Sportos-családszerető állat
Szöveges ítélet
Üdvözlet Mindenkinek!
Két okból írok ítéletet: Az 1. - Mert a családomnak, és nekem is mindig sokat segít az itt leírt sok-sok infó. A 2. – Mert, ahogy láttam kevés infó van itt erről az autóról. Tehát... Ő a 3. autóm. Elsőként egy Golf I 1.3 benzin hajtotta autóm volt, és utáltam a diesel-t. Majd (mivel járok gyorsulásokra) láttam egy, két olyan - ahogy akkor mondtam volna - "traktort" olyat gyorsulni, hogy a betondarabok menetet vágtak a nyakamon, plus közbe bekerült a családba egy 2005-ös Cordoba 1.4-pdtdi, hogy el kezdett furdalni a kíváncsiság. Utána jártam és beadtam a derekam a gázolaj, és a turbo együttes élvezetének, avagy vettem egy szintén I.-es Golf-ot, ami 1.6 TD, volt.
Megtört a varázs! Krónikus diesel fertőzött lettem. A Golf megállt:(, szerettem.
Aztán jött az új fejezet. Az interneten kerestem azt autót, ami az alapvető kényelmet kielégíti, és benne van az a motor, ami akkor már szívem minden vágya volt 1.9 T.D.I. Igen ez a közkedvelt tuning-alap egy ideje. Meg is találtam: Seat Cordoba 1.9 TDI SXE - kacsintott rám, a monitoron keresztül. Még nem használtam sokat, kb. fél éve van meg. Azóta 15.000km-t ment (külföldön is volt 2-szer), került bele egy másik "softver" - az az chip tuning(amivel módosult az üzemanyag adagolás mértéke és a turbo-nyomás 1.5bar-ra, használok két féle üzemanyag adalékot, és most vettem meg hozzá azt a bizonyos 502-es porlasztócsúcsot, ami a 2.5 TDI változatban van. Így reálisnak mondhatom a kb. 130-140LE-t, és 300-400Nm közötti forgatónyomatékot, ami úgy szakad az aszfaltra 2000-es fordulatnál. Természetesen nem erre tervezték a motort, ezért is fogadtam meg autószerelő bátyám tanácsait: 1.Hideg motornál strucc tojás van a gázpedál alatt, és azt kis gázutat is finoman kezelem, 2.Nem talpaljuk éjjel-nappal, 3.Megvárjuk amíg visszahűl a turbo 30s-től, 3-5percig függően a hajtás mértékétől.... Mondhatom az autóról, hogy a súlyával párosított teljesítménye = a brutalitással. Igent tudom feltalálták már azt a vasat is ami ennél sokkal hamarabb van százon, na de országúton közlekedve sokaknak tudtam meglepetést okozni: Láttam az arcukon - "ez a fos így megy?!". Eddig 100%-ban meg vagyok vele elégedve! Tökéletes egy kisebb családi autónak, ugyan akkor már most úgy megy, mint a 2.8-as VR6. 1millió Ft-ért vásároltam, és nem bántam meg. Egy két adat róla: Nálam 6l körül van az átlagfogyasztás, olajból olyan 4000-6000km-ként eszi meg az 1l-t, az enyém kb. 7,8-8s alatt teljesíti a 100km/h-t, szép nagy a csomagtartója.
Na de sajnos hibái is vannak: bal első ablakemelő motor felhúzáskor ormotlanúl nyikorog, a levegő keringtető ventillátor kapcsoló csak a 4. fokozatban ment, de szétszedtem és csak érintkezési hiba volt. Végül a utolsó, és egyben a legidegesítőbb hibája: 120, vagy 140km/h körül, 4.-5. sebességben (mikor milyen kedve van) fogja magát és leszabályozza a számítógép, vagyis vissza veszi a teljesítményt. Ezt a problémát sok másik autóról is hallottam már, mármint amelyikekbe szintén ez a motor található (VW, Seat, Audi). Tippek vannak, de még nem álltunk neki a kiküszöbölésnek. Nekem így is tetszik:). Akármi baja is van/lesz megcsináljuk.
Hibalista
- levegő keringtető ventillátor kapcsoló; bal-első zárszerkezet
Ide hordtam szervizbe
Bátyám autószerelő, itthon javítunk.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf I 1.6 TD | Következő autója? | Audi A8 2.5 TDI; BMW 725 TDS E38 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
