300.000 km-t elfusson a kezem alatt.
E-mailem: hhely@freemail.hu
Hibalista
- Évente egy izzócsere; a kesztyűtartó fedele (ezt még garban cserélték); a hátsó csomitartó nyitógombja többször is (ezt egy félmegoldással sikerült megcsinálni 5 eFt-ért kb. 4. alkalomra); - Kb. 123 000 km-nél megtorpant az autó, de nem volt hiba a sz.gépben, így nem tudni miért. Gyertyacsere esedékes volt, így az megtörtént, ill. a pill. szelepet kellett tisztítani. A probléma ezzel örökre eltűnt... semmi egyéb, nagyon megbízható az autó! Szinte csak a kopó alkatrészek cseréjére kell költeni.
Ide hordtam szervizbe
Seat Ricskó Pécs Ott vettem az autót, eleinte nagyon kedvező áron szervízeltek, aztán a 60.000-resnél kicsit átvágva éreztem magam a 3300 Ft/l áron adott olajjal... Azóta is odajárok, de már én viszem az olajat és az alkatrészeket. Egyébként közvetlenek, nagyon segítőkészek és az autó mellett lehettem minden egyes javításkor. 2012. jan.: a cég sajna már nincs!
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Pécsi AutóklinikaKorrektek, gyorsak, jó áron dolgoznak. Ajánlom a VW csoportos kollégáknak!
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 192000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom, de SEAT párti vagyok... |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
