A legszebb kis puttonyos;)
Szöveges ítélet
Az autót nagyon megszerettem és ez 2 év után sem változott. Minden fontos dolog benne van ami kell (ABS, félautomata klíma, jó szervó, 4 tárcsafék, stb)
Az első két ülés nekem nagyon kényelmes (180cm vagyok), hátul is ültem már egyszer-kétszer ott is ki lehet bírni, de azt hozzá kell tenni, hogy elöl szerintem olyan 190, hátul olyan 180 cm-ig lehet kényelmes hosszú távon a hely. Az első ülések magassága+kormány fel-le, előre-hátra, természetesen a biztonsági öv magassága is állítható így a vezetőpozíció tökéletesen belőhető. A csomitartó hatalmas, ami a nyíláson befér, abból rengeteget elnyel. Több tízezres nagybesárlás után még bőven lötyögnek a cuccok a puttonyban;) A hátsó ülések osztottan és könnyedén hajtogathatók, tövább növelve a rakteret. A sebváltó fantasztikusan jó, egyedül az 5-be rakás nem olyan olajozott néha, mint a többi, de nem vészes. A gyári könyöklő magassága nekem pont jó, kényelmes és a sebességek villámgyorsan, csuklóból dobálhatók így. A fék szintén nagyon jó, remekül adagolható és ha kell a négy tárcsa jól megfogja a kocsit minden körülmény között. A kormányszervó a sebesség növekedésével megfeleleően felkeményedik, kis sebességnél, parkolásnál pedig laza egykezes. A beltér anyagai a 2002-es szintnek (ekkor indult az új Ibiza) megfelelőek, az újak tudtommal már puhított műanyagokkal jönnek. Rossz úton van némi rezonancia, de nem vészes, és a 30ekm úgy tűnik, hogy beállt egy szintre a zizgés. A futóműzaj rossz úton szintén eléggé behallatszik, de jó uton gyakorlatilag nem hallható. Normális utakon tehát nyugisnak, csendesnek tartom a kocsit. (Persze ezen sokat segített a gumicsere is, a gyári Firestone abroncsok mielőbb cserélendők, színte másik autóhoz jut így az ember, sokat számít) A futómű megítélése érdekes dolog, alapvetően jó a kocsi karakteréhez, feszes, de nem túl kemény, jó a kanyartartás, de az tény, hogy a kátyúkat nagyon nem preferálja. Ha elkapok egy komolyabb gödröt, néha akkorát szól, mintha "éppen kiszakadt" volna, ennek ellenére a legutolsó ellenőrzés után még nincsen semmi gond. Ez egyébként abból a szempontból jó, hogy az embert inspirálja a kátyúkerülgetésre. További negatívum (Mo-i balkáni útviszonyok között), hogy a kocsi alja nagyon lent van, a csomagtartót rendesen megpakolva+hátul2-3 fővel pláne le tud ülni, na ekkor nagyon vigyázni kell a hazai utakon (pl. nyomvájús utak). Szélzaj kb. 130-140-től (tehát autópályatempó felett) kezd erősebbé válni. A rádiót érdemes még megemlíteni, a kereskedés által adott mp3-as Sony fej marha jól szól a gyári hangszórókkal, imádom. Ja a legfontosabb, a motor: a 100 lovas moci könnyedén mozgatja az autót, nyugodt tempót tartva nem is eszik sokat, előzéseknél, autópályán, emelkedőkön viszont jól jön az ereje (persze pörgetve - 16V) és 4000 felett egész jó a hangja is.
Az autót szinte mindenki nagyobbnak (méretben és kategóriában is) nézi, mint valójában, pedig "csak" egy puttonyos Ibiza (kiskategória) , sok téves ítélet talán abból is születhet, hogy azt hiszik ez egy (alsó) középkategóriás autó. Ennek megfelelően kell értékelni és így az elvárásaimat hozza is, nálam műszakilag megbízhatóan, ráadásul nagyon szépen van csomagolva;) Vigyázok rá, minden jót megkap, még jópár évig megtartom!
Hibalista
- fütyülő tükör - garanciában javítva, ezenkívül hibamentes.
-
Ide hordtam szervizbe
Vác-Seat kereskedés
2 kötelező szervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 | Következő autója? | ? még odébb van... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
