BAGIRA, a fekete párduc
Szöveges ítélet
Az autót a műszaki paraméterei alapján lomhábbnak és nagyobb étvágyúnak gondoltam. Amiért mégis rá esett a választás, az a külső megjelenés ( gyönyörű, metál fekete ), az utastér kényelme, a nagy csomagtartó és nem utolsó sorban a kedvező ár ( 3M.Ft alatt ), ami mellé még ajándékként alu felnit és szerelt téli gumikat is kaptam. Az első néhány kilométer során már egyértelművé vált, hogy a futóművet nagyon eltalálták. Abszolút semleges, fékezésre, vagy erősebb gázadásra sem reagál durván kanyarodás közben és ez feledteti az erős futómű hangot, amikor kátyúba kerül valamelyik kerék. Eleinte sokszor féltem, hogy " mindjárt kiszakad az eleje" , de jól bírja, lógásnak, kopásnak nyoma sincs egyelőre. A csomagtér óriási, bár én nem bántam volna, ha kicsit karcsúbbra méretezik és inkább a hátsó ülés és a B oszlop közötti távolság lenne egy kissé nagyobb, könnyebbé téve a beszállást. Nem elsődleges szempont, de azért jó tudni, hogy ha szükségessé válik valamelyik fényszóró izzó cseréje, akkor nem kell szervízbe mennem és a fél elejét szétbontani ahhoz, hogy ki lehessen cserélni. A motor az első néhány ezer kilométer megtétele alatt kissé érces, nyers hangon muzsikált, de kb.8000 km után halkulni kezdett, mostanra pedig 130-ig szinte nem is hallani. Az első ülések oldaltartása jó, a fejtámlák jól beállíthatóak, hosszabb távon sem tűnik kényelmetlennek a vezetés. Általában vegyes körülmények között használjuk a feleségemmel együtt, és a fogyasztása nem éri el a 6 litert. A közelmúltban voltunk egy horvátországi kiruccanáson, ahol 5,6L-es átlagot produkált az 1500 km-en (autópálya, hegyi utak, némi városi forgalom és időnként klíma ). Öt személlyel, csomagokkal és klímával ne várjunk kirobbanó vezetési élményt és jó fogyasztást, de elmondható, hogy átlagos terhelés mellett a hazai útviszonyokhoz és a KRESZ előírásaihoz képest tökéletesen elegendő nyomaték és erő áll rendelkezésünkre, ahhoz, hogy biztonságosan és gazdaságosan autózhassunk. Ez a 8.autóm, de a nyolcat nem kellett annyiszor mosni összesen, mint ezt az egyet. Nagyon mutatós - megkockáztatom, elegáns - amikor tisztán, feketén csillog - villog, de a legkissebb kosz is feltünően látszik rajta. Úgytűnik, eddig a legnagyobb beruházást az autóval kapcsolatban a sok mosás jelenti. Lassan eljön az első időszakos átvizsgálás ideje. Különösebb hibát nem tapasztaltam, azon kívül, hogy a kipufogó rendszeren végig megjelent egy kis felületi korrúzió, amit házilag kezeltem ( tisztítás, cink spray ), s a szívócsövek környéke enyhén olajos. Kaptam egy pohártartót a műszerfalba, amit a jászberényi SEAT szervízben gyorsan, olcsón és kulturáltan építettek be. Tudom, hogy ez a három jelző a mai világban így együtt eleve gyanús, de tényleg annyira szimpatikusan álltak a dologhoz, hogy elhatároztam, ide fogom kötelező szervízre is hozni. Véletlenül esett a választás erre a márkára, de összességében elmondhatom, hogy nagyon kellemesen csalódtam benne és abszolút jó döntésnek bizonyult.
Az eltelt pár hónap alatt "belezavartam" egy további "tízest", s minél többet használom, annál jobban szeretem. A motor jól muzsikál, 3000 felett egész sportos hangot kezd adni, a fogyasztás tartósan 6L közelében van ( inkább alatta ! ) és semmilyen probléma nem volt vele. Az első szervízen túl vagyok, és nem csalódtam sem az átvizsgálás tartalmát , sem
a színvonalát illetően. A megadott időben fogadtak, nem zavarta őket, ha kérdezősködtem és az sem , hogy a szervíz teljes folyamatát végignéztem. Az előző autóm szervízelésekor
az ottani srácok csak " lookingoltak ", bármi féle mérőeszköz -pl. elektromos töltés ellenőrző - még csak említésre sem
került, és a hibatárolót sem kérdezték le, pedig az átvizsgálás tartalmazta. A szervíztérbe nem lehetett még benézni sem és konzultálni sem voltak hajlandóak semmilyen témában. Itt végignézték az autót kívül-belül,alul-felül és a számítógép összes perifériáját leellenőrizték. A szívócsövön lévő rejtélyes " olajnyomokra " is fény derült, a féltengelyről került oda a konzerváló anyag. Egyszóval elégedett voltam a szervízzel és végre úgy éreztem, kapok valamit a pénzemért...A szekér egyébként egyben van,
eltekintve egy-két apró horzsolástól az alján, ami a viszonylag alacsony hasmagasság és az alacsony H. rúgó talpak egyenes következménye. Az egyetlen dolog, ami kissé érthetetlen és zavaró az autót illetően, az továbbra is a kimondottan kicsi hely a B oszlop és a hátsó ülések talpazata között...macerás hátra beszállni nagyobb lábúaknak, illetve idősebb embereknek, nem beszélve arról, hogy ez a mutatvány óhatatlanul maga után vonja a környező kárpitok és műanyag borítások fokozott koszolódását és elhasználódását. Kb.8cm-rel hátrább helyezett ülésekkel jóval nagyobb kényelmet és alig kisebb csomagteret tudott volna nyújtani a gyártó. Ettől az egyébként sokadrendű kialakítási problémától eltekintve továbbra is az a véleményem, hogy: JÓ EZ AZ AUTÓ !!!
Hibalista
-
-
Ide hordtam szervizbe
SEAT Jászberény
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13410 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio 1.4 16V 98LE | Következő autója? | SEAT Leon |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
