Mint a kámfor...
Szöveges ítélet
Cégautó volt. Az els? két évben a f?nököm használta, tett bele hetvenezret, aztán én örököltem meg további két évre. Gyakorlatilag heti rendszerességgel utaztam vele Sopron-Budapest viszonylatban. Szerettem ezt a kocsit, pedig az olasz szekerekért dobog a szívem.
Az utastér helykínálata nem igazán pazar. Ne feledkezzünk meg róla, gyakorlatilag egy hátizsákos Ibizáról beszélünk. Jómagam 181 cm vagyok, és nem szoktam terpeszkedni a kocsiban, de mögém már 170 cm fölött nem volt szerencsés beülni. A csomagtartó viszont eszméletelen nagy, noha a nyílás nekem sz?knek t?nt. Jópofa dolog, hogy a csomagtér nyitásakor a termetes S bet?t kell megmarkolni és úgy lehet nyitni.
A vezet? pozíciója szerintem kielégíti az átlagos igényeket, minden a helyén, németes rend, és kemény tömés? ülések. Éjszaka nagyon látványos a m?szerfal, minden vörösben pompázik, nekem bejött, ellentétben a Transporter disco kék m?szerfalával.
A középkonzolon található központi kijelz?n megjelen?, és megjeleníthet? adatokban azonban szerintem senki ne bízzon nagyon. A küls? h?mérsékletet eszméletlenül pontatlanul mérte mindíg, több mint 10 C-os eltérést is tapasztaltam. Ennek az egységnek a kezelhet?sége amúgy is hagy kívánni valót maga után, elvonja a figyelmet az útról, és inkább csak látványos mint hasznos.
Az 1.9 TDI motorról csak jókat tudok mondani. Ez egy 90 LE egység volt. Nagyon ment. Igen nyomatékos, és gazdaságos. Mivel cégautó volt, nem foglalkoztatott a fogyasztás, és csak azért nem vettem el a gázt, hogy kevesebb legyen az üzemanyag költség. Az autópályán rendszeresen 170-180-al autóztam, a 190-et is tudta, de akkor már a stabilitás nem volt az igazi, különösen ha fékezni kellett. Ilyen tempónál sem evett többet 7.3-7.5-nél. Meg lehetett vele viccelni nagyobb, régi vágású dízel autókat. Mivel csak egy pici, alig látható TDI felirat diszelgett a hátulján, ha valakit utolértem, a tükörben nem tudta megkülönböztetni a nagyszámban futó 1.4 stella kivitelt?l. Szóval 2.5 TD Audi 100-asok, 524 td BMW-k néha nem értették mi a pálya...
Rekordom az Osztyopenkótól, a Sopron tábláig 1 óra 25 perc. Ez 210 km. Éjaszaka. Gy?rig autópálya, majd 89 km autóút.
Szóval ment mint a barom.
Ami nem tetszett, de ez igazán csak kukacoskodás, hogy ha a tank nem volt teletankolva, és nem szólt a rádió, városi közlekedés során tisztán lehetett hallani ahogy a gázolaj ide -oda csapódik a tankban.
Hibalista
- Semmi! Csak a kötelez? szervizek!
Ide hordtam szervizbe
Seat Walter Kft.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ugyanoda.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cordoba 1.4 Céges | Következő autója? | Skoda Fabia classic 1.2 64 LE Cégautó az is. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
