Jóétvágyú lila köd :)
Szöveges ítélet
Volt előtte egy 1994-es Cordobám, utánna vettem meg ezt, 1996-os.
Fekete fényezéssel nagyon szép volt, kicsit csajozós, kicsit sportos, kicsit maffiás.
Az akkori kor legmagasabb felszereltségű cordobája volt, klímával, automata nélkül. Az elektromos csomag mindent tartalmazott.
Az előző tulaj megtörte, de helyre lett állítva, ránézésre igényesen, amúgy a festék lepattogzott egy idő után, és a gitt is kirepedezett.Összességében trehány munka volt.
Egy helyen volt egy vízbefolyás, a pedálokhoz befolyt a víz nagy esőben, de mint később kiderült, csak egy szigetelő gumidugó esett ki, a motorvezérlő szürke doboz előtt.
Így a pedálok alatt kirohadt a padlólemez, kasznis megcsinálta.
Motor: 1F1 motorkódú Vw, sokkal jobb, hozzáférhetőbb és tartósabb szerkezet, mint az ABU és egyéb jelzésűek ennél a típusnál (Ibizánál is). Csendes, igazi mai kisköbcetis benzines halk motorhangja volt. Nem ette az olajat, biztos voltam a benne lévő 150.000-ben. A vizet eltüntette valahol, nem volt vízcsepp az autó alatt, 1000 km-ként akár 4 decit is utántöltöttem. Ez nem éppen kellemes tulajdonság, de nem foglalkoztam vele, mert a kipufogógáz alapján nem a motorban tűnt el a víz.
Gyorsulása nagyon jó, egyhatos kategóriában alig verhető. Végsebessége óra szerint 195 körül van. Németországban persze...
Fogyasztás: Pályán 130-nál 7 lityi, 90-nél 6 lityi, 60-nál 5 lityi. Városban nyugisan 9 liter, tempósan akár 14 liter.Nekem átlag 11 jött ki, pedig a gyújtás, szonda jól beállítva.
Fékek: Felújítattam benne a fékeket, pedig nem volt szükséges. Csak azért, mert félelmetes, hogy egyesek mernek olyan 15 éves száguldó vasdarabban utazni, amiben rohad a fékcső, és a fékmunkahengereket a szent lélek tartja össze. Előttem cseréltek ki mindent rajta, főfékhengert, tárcsákat, csöveket, betéteket, mindent. Műszakin kivállóan átment, nem kellett áttolni. Ezekután: Egy személlyel nagyon jó, harapós, de négy emberrel brutálisan szar. Kb. 400 kilóval terhelve szinte meg sem akar álli, de még blokkolni sem nagyon tud.
Volt rá példa, hogy 5 fővel utazva, ismerőseim azt gondolták, milyen bátor és egyben felelőtlen vagyok, hogy az autóval fékezés közben nagyon közel megyek az előttem lévőhöz. Én közben pedig azon imádkoztam, hogy a normál követési távolság után lassulva, álljon meg ez a szerencsétlenség.
Ezt máshol is megírták, a régi seatokban zéró a fék. A kézifék nagyon meredek lejtőn nem tudja megfogni az autót. Ez szintén így volt a másik seatomnál is, szerintem alulméretezték a fékeket.
Futómű: Nagyon jó úttartás, hihetetlen jó kormányozhatóság, nem csúszik meg könnyen. Mindenki csak csodálkozott, hogy hegyekben más autóval nem merne ilyen gyorsan autózni. Megjegyzem, hogy a lengéscsillapítók ekkor már szinte halottak voltak.
Szerintem nem árt, ha a T Gazdaságos, és a Continentális gumi közti négyezer forint különbséget mégis a gumiboltban hagyjuk, nem a karosszériásnál.
A kormánymű nyikorog, ez seat betegség, kimossa valahonnan a zsírt a felcsapódó víz.
Kaszni: A fenti vízbefolyásos rohadás kivételével semmi. A kritikusabb helyeken lekapartam egy picit kíváncsiságból, de sehol a rozsda, átrohadás. Pesti jól besózott autóknál más a helyzet, ez vidéken, falvak közt volt használva.
Kényelemre hátul elég rossz, elől tágas egy 180 centis embernek. Kb 300 kilométer után kezdek fáradni benne. Jó kormánypozíció. 140-ig csendes, utánna a motor zajos. Az egész nagyon páráosdik belül.
Összességében az árát megéri, de jól meg kell nézni, mibe nyúl az ember. Én jó pénzért vettem, de valós piaci áron számolva mégegyszer nem venném meg. Idegenkedtem a japánoktól, de most látom, hogy egy ilyen Seat árából egy jóval extrásabb Honda Civicet lehet venni. Rengeteg ismerősömnél bizonyított a Japán csoda, a Seaton mindig kijön valami apró bosszanti gixer.
Sajnos összetörtem, de örültem, hogy így megszabadultam ettől a benzinfaló szörnyetegtől. Utánna jöttem rá, hogy mennyit lehet spórolni, ha nincs ez a szerencsétlenség a ház előtt. Ugyanis imádtam vezetni, jól ment, de rémisztő volt, hogy minden bezinkutas ismert már a városban.
Az előző Seatot többszörösen jobban szerettem, pedig ez modernebb volt, de nagyon összetarhált. Nem csak a sérülései miatt, hanem gyárilag is.
Ezt csak akkor szerettem, amikor a lányok is szerették. :)
A fentebb említett törés miatt próbáltam annyira nem lehúzni, de mutasson valaki olyan példányt, ami még nem volt összetörve.
Hibalista
- - Ajtózárban valami pöcök eltörik, típushiba. Ekkor a központizár elektromos vezérlése megszűnik.
- - Féklámpa foglalatban egy fém áramvezető sín mozog, nem mindig világít jobb oldalt, típushiba
- - Feszítőgörgő süvít, egy kő rápattant, és letört belőle egy darabot (műanyag)
- - Alapjárat akadozik, elosztófedél áthúzott
- - Elektromos ablak bowdenje elszakadt
- - Fűtéskapcsoló. Általában a ventillátor szabályzó megy tönkre, ennél a bowden is kiakadt. (típushiba)
- - Klímahűtő kilyukadt
- - Index nem megy akkulevétel után, néha kihagy (kontakthiba volt)
- - Hosszú olajszűrőt ne vegyél bele, olcsóbb mint a rövid, de az olajnyomás lassabban épül fel, ezért indításkor hosszabb ideig zakatol.
- - Csomagtartó vezetéke megtörik (típushiba)
- - Ajtókapcsoló (típushiba, kb 8-at cseréltem)
- - Vezető ülés eltörik belül, olyan mintha ki lenne ülve, mert vékony lemez köti össze az ülésvázat az üléspárnával. 100 kg felett tuti törik, ne vágd rá magad. :)
-
- Ez minc 8000 (nyócezer) kilométer alatt. Félelmetes. Volt olyan opelom, aminél 230.000 km után 60.000 kilométer erejéig semmi hiba sem volt. Utánna eladtam...
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | gyalog jobb és olcsóbb |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
