100E felett
Szöveges ítélet
Az ítéletem megíráskor, próbáltam elfogualtlan lenni, de a sok negatív tapasztalat miatt nem biztos, hogy sikerült. A történet 3 évvel ezelőtt amikor úgy döntöttem lecserélem régi Ladámat, egy kis fogyasztású, visznylag nagy csomagtartóval rendelkező nyugati autóra. Az autó vételárára 700E Ft-ot szántam. A jó ár érték arány miatt választásom végül egy SEAT Cordoba 1.4 AKK motorral felszerelt autóra esett.
Sokat keresgéltem, amire megtaláltam a megfelelőt. Próáltam ésszerűen választani, mivel az autó már 11 éves volt, nem törődtem vele, hogy a hátsó sárvédők peremén 2-3 hólyag volt felfedezhető, illetve egy két apróbb esztétikai hibát is figyelmen kívül hagytam.
Az autót hazavittem, örültem neki, és elkezdtem használni.A ladából átülve, hatalmas ugrás volt. Úgy éreztem, hogy megtaláltam a nekem való autót, amit nagyon sokáig meg fogok tartani. Sajnos ez az érzés nem sokáig tartott 2 hónap múlva jöttek a problémák.
Mivel nem szeretnék 10 oldalas vélemyént írni összefoglaltam röviden mi volt a pozitív és a negatív tényezők az autóban.
Pozitívum:
Viszonylag keveset fogyaszt. Városban: 7-7.5 L. Városon kívül 6-6.5 L.
Alul nyomatékos, ami a városban tökéletes.
Olcsó hozzá szinte minden kopó alkatrész, és sok a bontott alkatrész is hozzá.
Hatalmas a csomagtartó.
Kényelmesek az ülések.
Jó futómű, fék.
Olcsó az autó ára, más hasonló korú és felszereltségű autóval szemben.
Negatívum (itt kezdődik a fekete leves):
Körülbelül 100E KM-enként hidrotőke csere, ez gyakran hengerfej cserével együtt jár, mivel a rossz hidrotőkék szétverik a hengerfejet.
A rossz hidrotőkék miatt csattogó hangot ad ki a motor, főleg hidegen.
Hideg indítási problémák kb 18 fok alatt , ha nem jár legalább fél percig fullad és rángat a motor. Ezt gyakran csak a folytószelepház komplett cseréje oldja meg. Bontottat ebből nem érdemes venni, mert általában 100E km felett mindegyik tönkremegy, és nagy rá az esély, hogy ugyanúgy hibásat veszünk.
Váltónál gyakori a nyelestengelycsapágy hiba. Javítása költséges. Szerelők szerint rossz a váltó konstrukciója, 5. sebesség hamar kimegy, először magasabb sebességnél visító hangot ad ki, mintha turbó lenne, majd egy idő után nehezen veszi be a sebességet, és meghal az 5.
Kuplung bowden szakadás NO COMMENT.
Belső tér: Gyenge anyag minőség: gyorsan kopó ajtónyitók, lepergő króm kilincs. Elektromos ablakok "leszakadnak".Télen az ajtók befagynak(Be még be is jutottam, de ki már nem sikerült, mivel az ablakok is befagytak várnom kellett.
Infócenteres változatokat kerülni kell, hamar tönkremegy benne a kijelző és a hanerő szabályzó potméter. Bontva is kb 20E Ft. Új ára ismeretlen a számomra.
Külső: A hátső ívek rohadnak, ha csak nem volt télen garázsba. Küszöbök is hajlamosak a rohadásra, főleg, ha a műanyag dugók kiesnek belőle.
Az áruk nem hiába ilyen olcsó, hasonló évjáratú, felszereltségű autókkal szemben. Ha mindenképpen megint ilyet kellene vennem, és hozzáteszem nem vagyok dízel párti, 1.6 16v, vagy 1.9 TDI 90 LE lenne, de semmiképpen sem 1.4 8v vagy 1.4 16v.
Hibalista
- Röviden: - - Váltó - Alapjárati motor - Letörő kilincsek - Hidrotőke/hengerfej - Kuplungbovden
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1200s | Következő autója? | Corolla 1.4 VVT-I |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
