A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1.4 SE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér Villám - "Az Egynégynyolcszelep"

Szöveges ítélet

A Seat Cordoba (Fehér Villám) 2006. szeptemberében került a családhoz. Előtte Ladánk volt (lásd Olcsó Easyrider 1.3), amit végül inkább megtartottunk. Mivel egy Ladából elég "érdekes" érzés átülni egy nyugati autóba, ezért nehéz lesz objektíven nyilatkozni az új autóról, de megpróbálom.
A Seat Corboba elöl és hátul is egész tágas autó. Viszont a vezetőnek előre kell húznia az ülést, hogy normálisan be tudja nyomni a kuplungot. Nem tudom hogy természetes jelenség-e, de a kuplung elég kemény (A Ladáéhoz képest álom) és a pedált majdnem a padlólemezig kell nyomni. Sokan mondták, hogy a Volkswageneknek bizony ilyen kuplungja van. Az autóban 5 személy is kényelmesen elfér, de inkább 4 személynek lehet ajánlani. A csomagtartó hatalmas (550 literes), kipróbáltuk mennyien férunk bele és a végeredmény igaz nyomorogva, de ezzel együtt három személy lett.
Az autóban 1.4-es 8 szelepes motor van, amely 60 LE teljesítmény leadására képes. Ez a 60 LE elsőre nevetségesnek hangzik, de akik ültek a kocsiban a 80-90 LE-nek érezték az autó teljesítményét. Mondjuk a sebességérzet eléggé szubjektív. Nem tudom miért húz ilyen jól ez a kis 60 LE-s motor, csak arra tudok következtetni, hogy az öt sebességes váltó kiosztása nagyon jó és ezért adja le jól a nyomatékot. Kicsit olyan érzés, mintha dízeles autót vezetnék. Az autó 12-13 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-s sebességre, ilyen sebességnél 5. sebességi fokozatban 3000-t pörög a motor. A Lada 65 LE-s mégis a 60 LE-s Cordoba szubjektív véleményem szerint minimum 50%-kal gyorsul jobban a Ladánál. A kényelmes utazósebesség akár 5 személlyes is, nagyjából 150 km/h-s sebességnél lehet, sajnos a magyar utak állapota elég siralmas (főutaké is) , ezért nem lehet vele száguldozni. A végsebesség a gyári adat szerint 157 km/h. Az autó végsebességét nem próbáltam, de valahol 180-190 km/h-s sebességnél lehet, 3500-as fordulatnál nem nagyon szoktam tovább nyomni a gázpedált és így is nagyon jól húz még kis fordulaton is.
Az autó futóműve egész jó, az úttartás nagyobb sebességnél is példás. Nincs halálfélelmem a kanyaroknál mint a Lada esetében. Az autó fogyasztása is nagyon jó, átlagosan 6,5-7 liter. A Seat Cordoba alkatrészei viszonylag olcsóak a többi nyugati autó alkatrészeihez képest, továbbá nagy előny hogy a Cordoba Golf 2-3-mas és Polo Classic alkatrészekkel is kompatibilis. A Seat Cordoba fékrendszere nem a legjobb, de Ladáénál fényévekkel jobb, a fékpedál olyan puha mint a vaj, legalább is a Ladáéhoz képest.
Az autó megbízhatóságáról még nem tudok nyilatkozni, mert még csak 3 hónapja vezetem. Mondjuk a Cordoba elég összerakott autónak tűnik, ezt sokan mondták már nekem. Viszont a 2-es szériás Cordobák azok elég megbízhatannak tűnnek, saját tapasztalat és a népítéletek tanulsága alapján.
Összegzésként a Cordoba gyors, kényelmes, tágas, keveset fogyaszt és viszonylag megbízható. Tökéletes családi autó a kevesebb pénzből gazdálkodóknak.

* Frissítés: Az autó megvásárlása után az autórádió és
a gyári hangszórók helyére Kenwood mp3-mas
fejegység illteve Kicx (2 db 10 cm-es műszerfalnál),
SAL (2 db kisovál a kalaptartóban+2 db 16 cm-es az első
ajtóban) és MNC (25 cm-es kevlár hangszóróval szerelt
bass reflex mélyláda) márkájú hangszórók kerültek. A
kevlár hangszórót SAL Boxxer erősítő hajtja. Tudom nem Hi-
Fi kategória, de pénztárca és nem igényesség híján ez is
megfelel.

*** A Lada is megérdemel egy képet :D ***

Hibalista

- -fékbetétek (hamarosan csere)
-
- *- Bendix 7000 Ft munkadíjjal
- *- Kuplung: tárcsa+csapágy+bovden 30000 ft munkadíjjal

Ide hordtam szervizbe

Apám régi szerelő barátjához hordjuk a kocsit.
Nem annyira olcsó, de cserébe nagyon megbízható.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lada 2105 1300cc Következő autója? Seat Toledo 1.6 100 LE
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)