Zöld hullám
Szöveges ítélet
2008 novemberébe vásároltam egy budaörsi családtól. Eleinte Zöld színével nem igazán barátkoztam meg, de árban és kínálatban, helyben ez volt a legjobb választás. Az előző tulaj műszakilag odafigyelt rá mivel, nem az ótvar gagyi alkatrészeket vásárolta bele. Az autót garázsban tartották, így rozsda nem igazán van rajta. Fényezése csórikámnak kicsit odavan már, de még mindig szép. A SEAT-nak a színei élénkek és szépek. Hatalmas nagy csomagtér áll rendelkezésünkre amelyet a CLX kategóriában elfelejtettek kivilágítani. Ha már a megvilágításról van szó a középkonzolon lévő fűtésábrákat is elfelejtették. Mivel álltalában este vezetek, eleinte elég kellemetlen volt vezetés közben eltalálni hogy mit is csinálok. Ülések számomra kényelmesek. A váltó finom és pontos. 10 alatt még véletlenül se kapcsoljunk egyest mert megérzi... Hátramenet kapcsolásához teljesen meg kell állni mert különben recseg-ropog, de igaza is van. A kuplung kemény. A kocsiba van napfénytető is (nem is vettem volna meg ha nem lett volna.) . Tolatásnál hátra nem nagyon kell nézni mivel a másfél méternél alacsonyabb tárgyakat, ne addj Isten gyerkőcöt nem látni. A gyári 6 hangszóró számomra megfelel (21 éves vagyok). Csak egy kis mély kell hozzá és lehet is kultúráltan zenét hallgatni. A csomagtartókárpit mögött a fal hajlamos a lepárásodásra, és a kicsapódott pára lecsorog az autó pótkerekéhez. Ha ilyet észlelünk akkor haladéktalanul távolítsuk el a kárpitot és szárítsuk ki az autót, majd a kerékdoboknál lévő szellőzőt tisztítsuk ki. A fékek hatásosak, bár nagyobb tempónál érdemesebb kicsit hamarább rákészülni a lassításra-megállásra. Szervó nincs a kocsiba. Eleinte kételkedtem hogy ez tetszeni fog nekem, de mára már teljesen megszoktam és akár félkézzel tenyérrel úgy pörgetem mint más a szervót. 1.4i-s motorja a maga 60 lovával nem soknak tűnik, és hogy őszinte legyek nem is az. Jól húz, dinamikus is, de ebben a remek kiosztású váltónak köszönheti. A motor 2,500 - 2,800 után ébred fel. Alacsony 1,500-as fordulaton is vígan elszötymörög, de nem szeret lenntről megrugrani. A kocsinak erőteljes hangja van belülről. Olyan mintha diesel lenne, de nem az. Legalább a hangi érzetet megadja, és úgy is bánik vele az ember mint egy diesellel. Előzni lehet vele, de szigorúan csak 2 személyig. Utánna már nem ajánlatos a vírgonckodás. Úttartása szinte kítűnő. Nem támbolyog mint egy részeg, a kanyarokat szépen veszi, a farát nem szereti kidobni. Körforgóba inkább az orrát teszi ki ha már túl sok neki. Az autó formája a mai napig megállja a helyét. Szerintem jó vásárt csináltam. 14 éves, 180.000-el, 380eHUF-ért.
Az autó pozitívumai:
- Nagy csomagtartó
- A CLX-be is van fényszórómagasság állításra lehetőség
- Pontos, jó kiosztású váltó
- Kényelmes ülések
- 4 fejtámla
- Fordulatszámmérő
- Időtálló forma
- Futóműve
- Fűtése nagyon jó
- Csomagtartóba a szerszámostálca nagy ötlet
- 6 hangszóró ami szépen szól
- Ötletes hátsóülés variálhatóság
Negatívumok, mert sajnos vannak ilyenek is:
- Kemény kuplung
- Kicsi kesztyűtartó
- Hátsó brutális nagy holttér
- Valamiért párásodik a csomi a kárpit mögött a fal
- Hajlamos az ajtó beragadni télen
- Csomagtér - középkonzol világítás hiánya
Hibalista
- A belső visszapillantó tükör leesett. Némi ragonya segített visszaállítani régi helyére.
- A bal hátsó kerékagykupak leesett. Pár száz forintos cucc, szerelőt se kellett kihívnom hozzá.
- A középső dob kijukadt, és csúnyán oda lett drótózva a merevítőhöz. 10.000HUF-ba volt a szervizeltetése.
Ide hordtam szervizbe
Százhalombatta - Keresztes István szerelő
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Százhalombatta - Karacs Gábor kasznis - kipufogós
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180900 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2200 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | ESCORT 1985 ÓTVAR FOS | Következő autója? | LEON, CORDOBA mindegy csak CUPRA legyen :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
