A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1.9 TDI SXE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sportos-családszerető állat

Szöveges ítélet

Üdvözlet Mindenkinek!

Két okból írok ítéletet: Az 1. - Mert a családomnak, és nekem is mindig sokat segít az itt leírt sok-sok infó. A 2. – Mert, ahogy láttam kevés infó van itt erről az autóról. Tehát... Ő a 3. autóm. Elsőként egy Golf I 1.3 benzin hajtotta autóm volt, és utáltam a diesel-t. Majd (mivel járok gyorsulásokra) láttam egy, két olyan - ahogy akkor mondtam volna - "traktort" olyat gyorsulni, hogy a betondarabok menetet vágtak a nyakamon, plus közbe bekerült a családba egy 2005-ös Cordoba 1.4-pdtdi, hogy el kezdett furdalni a kíváncsiság. Utána jártam és beadtam a derekam a gázolaj, és a turbo együttes élvezetének, avagy vettem egy szintén I.-es Golf-ot, ami 1.6 TD, volt.

Megtört a varázs! Krónikus diesel fertőzött lettem. A Golf megállt:(, szerettem.

Aztán jött az új fejezet. Az interneten kerestem azt autót, ami az alapvető kényelmet kielégíti, és benne van az a motor, ami akkor már szívem minden vágya volt 1.9 T.D.I. Igen ez a közkedvelt tuning-alap egy ideje. Meg is találtam: Seat Cordoba 1.9 TDI SXE - kacsintott rám, a monitoron keresztül. Még nem használtam sokat, kb. fél éve van meg. Azóta 15.000km-t ment (külföldön is volt 2-szer), került bele egy másik "softver" - az az chip tuning(amivel módosult az üzemanyag adagolás mértéke és a turbo-nyomás 1.5bar-ra, használok két féle üzemanyag adalékot, és most vettem meg hozzá azt a bizonyos 502-es porlasztócsúcsot, ami a 2.5 TDI változatban van. Így reálisnak mondhatom a kb. 130-140LE-t, és 300-400Nm közötti forgatónyomatékot, ami úgy szakad az aszfaltra 2000-es fordulatnál. Természetesen nem erre tervezték a motort, ezért is fogadtam meg autószerelő bátyám tanácsait: 1.Hideg motornál strucc tojás van a gázpedál alatt, és azt kis gázutat is finoman kezelem, 2.Nem talpaljuk éjjel-nappal, 3.Megvárjuk amíg visszahűl a turbo 30s-től, 3-5percig függően a hajtás mértékétől.... Mondhatom az autóról, hogy a súlyával párosított teljesítménye = a brutalitással. Igent tudom feltalálták már azt a vasat is ami ennél sokkal hamarabb van százon, na de országúton közlekedve sokaknak tudtam meglepetést okozni: Láttam az arcukon - "ez a fos így megy?!". Eddig 100%-ban meg vagyok vele elégedve! Tökéletes egy kisebb családi autónak, ugyan akkor már most úgy megy, mint a 2.8-as VR6. 1millió Ft-ért vásároltam, és nem bántam meg. Egy két adat róla: Nálam 6l körül van az átlagfogyasztás, olajból olyan 4000-6000km-ként eszi meg az 1l-t, az enyém kb. 7,8-8s alatt teljesíti a 100km/h-t, szép nagy a csomagtartója.

Na de sajnos hibái is vannak: bal első ablakemelő motor felhúzáskor ormotlanúl nyikorog, a levegő keringtető ventillátor kapcsoló csak a 4. fokozatban ment, de szétszedtem és csak érintkezési hiba volt. Végül a utolsó, és egyben a legidegesítőbb hibája: 120, vagy 140km/h körül, 4.-5. sebességben (mikor milyen kedve van) fogja magát és leszabályozza a számítógép, vagyis vissza veszi a teljesítményt. Ezt a problémát sok másik autóról is hallottam már, mármint amelyikekbe szintén ez a motor található (VW, Seat, Audi). Tippek vannak, de még nem álltunk neki a kiküszöbölésnek. Nekem így is tetszik:). Akármi baja is van/lesz megcsináljuk.

Hibalista

- levegő keringtető ventillátor kapcsoló; bal-első zárszerkezet

Ide hordtam szervizbe

Bátyám autószerelő, itthon javítunk.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf I 1.6 TD Következő autója? Audi A8 2.5 TDI; BMW 725 TDS E38
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)