A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1,4 16V Stella 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Családi sportkocsi

Szöveges ítélet

2005-ben vettem meg életem második autójaként, újonnan. Mindenképpen kicsi, de nagy csomagtartóval rendelkező családi autót szerettem volna, és a hasonló kategóriájú Skoda Fabia kombi, Renault Thalia és VW Polo Classic (már nem gyártják) közül messze kitűnt esztétikus, átgondolt, letisztult vonalaival (Walter da Silva design). Ára kicsit magasabb volt (2,9 millió), mint pl. a Thalia-é, viszont magas alapfelszereltsége messze kárpótolt a kevés plusz kiadásért. Az alapon kívül nem is kértem bele mást, csak metálfényt (esőkék). Ill. ezt sem kellett kérni, ugyanis az Audi-nál dolgozom Győrben, és az itt dolgozói kedvezménnyel árusított Seat-okhoz ez ajándékként járt.

Alapfelszereltség

Távirányítós központi zár; elektromos, komfortkapcsolású ablakemelők elöl, metálfény, magasságállítható vezetőülés, magasságban és axiálisan (!) állítható kormányoszlop, négy hangszórós rádióelőkészítés, félautomata (hőfokszabályzós!) klíma, ABS. Rádiót nem kértem bele, mert a gyári drága lett volna, helyette vettem huszonpárezerért egy Panasonic MP3-lejátszós CD-s rádiót, ami megfelelő műszaki paraméterei mellett piros fényeivel is pontosan igazodik a Cordobához.

Motor

A VW 1,4-es, 16 szelepes erőforrása kicsit gyenge (azóta már 85 LE az újakban), a 3300-as fordulaton leadott 126 Nm sem elég az "alapjárati" dinamikus közlekedéshez. Ha menni akarok vele, akkor pörgetni kell, ekkor viszont fogyaszt is rendesen. Azt mondanám: családi autónak még megfelelő. Ugyanez a motor az Octaviában gyengébbnek tűnik, főleg harmadik sebességfokozattól (az első kettőt ott rövidebbre vették, így nyomatékosabbnak hat). Fogyasztása 80-90-es tempónál, igen spórolósan 5,3-ra sikeredett egyszer, autópályán 140-160 km/óránál 8,5 l/100 km-re jött ki. Kevés városi forgalmat tartalmazó vegyes fogyasztása 6,5-7 l körül alakul, én viszont sajnos inkább városban kényszerülök többet használni.

Futómű

A többi ítéletben szembetűnően sokak által kritizált futómű valóban kemény, a városi kátyúk előtt le kell lassítani, különben már alacsony sebesség mellett is felüt az első futómű, ennek ellenére nem cserélném el - aki puhábbat akar, vegyen francia autót, azzal billeghet kedvére. Tény, hogy a sportos hangolás nem a magyar városi utakra hangolt, viszont jó minőségű utakon versenyautósan stabil, igen élvezhetővé válik.

Kényelem.

A vezető üléspozíciója szinte tökéletesen beállítható a magasságában állítható vezetőülés, és a ki-be, fel-le állítható kormányoszlop segítségével. Az ülések keményre tömöttek, viszont hosszú úton sem kényelmetlenek. Oldaltartásuk szintén kiváló, már-már sportautósan fogja a bent ülőt. A kezelőszervek ergonómikusak, semmi nincs elrejtve, azonnal hozzászokik az ember. A félautomata (azért csak "fél", mert a ventillátor fokozatai között nekem kell választanom) klíma pedig pedig jelentősen növeli a komfortérzetet. Pakolóhely viszon elöl kevés van, a kesztyűtartó sincs megvilágítva. A hátsó traktus lábtere szűk, viszont gyerekeknek tökéletes.

Minőség

Az olcsó, kopogós műanyagokból sokat és szívesen használtak a Cordoba tervezői, emiatt párezer km megtétele után a kormány előtt ill. a "B"-oszlopnál zökkenőknél, nem teljesen sima utakon zörejek, nyikorgások hallhatók. Egyébként kategóriájának megfelelő, helyenként meghaladó az autó minősége, csak a Fabia kelt nála jobb benyomást. A belső színvilág komor (fekete-szürke), de ízlés kérdése, nekem megfelel.

Biztonság

A két első légzsák a mai kor követelményeit alulról bár, de kielégíti. Az ABS már az alapfelszereltség része, viszont megjártam vele: jeges útra esett friss havon használhatatlan, egyszerűen úgy dönt, hogy itt most fékezés nem lesz. (A vége koccanás lett, a "károsult" hölgy feljelentett. Szerencsére a rendőrség reálisan mérte fel a helyzetet, és megbüntette a hölgyet 6000 Ft-ra, mert elém kanyarodott...) Bizonyára az ABS-sek között is vannak kiforrott feljettségi szintűek - na ez nem az. Az ABS-t amúgy is a kevéssé rutinosaknak (mondhattam vona csúnyábban is) találták ki, nélküle kis érzékkel hatékonyabban lehet még kanyarodás közben is fékezni.

Praktikum

Erre mit is mondhatnék: a 485 l-es csomagtér önmagáért beszél, mindent elnyel, a kihasználhatóságnak csak a szűk nyílás szab határt (170 cm-es kádat csak a kis "A" Corsa-mmal tudok szállítani).

Szervíz

Miután a Porsche Győr több úton elérhetetlennek bizonyult, majd mikor nagynehezen sikerült kapcsolatba lépnem velük, tudtam meg, hogy náluk az egy éves szervíz (olaj- és olajszűrőcsere) 35 ezret kóstál, Pápán meg 23 ezerre rúg, nem volt kérdés, hova viszem.

Összegzés

Igen jól kihasználható, olcsó, tetszetős családi autó alacsony fenntartási költségekkel, ráadásul információim szerint használtan is jól tartja az árát. Én évi 10-12 ezer km-t megyek vele, aki jóval többet hajtaná, annak meggondolandó az igen takarékos, az újakban már 80 LE-s 1,4 PD TDI, amiért viszont mélyebbre kell a tárcánkba nyúlnunk.

2015.11.04
Most tervezem eladni immár 10 éves Cordobámat. Sajnálom, mert szeretem, és nincs vele gond, de szerencsére anyagi helyzetem megengedi, hogy vegyek egy új Dacia Duster 1,2 Tce 4x4-et. Viszont biztos vagyok benne, hogy új gazdája is sokáig fogja hajtani, számottevő hiba nélkül.

Hibalista

- 50 ezer km-nél a hármas henger egyik kipufogó szelepüléke kimozdult a helyéről, javítása kb. 150 ezer volt, ha jól emlékszem (hibakép: 1100 körüli fordulatig rángatott, rámérve a hármas hengerben kompresszió csak "nyomokban fellelhető") - csomagtartó gázteleszkópok 4 év után elromlottak, az utángyártottak tartósabbak (bár darabja 6000 Ft volt) - a csomagtartófedélbe futó kábelkötegben szinte mindegyik kábel eltört, két helyen is, új kábelköteg-véget kellett csináltatnom (villanyszerelő kollégám ingyen megcsinálta) - elektromos fényszórómagasság-állító nem működik (belőttem fixre, nem állítgatom) - bal első elektromos ablakemelő kontakthiba, kétszer kell felhúzni, első után újra "letekeri" az ablakot

Ide hordtam szervizbe

Gold-Trans 2001 Kft (Seat márkakereskedés és szervíz)Pápa

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Samu Bt. Győr, Templom utca

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa 1,4 8V Következő autója? Duster 1,2 Tce 4x4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)