Apró hibák, de iiimmmááádddjjjuuukkk!!!
Szöveges ítélet
Nagyon megkedveltem ezt a kocsit! Nem volt sok saját autóm, de rengeteg típust vezettem már. Ez az els?, ami új is...A vezetési helyzetet szinte tökéletesen be lehet állítani, az útfekvése messze felülmúlja a kategóriáját. Els? pár alkalommal megijedtem, amikor egy nagyobb gödörnél felütött, de most már megszoktam (sajnos ezek a magyar utak). Az elektromos szervókormány is tökéletes! Nem egy lóer?bajnok, de kell?en nyomatékos motorja van. Els? naptól mérem a fogyasztást, a legkevesebb 5,9 liter volt, a legtöbb 7,8 liter. Helyesbítek mértem 8,8 litert is, de az a kötelez? szervíz ("második" szervíz) utáni els? tankolásnál volt. Számításom szerint kb. tíz liter hiányzott, de mivel bizonyítani nem tudtam, így hagytam a fenébe...legközelebb a szervíz idejére tanksapkát cserélek egy Seatos ismer?sömmel :-).
A szervízekr?l b?vebben:
Az "els?" szervíz teljesen elzárkózott a leszakadt m?anyag elem garanciális cseréjét?l, pedig a leghátsó "rögzítési" ponton egyértelm?en látszott, hogy a csavar már törött állapotban volt, amikor rákerült a gyári alvázvéd? és festék. Mivel sem id?m, sem pénzem nem volt egy szakért? esetleges igénybevételére, fizettem...
Rendeltem egy üléshuzatot, gondoltam megéri a borsos árat, ha tutira jó lesz a kocsira. Két hét múlva megérkezett, boldogan bementem a 25 km-re lev? szalonba, otthon aztán hiába próbáltam feler?lteni a korábbi típushoz való huzatot, vihettem vissza. A következ? megérkezett kb. egy hét múlva. Gondoltam nem indulok haza, míg nem biztos a dolog. Azt mondták, ha várok egy órát, 5.000 Ft-ért felrakja a szakember!!! Mondjuk valóban kellett az egy óra, de felraktam magam...
Akkor voltam ott utoljára.
A "második" szervíz megérdemelne 8 pontot is, ha nem lett volna a benzines baki. Els? ottjártamkor ajándék gyanánt kicserélték a téli gumikat nyárira (még jó hogy véletlenül nálam voltak :-)))
A gyújtáskapcsoló betétjének cseréjét is hamar lerendezték és (ha ideiglenesen is) megszüntették a "B" oszlop nyikorgását. Mellesleg a 15.000 km-es szervíz 2-3.000 Ft-tal olcsóbb volt náluk, mintha az "els?" szervízbe vittem volna.
Hibalista
- Egy naposan az els? öt méternél hosszabb tolatásnál (négyen ültünk az autóban) 15 cm-es f?ben leszakadt a kocsi aljához "rögzített" zajvéd? m?anyag burkolat (saját költség 10.000 Ft). Az els? télen (novemberi autóátvétel) mínusz fokokban, a gyújtás ráadása után 2-10 másodperc elteltével kezdett el m?ködni az önindító (gyújtáskapcsoló betét csere-garanciában). A "B" oszlopok nyikorogtak (15.000 km-es szervíz alkalmával ingyen javítva). Most (23.500 km.) elkezdett forgatás közben nyikorogni a kormány, a "B" oszlopok újra zörögnek. Es?ben a hátsó futóm? fel?l hallatszik még nyikorgás (ez a szervízben meg sem említettem). Ma kicseréltek vmi gyűrűt a kormányban, úgyhogy már nem nyikorog (a jó tanácsot köszönöm!) :-))) Még garanciás, 0 Ft.!!!
- 2006. november vége (47000 km), a kocsiban cserélni kellett az első fékbetéteket és a szilentblokkokat.....nem vittem márkaszervízbe, bezzeg a hónap elején zöldkártyára igen (ismét 8,5 literes fogyasztás :-(). Mellesleg azt sem értem, hogyan tud júniustól november végéig (kb 5000 km) egy fékbetét annyira elkopni, hogy cserére szorul? Júniusban nézegettük, hogy a sógorom fél éves Polo-jához viszonyítva alig kopott... Kár...
-
Ide hordtam szervizbe
Ring Autó, Veszprém
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Autoland 2000, Székesfehérvár
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra 1,6 | Következő autója? | Seat Altea v. Toledo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
