Anyám gépe
Szöveges ítélet
Réges régen, egy messzi messzi galaxisban....
Először egy "kocka" Toledónk volt, (igaz szolgálati autónak), nem is kell mondanom, hogy 100%-ban meg voltunk vele elégedve. SOHA SEMMI GYÍKJA NEM VOLT!!!
Aztán szüleim úgy döntöttek, hogy az Opel Kadett után jó lenne egy tényleg "új" autó. Ekkor vettük meg az első Cordobát. Szép sárga 1.4-es, 60 lóval. Leginkább anyám használta, aztán mikor bejött a modellfrissült ÚJ CORDI és a másik 3 éves lett így gyorsban az elsők között voltunk aki 2002-es Cordobát tudhatott magáénak.
A gépről:
Mielőtt meglett a jogsim eleinte csak a garázsba volt szabad beállnom vele és már akkor is nagyon tetszett a fínom kormányszervó, a puha kuplung és a váltó. Mikor kikerültem az utakra friss jogsival is álom volt menni vele. harapott a fék, sosem fulladt le és mindig minden működött rajta. A KÉTHANGSZÓRÓS gyári hangcucc úgy szól benne mint az állat! Én ilyet még nem láttam! A fejegység egy 4X40W-os JVC, éshát így nem volt gond a zajjal sosem!
Városban nagyon kezes! A parkolás kicsit fura volt, hogy nem láttam a nagy seggétől semmit, de gyorsan megszoktam. Mindennapi közlekedésre simán alkalmas, sőtt egyik péntek este a haverokkal összesen 8-an "ültünk" benne! Most a medence méretű csomitarit nem kezdem mondani, mert mindenki tudja, hogy mindent elnyel! Volt már ebben bicó, hordó, katonai sátor, gumicserekor mind a 4 abroncs, sőtt már aludtunk is benne (persze lehajtott háttámlával) 2-en! Néha hiányzik az ABS, de hála az égnek még sosem volt porobléma a hiányából! Aki meg nem tud vezetni és állatkodik hát az haljon meg!
Országúton persze már érezhető, ogy nem egy Porsche, szal a dolgok tök jól mennek míg 120 felett nem kell előzni... Ilyenkor az van, hogy a leghosszab egyenesen minden erejét felhasználva, üres szembejövő sávval lehetséges, AMÚGY NEM!!! Ez persze függ a plusz súlytól is, mert hát nem mind1, hogy 4-en full cuccal, vagy egyedül üres tankkal és gyomorral. :-) A menetteljesítmény enyhe ócsárolása után talán a legfőbb országúti baja, hogy nem a legjobb az úttartása. 100-felett egy oldalszél már korrigálást kíván! Ezek a dolgok városban nem érzékelhetőek, de a nyílt vadászmezőkön, ahol a legnagyobb ellenfél a Volán egyik falusi járata vagy egy fémhulladékot vonszoló IFA ott már más a tészta! Persze előztem már vele 160-nal is 7-es BMW-t, de be kell valljam nem egy emberkedős gépezet! Ha az ember ésszel vezeti semmi gondja nem lesz, az autó meg mégse egy Suzuki. Láttam már szarrátört Cordit az egyik bontóban, a fickó aszonta, hogy 140-el lement az útról és bement egy kerítésen, majd egy álló traktor fogta meg, és mind a 3-an túlélték. Erről ennyit! lényeg, ogy minden biztonság érzetem megvan mikor megyek vele!
Autópályán már érdekesebb a dolog, ugyanis az ember mindenféle kockázat nélkül annyival megy amennyivel akar. Az akarás 185-nél végződik, ugyanis a három hengeres erőforrás ezzel a váltóval itt szabályoz le! Pályán továbbra is az oldalszél jelenti a legtöbb problémát! Hiába! Simán elmegy egy 4-fős családi cirkálónak, de a futómű nem csípi a nagy sebességnél ébredő oldalsó szélökéseket!
Zárásként elmondanám, hogy egy eléggé rosz minőségű (szóval szar) utcában lakunk és az 5 év alatt szegény autó már párszor átverekedte magát és ebből kifolyólag lassan teleszkópokat kell cserélni.
Ami tetszik benne:
- magas fordulaton marhajó hangja van
- szép
- megbízható
- hosszú utazásra is alkalmas, kényelmes és nem zabál sokat (Salgótarján - Pécs oda-vissza egy tankból megvan)
- nagy csomagtér
- alacsony költségek
- a világ egyik legjobb 5 sebességes váltója
Ami nem tetszik:
- a dísztárcsa
- a motor magasabb sebességfokozatban gyengus
- a színe (zöld) - de mondjuk ezt anyám választotta! :P
- egy kicsit kevés a hely hátul, főleg ha ott ülök (191cm)
- és persze, hogy nem az enyém!!! :D
Remélem sokakat alátámasztottam a kommenttel! További szép napot mindenkinek! És király lett az új TOTALCAR!!!!
Betcy
Hibalista
- Alapdolgok:
- - tolatólámpa kábele lecsúszott a váltókapcsolónál. A hiba forrása a rövid kábel illetve a rosz gyári illesztés volt.
- - 1-2 izzócsere
- Komolyabb baja sosem volt!!!!!
Ide hordtam szervizbe
Besenyei AUTÓ - Pásztó, Tar-Lőrinc út
A szervíz általában olajcserét jelentett. időtartama átlagosan 40 perc
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Cordoba 1999 1.4 60LE | Következő autója? | Seat!!!! Esetleg Opel Corsa |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
