Zsani, a nagyfarú csajozós :)
Szöveges ítélet
Első autóként vigyáztam rá. Régóta figyeltem, és sikerült hozzájutnom jó áron. Később kiderült hogy a tulajdonos elhanyagolta egyes alkatrészeit.
160.000 kilométer volt benne. Ez az az érték, amire az autókereskedők legnagyobb előszeretettel tekerik vissza az órát. VIGYÁZNI VELE!!!
Erre akkor érdemes odafigyelni, ha a szervízkönyv hiányzik, vagy esetleg az olajcserével, és az egyéb, bizonyos kilométerenként elvégzendő teendőkkel kapcsolatos lapok hiányoznak a könyvből.
Ha jó akksi van benne, legnagyobb hidegben kifogástalanul indul. Ha bemelegedett, onnantól minden alkalommal pöcc és már döbörög is a 4 henger.
Egyszer későn este nem indult be. Az akksi jól bírta a sokszor 10 másodperces indítási próbát, de csak nem akart beröffenni, csak a benzinszag ömlött az utastérbe. A gyújtótrafóról lecsúszott a vezeték, miközben szívta magát benzinnel.
Motormosással és esőben való haladással vigyázni kell, a gyújtás elektronika valamelyik része könnyen beázik. Ez álló autónál is volt, hogy beigazolódott. Ilyenkor elindul, de kettesben csak röfög, nem húz semmit.
A pipákhoz vezető csatlakozók el szoktak fáradni.
Az 1.6i motor nagyon erős, 3000 felett húz mint a golyó. Jelzőlámpánál ilyenkor kevés az ellenfél, hasonló korosztályból nincs.
Vert már le Honda CRX-et,E36 316i-t, és legutóbb valami csoda zsír új csilivili Merci olajkályhát. Minden adatlapon azt olvasom, hogy ez a 4 henger, nyolc szelep 75Le. Kizárt. :)
Egy hosszabb úton, négy termetes személyvel, teletömött csomagtartó mellett mértem vele 5.9 Litert. Tankolástól tankolásig, ez nem csalhatott. Igaz, Alföldön mentünk nagyrészt, és szinte folyamatosan főúton, de elég sok megállás mellett, nagyvárosi szakaszokkal.
Ez viszont ne legyen támpont!!! Sokat eszik városban, főleg télen. Ha tartani akarod vele a tempót, télen belemegy 13-14L is.
A Kasztnijára rendkívül figyelni kell!!!!
Na ez az amit nem néztem meg vásárláskor. A küszöbön olyan lyuk van, hogy bele tudok kapaszkodni 4 ujjal. A tetőcsomagtartónál a spoiler alatti rész már kilyukadt, és a csomagtartón belül, a pótkerék alatt kirohadt a lemez.
Típushibája, de még inkább gyártási orbitális baromság, hogy tele van az alja gumidugókkal. Ez azt jelenti, hogy ki van fúrva a kasztni (a motortéren-csomagtéren belüli tér is több helyen), és egy széles peremű gumidugóval van bedugva. Ezek a lyukak kb. 4 cm átmérővel rendelkeznek, és mindegyik preme súlyosan rohad! Elsőként éri ezt a peremet a téli sós víz!
Lehetőleg csak meleg garázsban tartott autót szabad megvenni. Ha odamész, és azt látod hogy panelház előtt, az utcán áll, már mehetsz is tovább, tuti a rohadás! :)
Az első futóművet, főleg a lengéscsillapítókat hamar tönkrevágják a hazai utak. Főleg ha kátyús úton fékezel sokat, mert az első tárcsafék nagyon fog, és már bele is akasztja a kereket a lyukba. Mivel Ő 90%-ban városban van használva, jelentkezik rajta a jobb lengéscsillapító kopogása, kissebb gödröknél is. Pedig Monroe van benne...
A kormányműnél gyakran kimossa a gömbcsuklóból az olajat az esővíz, így nyikorog a kormányszerkezet.
A bakokat érdemes ellenőrizni vásárláskor, nagy gáz, csúszó kuplung, és ha ugrál a motor, bakcserés lesz.
Oka: Túl erős motor, szemben három darab gyenge bakkal.
A magas hátsója miatt eleinte nehéz vele tolatni, de meg lehet szokni. Fontos, hogy a spolirer tetejétől már semmit sem látsz lefelé.
A kuplung kicsit kemény, meg lehet szokni, főleg hátramenetnél kell padlóig nyomni, különben serceg.
Baromi jó szervókormánya van, nem túl jó futóművekkel párosítva. Megérdemel ennek korrigálására normális gumikat! Értsd: Nem T gazdaságos!
A fékek elől jól fognak, hátul valami rettenet. Igaz, ez minden hasonló korú, ABS nélküli autónál jelentkezik.
A csomagtér eszméletlen nagy, mindig bele kellett feküdni hogy ki tudjam mindenhol porszívózni. Elől sok hely van, hátul már kevésbé. Átlag 170 centis családnak tökéletes.
Hangszóró vásárlás előtt nézd meg mi fér be a gyári 25W-os Blaupunktok helyére...
Szériafelszereltség a hátsó spoiler. Ez kölcsönöz neki egy kis vérbeli spanyol egzotikus sportosságot, a gyár nagyon eltalálta. Enélkül halott lenne.
Ha van alatta egy rendes dob, és lányok mellett elhaladva nyomsz neki egy gázfröccsöt, biztos a siker, szép autó. :)
Ápolni kell, sima úton hajtani is lehet. Hölgy tulajdonostól tilos megvenni. Nem figyelnek az alvázvédelemre, olajcserére, fékfolyadékra, elcseszik a kuplungot, a kéziféket és a hátsó dobokat tönkrevágják. Elismerem hogy vannak kiváló női sofőrök, de a technikát nem képesek kellőképpen gondozni...
20090201:
A hibalistát bővítettem. A bajom az vele, hogy egyre zajosabb, zörgősebb a belseje. Amikor megvettem, még csendes autó volt, de most egy hasonló korú Toyota Carinához képest a belseje egy csattogós, zörgő bazárhoz hasonlít. Rendkívül ciki vele embereket, főleg lányokat szállítani.
Első autóként lila köd volt, a legjobb autónak tartottam, de már elismerem, hogy ez egy kényelmetlen, párásodó, zajos kis lyuk. Elférni alig lehet benne. Pl. a lábamat nem tudom normálisan elterpeszteni sem vezetőként, sem utasként, pedig csak 172 cm magas vagyok.
Hibalista
- Fűtéskapcsoló - Négy fokozatból csak 3 ment - Házibarkács, és kontaktspray.
-
- Ami cserés lesz: Kinyomócsapágy, első lengéscsillapítók, féktárcsák, hátsó fékbetétek, motorbakok.
-
-
- 20090201:
- - Alapjárati motor
- - Fékfelújítás
- - Rohad és csak rohad és rohad
- - Futóműállítás
- - Lengéscsillapító csere
- - Akkucsere
- - Motorbak csere
Ide hordtam szervizbe
Számla nélküli nyugdíjas szerelő - Volkswagenre alapoznak, és úgy is bánnak vele. Soha nem viszem többet maszekhez.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Seat márkakereskedés - Alkatrészek olcsón beszerezhetők náluk, viszont az óradíj 6.500+ Áfa!!!! Csak újabb Seatokhoz értenek,a régebbi típusokat jobb ha régi hírnevű városi szerelőhöz visszük.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | E36 316i, Cordoba csak újabb. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
