A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1,4 FSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fiataloknak -vagy rövidutakra...

Szöveges ítélet

Tőlünk nyugatabbra, burzsoá gazdasági körülmények között, ahol az emberek alaposabban meggondolják, mikre dobálgatnak ki havitörlesztésben 200-500 Euro-t, szokás, hogy egy hétvégére kibérlik azt az autómárkát/típust, amit kiszemeltek. Nos, mi is ezt tettük a "második autónk" kategóriában. És ezt javaslom autóstársaimnak is a végső döntés előtt.
Nálam fő szempont -lesz ezentúl azután, hogy a családi szuperdízel vezérhajó ujdonantan elaggott autók szokásait mutatja, pl gyárilag olajfaló, 6000km-ként kell utántölteni 1 litert a nemakárhol beszerezhető legdrágább szuperviszko´ olajból és két súlyosabb cehhet kellett már a szervízben hagyni, mert újabban a gyártók a végtesztelést az első (innovátor) vásárlókra hagyják...
Szóval amúgy is fiatal használtban vettük volna meg.
Azért a Cordoba, mert nagy a csomagtartója, mégis egy kis autó, a spanyolok jól dolgoznak, volt már Toledo-nk nem is egy, a V.A.G. termékeiről volt eddig a legjobb tapasztalatom a néhányszáz autótípusból, amit voltszerencsém a másfél millió balesetmentesen levezettt km alatt megismerni.

1,6-os 102LE-s kedvencmotorommal szerettem volna. Én nem osztom honfitársaim mélymagyar virtusát, miszerint kisautó annáliskisebbmotorral, de klímával terhelten. Kisnagyautó ma már ez a kategória tonnához közeli önsúllyal, ehhez kell lóerő, és nem szeretem (egyre kevésbé...) a számtech´ trükkökkel fölspécizett és túlpörgetett motorokat.

A bérautó-cégnél azonban nem volt Cordoba 1,6-os motorral. Jó, akkor legalább lesz szerencsém ahhoz a motorhoz, amivel úgyse vennénk meg!

Bérautónak ne nézd a gumiját: méga Barum téligumi 15"195/55 méretben -ez optikailag rá is fér a hagyományosan nagy oldallemezfelületet mutató autóra... és aztán rádübörögtem, hogy gördülésikomfortilag is! A Barum jó gumi, de nem bírja a kátyukat, és mielőtt elkopik, veszélyesen dudoros és tojásdad lesz.
Az 1,4FSI motor fülre sportos, morgós, érzetre mégis lomhának tűnt, csak az asszony figyelmeztetett, meg én is rájöttem, hogy a szerintem tatás tempó mellett többet előztünk az esős, nyálkás, halálos kátyukkal teli alföldi és még annál is rázósabb hegyiutakon.

Az óriási csalódás az autóba ülve ért. Mondjuk elvárnám azt, hogy a Cordobában (Ibizában stb) legalább a ´90-es évek anyagvilága fogadjon. Ezzel szemben gagyi, kopogós műanyagok, a frunclikadíszítéses óborzalom a műszerfal tetején... Az ülések gyalázatosak (a gazdag testvérben, az új Polo-ban ültem már... de Skoda Fabiában is...) Az ülések hátrésze elképesztő, esőköpenynek való anyagból. A tetőkárpit az ´50-es éveket idéző egyszerű filc.

100km után már ordítottam a fájdalomtól: kivan a gerincem. A keskeny háttámlájú, izzasztó műszállal kárpitozott ülések fiataloknak valóak, akik még nem is igen vannak tisztába a gerincük anatómiai elhelyezkedésével. Ültem hátul is (minden autóba, amit meg akarok venni, beülök hátra is, első lépés a szalonban: beállítom magamnak a vezetőülést, majd beülök magam mögé). A hátsó ülés gyerekeknek való. Az irodai ülőmunkák miatt gerincpanaszoktól (némán) szenvedő feleségem kb egy negyedórát bírt a hátsóülésen. Kamasz gyerekeink tomboltak: nem fértek el.

A csomagtartó, az igen! Az pompás.

Az alföldön 4,5l/100km es fogyasztás jött ki jó 120-szal pengetvén. Ekkor kezdtem örvendezni, fuuu dojó, jaj, naccerűjez! El nem tudom képzelni, hogyan jön ki 7,5l-es átlagfogyasztás erre az autóra.

A motorjával semmi baj. Előítéletes voltam. Igaz az, amit itt az egyik népítélnök írt: letolja az 1,6-s Astrákat az útról. Mondjuk én nem toligálok, csak előzésekkor tapasztaltam. És én -ez belátható a fogyasztási adatokból- tojással a talpam alatt vezetek.

Mindenesetre a tapasztalataim vegyesek. Ez egy jó autó -a máma már úgy látszik átlagosnak mondható gagyi belsővel. Jó, legyen gagyi: de azért túlzás, hogy az emberi köröm is felkarcolja a műszerfalborítást, a kétféle burkolat találkozásánál durván elnagyolt vágás (a kesztyűtartónál) Jó, a pocsék üléskárpiton lehet segíteni, egy maszek üléshuzatgyártó 30ezerért jobbat von rá...

Az autó stabil -kissé gyöngék a fékek, de ez utóbbi lehet egyedi okokból is.

A váltókar nagyszerűen jár, pontos. A kormány jó fogású.

Az utolsó 150 km-en zavartuk szegényt, ahogy tudtuk (140-150) és az utolsó tankolással együtt 6 literes átlagfogysztás jött ki. Autópályán gyakran közlekedő hiú embereknek ezért nem javaslom. Kedvelt tempója a 120km/h, szerintem nem éri meg efölött forszírozni a 100km-kénti 1,5literes többletfogyasztásért.

Kisgyermekes fiataloknak javaslom, akik tudnak már tükörből tolatni-parkolni. Kívülről jót mutat, a csomagtartó praktikus, nem vág be a huzat az utastérbe, ha a csomagtartóban pakolászunk. Hátul a gyerekek bármit kenegethetnek az ülés háttámlájára, az esőköpenygumiszerű izé jól takarítható. 20 évesen semmi bajom nem volt a kispolszki üléseiben (igaz, akkor simábbak voltak az utak). Vagy magamfajtáknak rövidutakra, rendelőintézetbe járni felülvizsgálatra vagy ilyesmi.

Ezt az autót kis kedvezménnyel (szalonautó/bemutatóautó), manuális klímával 2,6millióért lehet megvenni. Palimadarakra nagyjából a 3millió alatt egy pszichikai vonással kötik rá. Én ugyan nem adnék érte ennyit, az első példányokat meg lehet venni az első fékbetétgarnitúra cseréje után 1,5millióért.

Úgyhogy a döntés megszületet, veszünk egy 12 éves III-as Golfot 1,8-as motorral, megkímélten , annak se rosszabb a CO-ja, meg semmije se, az akkoron gagyinak számító belseje ( CL) meg ma már, és ezek szerint, luxus. Főleg a plüss GL!

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Sufni Csináldmagad Ha Jótakarsz Teljes Felelősségel Sajátkezűleg.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1440
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Golf Következő autója? VWGolf III.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)