A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1,6 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sanyika, az utazó batár

Szöveges ítélet

Idestova öt éve van nálam, vételkor volt benne 69000 km, mint utólag kiderült, ez korántsem puszta átverés. A kesztyűtartóban megtaláltam a szervízkönyvet, a kezelési utasítást, és a gyári rádió manuálját egy Seat-emblémás műanyag mappában, ez rendkívül nyugtatólag hatott.
Néhány hónappal később dobáltuk ki belőle a gyári fogyóeszközöket, és mindengyiken Seat-embléma van (benzinszűrő pl), a vezérműszíj is eredeti volt benne.
Sokéves Trabantozás után persze bármi kényelmes, halk, erős, gyors, nagy, meg minden, de az első időszak után sem merült fel semmilyen komolyabb probléma. A nyolcszelepes, 1,6-os, 75 lovas motor nem a köbcenti-lóerő arány csimborasszója, viszont alul is jól húz, nem kell nagyon pörgetni, mint sok 16 szelepest.

Negatívumok:

1. A magas hátsórész miatt a tolatás erősen korrelál a szerencsejátékkal, de meg lehet szokni.

2. A csomagtartó ugyan óriási, de a szűk keresztmetszet a nyílása. Némi ügyességgel kisebb sílécek is elvannak benne keresztben, a sportszatyrokat lehet alakítani, a tévét meg inkább a hátsó ülésen viszem, bekötve a biztonsági övvel.

3. Hátsó kerékjárat és a küszöb találkozásánál rozsdásodásra hajlamos. Tele van ugyanis gyári lyukakkal, amelyek gumi/műanyag sapkákkal vannak lefedve. Ha elfáradnak, beesnek a lyukba, és onnantól szabad utat kap a víz.

4. A váltó elég rövid, 140-nél már négyezret forog a főtengely.

5. A kiszáradáspara előtti korszak gyermeke, egyetlen vacak pohártartó sincs benne. A kesztyűtartó érthetetlenül kicsi, pedig benézve mögé nincs ott semmi, aminek útban lenne egy nagyobb üreg.

6. Nincs benne belsőlevegő-keringetés, így egy IFA befogásakor pánikszerű gépészkedés kezdődik, de addigra többszörösen túlszárnyaljuk a légszennyezettségi határértéket az utastérben.

A pozitívumok: időtálló forma, nem tűnik ennyi idősnek, főleg, ha lemosom. Elöl kényelmes, hátul meg attól függ, hogy ki mögé kell beülni. A csomagtartó meg elnyeli négy felnőtt ember egyhetes síelésének a cuccait kajával együtt, csak a léceket kell a tetejére tenni. A német technika a kasztni alatt megbízható, ha odafigyel rá az ember. Ami spanyol vagy portugál, az meg nem feltétlenül kell a célba éréshez (műszeregység, műanyagok az utastérben). Megjártam vele az olasz és osztrák hegyeket többször, a legkisebb hiba nélkül.

Ebben még időtálló dolgok vannak (a 3-as golf motorja pl.): központi injektor, amit átöblít a rajta átmenő üzemanyag (a hengerenkénti injektoros megoldás már hajlamos koszolódni), két fogaskerékből és egy láncból álló olajpumpa, ami szintén nem romlik el soha.

Viszont a korabeli extrák, mint
- a két első elektromos ablak,
- a ködfényszóró,
- két ködzárólámpa hátul,
- a fordulatszámmérő,
- külön térképlámpa,
- vakításmentes belsőtükör,
- kalaptartóba integrált, láthatatlan hangszórófészkek (aki porszívózott már üvegszilánkokat a kárpitból, az tudja, micsoda kincs ez),
- a szervókormány,
- az időzített belső világítás,
- az osztva dönthető hátsó ülések,
- a plüsskárpit,
- a színrefújt lökhárító,
- a metálfény,
- távirányítós központizár
- és két napellenzőbe épített, elhúzható rolós sminktükör miatt ma sem kell szégyenkezni vele (főleg ez utóbbit értékeli a barátnőm munkába menet a jobb egyben, én meg igyekszem a gáz- és fékpedál, valamint a kormány érintése nélkül célba juttatni az autót).

A fűtés baromi jó, gyorsan melegít és nagyon, bár ez motor jelentős hulladékhőjének is betudható.

Az olajszűrő minőségére érzékeny, az enyém csak gyári ajánlás Mahlét vagy Mann Filtert hajladó megtűrni, egyébként lassan épül fel az olajnyomás, és hidegindításnál ezt reszelő hanggal jutalmazza. Ráadásul vigyázni kell, mert kétféle méret is van a nagy alkatrésztforgalmazók rendszerében hozzá, a pontos köbcentitől függ, melyik kell, még a motorkóddal sem mindig egyértelmű. (az 1596 cm3-hez a rövidebb kell).

Ezen az igényszinten a túlárazott kategóriatársak helyett (Golf) ugyanazt a technikát kínálja (az alkatrészek nagyrésze VW és Audi-emblémás) egy nagy puttonnyal megfejelve. Nem teng túl benne az elektronika, viszont ésszerű extrákat kínál.

Remek érvként szolgál az újautó-fetisisztákkal szembeni vitákban, mivel pár százezres piaci értéke ellenére kényelmes, olcsó az üzemeltetése, végtelenül megbízható és egy átlagos felhasználó céljainak tökéletesen megfelel. S bár eredetileg dízel kombi Escortot akartam venni, egyáltalán nem bántam meg.

Hibalista

- bal első fényszóró meg volt repedve - 10e
- műszeregységben lehalt a fordulatmérő-benzinszint-vízhőfok - ingyen megforrasztottam magamnak
- komplett kuplungcsere - 60e
- első lengéscsillapítók - 30e, sajnos csak a komplett gólyaláb cserélhető egyben
- injektortalp-tömítés: 10e
- Csomagtértető teleszkópok 2e /2db bontóból
- indexkapcsoló - 3e bontott
- Első motortartó bak - 7e

Ide hordtam szervizbe

Szigetvári Attila, Bp. Zrínyi u. 234.
Elvakult Seat-fan, a Seat Club alapítója. Gyorsan dolgozik, korrekten, telefonon felhív, ha valamit még talál, minőségi alkatrészt hajlandó csak beépíteni, és megmutatja, mit szedett ki az autóból (komolyan, még a fékolajat is, hogy milyen volt). Ha mocskosan vittem oda az autót, mire mentem érte, le is mosta. Sajnos annyira messze van, hogy szabadnapot kéne kivenni, ha el akarom vinni hozzá az autót (meg mégegyet, ha vissza is akarom hozni)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A közeli márkaszervíz (POHU) ajtaján egyszer nyitottam be, de seggel jöttem ki. A szervíz rezsióradíjában akartak nekem pótkulcsot másolni, persze megkezdett óra számít, plusz anyag, mindehhez két hétre rá adtak időpontot. Ehelyett elmentem a Mister Minithez és 1500-ért két percen belül a kezemben volt a megoldás.

Közel vagyok, korrekt áron dolgozok, gyorsan és megbízhatóan.
Az idő múlásával egyre jobban kiismertem a technikát, így inkább magam tartom karban. Közel vagyok, korrekt áron dolgozok, és könnyen egyeztetek időpontot is.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 69000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Trabant 601s Következő autója? vagy Impreza, vagy semmi (Subaru Impreza WRX kombi)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)