Seat 19 TDI hűséges kiváló gép
Szöveges ítélet
Korábban egy 1982-es passat volt a családban 1,6D nagyon szerettem itt jött a diesel filing. A vasat 23 évesen toltuk a bontóba 600.000 km-el a motorba amit nem kellett javítani. Ezt követően volt egy 626 mazda 2000 benzin. Ment min állat de horror volt szervizelni és sokba került. télen 14l. fogyasztás városban.Ezt követően vettem a kocsit Németországban. Úgy voltam vele, hogy diesel legyen és VW csoportos a gép. Ekkor vettem a Seatot 103.000 Km. volt benne. Itthon kiderült hogy törött volt az eleje, de csak a kasznielemek, a motor és a futómű valamint a fő alkatrészek épek voltak.
Azóta a gépbe 65.000 Km-raktam. Járok sokat főleg pályán, de városban is. Nem szoktam vele vadulni a kényelmes 130-140-es tempó. A fogyasztást 6.5 l. fölé nem tudtam vele vinni akárhogy próbáltam. idén lett bele téve a Bosc 502 porlasztócsúcs. Ettől 90 paciról felment úgy 110-re. csodás élmény. A fogyasztásom csökkent 0.3-0.5 l-el és erő is van benne bőven mivel kicsi a kaszni viszi mint a szél. Emelekedőn 5-ikből nem kell kapcsolgatni 1800-2000 nél nyom a turbó és látom a többi autóstársam arcát hogy csodálkoznak. Motorja príma nagyon eltalált, gondom még nem volt vele. Olajcserénél ami belemegy a következőnél annyi jön le belőle Olajfogyasztása 0. Összegezve nagyon jó gép jó motor mindenkinek ajánlani tudom.
A HÁTRÁNYOK: a középkonzolon van egy nagy kijelző. Ez mögött van egy nagy kocka alakú egybeöntött blokk ami magába foglalja a rádiót, a klímát és a fedélzeti kompjútert. Nekem behalt a magnó húzza a kazettát és cserélni csak egyben lehet, tehát vagy magnó vagy fűtés. Megoldottam egy kazettás átalakítóval és egy MP lejátszóval. A hang így nem annyira szép de lehet valamit halgatni. Próbáltam bele CD-s rádiót rakni de drasztikus átalakítás (műanyag vágás ) nélkül nem lehet. A másik gond hogy a bal hátsó elekromos ablak egy műanyag gyufásdoboznyi cuccon csúszik. (a pontos nevét nem tudom ). Ez eltört és égen földön nem lehet kapni. Míg ez a Golfokhoz, vagy a Skodákhoz 1500 Ft. addig a Seathoz nincs és csak a teljes ablakemelőszerkezettel és motorral együtt lehet cserélni 40.000 Ft-ért. Ezt felháborítónak tartom. Végezetül a jobb oldali tükörbe épített külső hőmérő szállt el. Ez nem nagy gond de megbolondult tőle a digitklíma. Az új hőmérő ami egy egyszerű dióda 8000 pénzbe került, míg egy teljes tükör tükörlappal, elektromos motorral, és hőmérővel 13.000 Ft.
A következő az én egyéni problémám én 185 cm magas vagyok 110 kg. és ha rendesen bülök az ülés koppig hátra megy. Mögém a játékmackón kívül senki nem fér el, tehát ha 4-en utazunk megy a matek hogy ki hova üljön hogy elférjünk. A csomagtér hatalmas 4 alufelnit gumistól bele tudtam paszírozni.
Hibalista
- Légtömegmérő, újj 60.000 Ft.
- Kazettás magnó meg sem mertem kérdezni.
- Bal hátsó elketromos ablak műanyag csúszkája 40.000 Ft.
- Külső hőmérő 8000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő nem bízom a szervizekben.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Még nem tudom most gondolkodom de valami német gép. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
