A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (2002)

Cordoba 1,2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aki gondot, bosszúságot szeretne magának, az vegyen Seat Cordoba-t.

Szöveges ítélet

0-km, újonnan vásároltam 2003-ban.
Kb. 2 hónap után elkezdett nyikorogni a hátsó fék mechanikában valami, ahányszor ráléptem a fékre nyikorgó hangot adott hátul a futómű.
Irány a szerviz, valamit megzsíroztak, de 3 hónap múlva újra kezdte.
Megint szerviz, megint kenőanyagozás, megint csak elkezdett nyikorogni...
Aztán hagytam, gondoltam működést úgy sem befolyásolja.
Az autó alig múlt el egy éves, elkezdett a motor csörgő hangot adni.
Ismét szerviz, kiderült megnyúlt a vezérműlánc...
Azt mondták rossz a vezetési stílusom, ez azért történt (bár utána még 14 évig ugyanazzal a vezetési stílussal közlekedtem, de nem jött elő újra a hiba...).
Még gariban kicserélték.
Aztán mikor elmúlt két éves a verda, akkor aztán jöttek a gondok, természetesen garancia idő után.
Kezdődött az ablakemelő mechanikával (akkoriban egy fél havi fizetésért cserélték ki).
Majd kigyulladt a motorhiba visszajelző a műszerfalon, a víz hőfok érzékelő tönkre ment, cserélni kellett.
Majd egy alkalommal mikor anyósülés felől pakoltam be pár dolgot, köztük az indító kulcsot is, az autó magától bezáródott.
Az ajtónyitás érzékelő meghibásodott és az autó nem érzékelte, hogy ki lett nyitva ezért vissza zárt.
Mehettem haza a pótkulcsért.
Még nem volt 3 éves a másik ablakemelő mechanika is gallyra ment.
Gyújtótrafókat az összest cseréltetni kellett, volt amelyiket kétszer is.
Aztán jött a csomagtartóajtó zár, természetesen a nagy bevásárlás után, el kellett dönteni az ülést hátul, úgy tudtam kipakolni...
A szerelő mutatta, hogy a csomagtartóajtó mechanikában egy vékony réz rúd működteti a nyitást, hogy az időközönként kinyúlik és akkor nem nyit.
Javasolta, hogy vágjam ki a csomagtartóajtó kárpitját, ahol a nyitószerkezet található, mert ez folyamatos hiba lesz.
A negyedik eset után így is tettem, így nem kellett zseblámpával a sötét csomagtartóban leszerelni a kárpitot.
Az autó nem volt öt éves, épp átlépte az 50000 km-t, mikor valami elkezdett zörögni elöl a futóműben.
Irány a szerelő, kiderült eltört a rugó a futóműben, de mindkét oldalon csak a túloldalon kiesett a letört darab és azt nem vettem észre.
Mikor a szaki felemelte, és szedte szét a dolgokat megállapította, hogy még vannak hibák bőven. Majdnem fel kellett újítani az egész első futóművet (kutyacsont, szilnet persely, rugó, porvédő).
Mikor kb. 7 éves lett a Cordoba, munkatársam figyelmeztetett, hogy nem világítanak a féklámpáim csak a pótféklámpa.
Kicseréltam az izzókat, de nem lett jó...
Autóvillamosági szerelőt mikor hívtam telefonon, már mondta is mi a gond. Csomagtartóajtó kábelkötegben megtörtek a vezetékek.
Aztán következő évben produkált egy olyan hibát, hogy a műszerfa világítás folyamatosan üzemelt. Mikor ráadtam a gyújtást, vagy kihúztam a kulcsot, akkor egy pillanatra elaludt, majd világított tovább, az akkut merítve.
Három autó villamossági szerelőhöz vittem el, mindegyik csak vakargatta fejét, hogy ilyen hibát nem is láttak.
Minannyian azt mondták műszerfalat kell cserélni, azt meg csak szakszervízben tudják megoldani.
Akkor kb. egy évig úgy jártam, hogy a műszerfalvilágítás biztosítékát kivettem, majd egy év után egy szerelőnek meg akartam mutatni milyen gondok vannak, és visszatettem a biztosítékot, és láss csodát már nem volt hiba...
Tíz évesen újra eltört a rugó az első futóműben, újra futómű generál.
Egy alkalommal nagyot fékeztem, mert lehajtott egy kerékpáros elém (természetesen neki piros jelzése volt), és kigyulladt a műszerfalon az EPC visszajelző.
Beragadt a féklámpa kapcsoló, ezt ki tudtam cserélni én is, de amíg nem jött meg az új kapcsoló nem tudtam használni a verdát, itthon állt, ekkor is kivettem azt a biztosítékot ami a féklámpákért felelt.
Mikor nyomtam az ablaktörlő mosót nem jött belőle folyadék, gondoltam kifogyott, utána öntöttem.
Reggel hatalmas tócsa az autó alatt, az ablaktörlő folyadék pumpa/motor megadta magát.
Mikor tizenötödik életévét elérte a fent említett kacat, a legnagyobb esőben megállt az ablaktörlő lapát a szélvédő közepén.
Alig tudtam lehúzodni az út szélére, hogy megálljak, mert nem láttam semmit.
A szerelő mondta ez VW "betegség", az ablaktörlő mechanika vízhatlan csapozása mégis vizet kap, az odabent elkezd korrodálni és megszorul a mechanika.
Eme javítás után döntöttem úgy, hogy ennek a romhalmaznak mennie kell!
Meghirdettem, elvitték.
Közben egy kollégámnak volt egy két évvel fiatalabb típusa, tőle kérdeztem voltak-e gondjai vele, ő is felsorolta majdnem ugyanezeket a hibákat. Gondolom nem egyedi eset volt az én verdám...
Olyan 12 éve lehetett nálam az autó, mikor hívtak a márkakereskedésből, ahol vásároltam a Cordoba-t, egy hölgy mondja telefonba, hogy megérkeztek az új Seat modellek, és lehet jelentkezni próba vezetésre.
Én erre: "Ha ingyen adnák sem kellene még egyszer Seat!".
A hölgy kérdezte, hogy miért is mondok én ilyet, én meg felsoroltam a műltbéli hibák sokaságát, főleg, hogy rengeteg hiba 5 éves kora előtt jelentkezett, és elmondtam a véleményem az autóról, hogy ez egy Olcsó, megbízhatatlan alkatrészekből összerakott, konstrukciós szemét.
Erre a nő lecsapta a telefont, elköszönés nélkül...
Valójában kétszer örültem az autónak, mikor megvettem, és mikor eladtam (de akkor jobban).

Hibalista

- Vezérmű lánc - Víz hőfok érzékelő - Ajtó nyitás érzékelő - Elektromos ablak mechanika (2x) - Gyújtótrafó - Csomagtartóajtó zár - Csomagtartóajtó kábelköteg - Műszerfal világítás - Első futómű (minden) - Fékpedál kapcsoló - Ablakmosó folyadék motor/pumpa - Ablaktörlő mechanika

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2003
Kényelem (3) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla Következő autója? Splash
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (1.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 2002 (2002)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)