A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1.6 Stella 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kitartó bajtárs - mindenben

Szöveges ítélet

Első autó, első szerelem...

18 évesen, első tulajtól vettem át, ajándékba kaptam. Egyetemi élet, ez jár mellé. Nagyon óvtam, garázsban tartottam, és rendszeresen ügyeltem minden porcikájára. Az autót pillanatok alatt meg lehetett szokni, még friss jogsival, dízel tanulóautóból átülve is. Alapvető kényelem megvolt, manuális légkondival kényeztettem magam és utasaim nyaranta, a bőrbevonatú kormány és váltógomb meg pont jól kézre esett.

Első pozitív sokk után azért jöttek a felismerések, így gyorsan leírom a hibáit. Belülről ami először szép és hézagmentes, az másodszorra már nem annyira az. A rádió alatti kis keskeny rakodórész gumírozott, csúszásmentesítő borítása folyamatosan feljárt, és képtelenség volt a helyére aplikálni. A bőrrel bevont váltókar kerete gyakran kipattant a helyéről, ha hirtelen mozdulattal csapta az ember az ötödiket. A műanyagok kemények, kopogósak, de mégis, a hibái ellenére is szerethető kisautó. A szövet kellemes tapintatú, de azért csak szövet, az autó belülről nagyon szürke és egyhangú. Ezt csak a műszerfal világítása dobja fel, mely narancsos-pirosas színével némi vadságot sugall...

Na, az azért nem úgy van ám! Második nyárra felkerültek a 15 colos alufelnik (mer' az kell az egyetmista pózernek) meg a vadiúj Bridgestone potenza gumik. Hogy a cordobára minek, ma már én sem értem, de lehetett vele villantani. Ettől függetlenül az autó mégiscsak nyugalmat, kispolgári életstílust sugall valamiért. Belül az első két üléspozíció egész kényelmes, bár az oldaltartás magasabb, nagyobb darab emberek esetén felejtendő... Lehet kapaszkodni a kormányba! hátul már vészes a helyzet, ha én vezetek, mögöttem 150 cm felett nincs hely a lábnak... Bár, mentünk vele horvát tengerpartra, fullra pakolva négyen, és csak leértünk oda is... A csomagtartó... Azt viszont szeretem, mert sokat elnyel, fenti példa is mutatja, az autó méreteihez képest még talán túl nagy is.

A motor igazán 2500 után, a gázpedál lenyomását követően majdnem azonnal reagál, és kb 4000-ig érdemes pörgetni, mert utána már csak szűköl és zabálja a benzint, de erőt már nem sajtolunk ki belőle... Ám ebben az ezerötös tartományban egész szépen ház, ha nincs tele pakolva cumóval a gép. Városban 9-9.5-et is megevett, de országúton, gyorsan váltogatva le lehetett vinni azért 6.5-7 L körüli értékekre is. A váltó pontos, szépen jár, csak az utolsó évben vettem észre, hogy néha nehezebben veszi az egyest. A fokozatok kicsit elnyújtottak, főleg az ötödik, de hát, mi mást is vártunk. autópályán, 130as tempónál kb. 3500-at pörög, ami azért lehetne kevesebb is! A futómű...Nem egy pályára tervezett versenyautó, és nem is a hegyi szerpentinek réme, de amire normál körülmények között kellhet, arra tökéletesen megfelel. Nagyobb kátyúkkal azért le lehet verni az ember fogtöméseit, de az úttartása erős közepes értéket követel magának. A fékeken lenne mit javítani, az utolsó két évben a hátsó dobfékek már bizony nyikorogtak rendesen...

Javítások: évente szervizelt, általában 40-100.000 ft közötti értékekért, amikor találtak is valamit. 2008-ban teljes vezérmű csere történt, ugyanebben az évben egy alapos, alvázmosással megtámogatott tisztítás után a generátor mondta fel a szolgálatot. Egyszeri és utolsó alkalom volt, amikor ott hagyott valahol az autó. Egyébként megbízható, kellemes kezdőautó, amit még kiscsaládoknak is ajánlok, maximum 1 pici gyerekkel, kevés pakkal, nagymama nélkül. Apuka még lendületesen is tud előzni, ha nem fél visszaváltani, és mivel nincs még board computer, ami kiírná a fogyasztást, az ember talpa néha elnehezedik azért, és csak a kútnál veszi észre, mennyire...

De! jött a váltás, és jön az új autó. Az enyém már a kereskedésben, nemsokára átveszem, ezt meg eladom. Fáj érte a szívem, de az újdonság varázsa már elcsavarta a fejem. De mindig szívesen emlékszem majd vissza a kis Cordobára, az biztos!

Hibalista

- Elülső fényszórók, hátsó rendszámtábla világításának tartóelemei eltörtek, kilazultak, generátor felmondta a szolgálatot.

Ide hordtam szervizbe

Ring Autó Kft Veszprém

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Octavia 1.4 TSI Elegance
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)