A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1.4 16V 86LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

BAGIRA, a fekete párduc

Szöveges ítélet

Az autót a műszaki paraméterei alapján lomhábbnak és nagyobb étvágyúnak gondoltam. Amiért mégis rá esett a választás, az a külső megjelenés ( gyönyörű, metál fekete ), az utastér kényelme, a nagy csomagtartó és nem utolsó sorban a kedvező ár ( 3M.Ft alatt ), ami mellé még ajándékként alu felnit és szerelt téli gumikat is kaptam. Az első néhány kilométer során már egyértelművé vált, hogy a futóművet nagyon eltalálták. Abszolút semleges, fékezésre, vagy erősebb gázadásra sem reagál durván kanyarodás közben és ez feledteti az erős futómű hangot, amikor kátyúba kerül valamelyik kerék. Eleinte sokszor féltem, hogy " mindjárt kiszakad az eleje" , de jól bírja, lógásnak, kopásnak nyoma sincs egyelőre. A csomagtér óriási, bár én nem bántam volna, ha kicsit karcsúbbra méretezik és inkább a hátsó ülés és a B oszlop közötti távolság lenne egy kissé nagyobb, könnyebbé téve a beszállást. Nem elsődleges szempont, de azért jó tudni, hogy ha szükségessé válik valamelyik fényszóró izzó cseréje, akkor nem kell szervízbe mennem és a fél elejét szétbontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. A motor az első néhány ezer kilométer megtétele alatt kissé érces, nyers hangon muzsikált, de kb.8000 km után halkulni kezdett, mostanra pedig 130-ig szinte nem is hallani. Az első ülések oldaltartása jó, a fejtámlák jól beállíthatóak, hosszabb távon sem tűnik kényelmetlennek a vezetés. Általában vegyes körülmények között használjuk a feleségemmel együtt, és a fogyasztása nem éri el a 6 litert. A közelmúltban voltunk egy horvátországi kiruccanáson, ahol 5,6L-es átlagot produkált az 1500 km-en (autópálya, hegyi utak, némi városi forgalom és időnként klíma ). Öt személlyel, csomagokkal és klímával ne várjunk kirobbanó vezetési élményt és jó fogyasztást, de elmondható, hogy átlagos terhelés mellett a hazai útviszonyokhoz és a KRESZ előírásaihoz képest tökéletesen elegendő nyomaték és erő áll rendelkezésünkre, ahhoz, hogy biztonságosan és gazdaságosan autózhassunk. Ez a 8.autóm, de a nyolcat nem kellett annyiszor mosni összesen, mint ezt az egyet. Nagyon mutatós - megkockáztatom, elegáns - amikor tisztán, feketén csillog - villog, de a legkissebb kosz is feltünően látszik rajta. Úgytűnik, eddig a legnagyobb beruházást az autóval kapcsolatban a sok mosás jelenti. Lassan eljön az első időszakos átvizsgálás ideje. Különösebb hibát nem tapasztaltam, azon kívül, hogy a kipufogó rendszeren végig megjelent egy kis felületi korrúzió, amit házilag kezeltem ( tisztítás, cink spray ), s a szívócsövek környéke enyhén olajos. Kaptam egy pohártartót a műszerfalba, amit a jászberényi SEAT szervízben gyorsan, olcsón és kulturáltan építettek be. Tudom, hogy ez a három jelző a mai világban így együtt eleve gyanús, de tényleg annyira szimpatikusan álltak a dologhoz, hogy elhatároztam, ide fogom kötelező szervízre is hozni. Véletlenül esett a választás erre a márkára, de összességében elmondhatom, hogy nagyon kellemesen csalódtam benne és abszolút jó döntésnek bizonyult.
Az eltelt pár hónap alatt "belezavartam" egy további "tízest", s minél többet használom, annál jobban szeretem. A motor jól muzsikál, 3000 felett egész sportos hangot kezd adni, a fogyasztás tartósan 6L közelében van ( inkább alatta ! ) és semmilyen probléma nem volt vele. Az első szervízen túl vagyok, és nem csalódtam sem az átvizsgálás tartalmát , sem
a színvonalát illetően. A megadott időben fogadtak, nem zavarta őket, ha kérdezősködtem és az sem , hogy a szervíz teljes folyamatát végignéztem. Az előző autóm szervízelésekor
az ottani srácok csak " lookingoltak ", bármi féle mérőeszköz -pl. elektromos töltés ellenőrző - még csak említésre sem
került, és a hibatárolót sem kérdezték le, pedig az átvizsgálás tartalmazta. A szervíztérbe nem lehetett még benézni sem és konzultálni sem voltak hajlandóak semmilyen témában. Itt végignézték az autót kívül-belül,alul-felül és a számítógép összes perifériáját leellenőrizték. A szívócsövön lévő rejtélyes " olajnyomokra " is fény derült, a féltengelyről került oda a konzerváló anyag. Egyszóval elégedett voltam a szervízzel és végre úgy éreztem, kapok valamit a pénzemért...A szekér egyébként egyben van,
eltekintve egy-két apró horzsolástól az alján, ami a viszonylag alacsony hasmagasság és az alacsony H. rúgó talpak egyenes következménye. Az egyetlen dolog, ami kissé érthetetlen és zavaró az autót illetően, az továbbra is a kimondottan kicsi hely a B oszlop és a hátsó ülések talpazata között...macerás hátra beszállni nagyobb lábúaknak, illetve idősebb embereknek, nem beszélve arról, hogy ez a mutatvány óhatatlanul maga után vonja a környező kárpitok és műanyag borítások fokozott koszolódását és elhasználódását. Kb.8cm-rel hátrább helyezett ülésekkel jóval nagyobb kényelmet és alig kisebb csomagteret tudott volna nyújtani a gyártó. Ettől az egyébként sokadrendű kialakítási problémától eltekintve továbbra is az a véleményem, hogy: JÓ EZ AZ AUTÓ !!!

Hibalista

-
-

Ide hordtam szervizbe

SEAT Jászberény

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13410
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio 1.4 16V 98LE Következő autója? SEAT Leon
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)