Ezüst Stella, a tűzrőlpattanant andalúz leányka
Szöveges ítélet
Az EU előtti élet (...) utolsó napján vettem 2. tulajként a jószágot, előtte mint jó Suzuki-sofőr észre sem vettem a SEAT-okat - sem -, mint egyik más autómárkát sem az utakon, ami nem Suzuki volt... :) Teljesen véletlenül akadtam bele, nem kerestem tudatosan, lényeg volt a csere előtt, hogy keveset futott, jó állapotú autót tudjak venni, mert már elég sokat vezettem akkoriban és paráztam, hogy mi lesz, ha egyszer pl. egy 24 tonnás megpuszil engem a krumplibogárban ülve... Ezért olyan autót kerestem, aminek az elejében nem csak papír van.
Erre a gépre esett a választás, és már most lelövöm a "poént", miszerint nem csalódtam a hűséges társban egy másodpercet sem. A felszereltsége fapad (ABS és manuális légkondi NÉLKÜL) volt, de hát ezt tudtam, amikor vettem. A Suzuki után merőben más vezetési élményt adott, mindenekelőtt a "hatalmas szedán fíling" hatott rám lenyűgöző és "nem lehet vele betelni" érzéssel...! :) A hatalmas és nagyon könnyen, jól pakolható csomagtér (a Toledónak (II) közel nem annyira kihasználható a csomagtere...) nagy élmény volt számomra, csakúgy, mint az autó megbízhatósága. Nem mintha előtte a Suzuki 131e km alatt szólt volna egy rossz szót is (de hát ezt nem is várta el tőle senki a családban), de arra számítottam, hogy egy ilyen "komoly, összetett, érzékeny, precíziós műszer" :) mint a Cordoba majd fog néha köhögni. Hát nem. Az összes bajom annyi volt vele, hogy az utóbbi 2 nyári hőséget már egyszerűen képtelen voltam elviselni benne és ezért cseréltem légkondisra.
Fogyasztásról annyit, hogy amikor pl. egy oda-vissza Berlint nyomtam (4 személy, csomagtartó fullra megpakolva), akkor 8.5-es fogyasztást produkált; végig 160-170-nel mentem. Ezt leszámítva egyébként igyekeztem kímélni mindig a jószágot (lassan járj, tovább érsz...!), sokat gurult az M3-ason, itt 120-as tempóra beállva bőven-bőven 6 alatt evett. De ha rövid távokon 150 körül zavartam, akkor is képtelen voltam 6,5-6,7 felé vinni a fogyasztást.
Gondolom, talán az is hozzátartozik, hogy minden km-es előírt generálra márkaszervízbe vittem, és érezhető volt minden egyes szervízalkalom után, hogy egy pár ezer km-t úgy repült ezek után, mint egy isten! :) Nem kellett szinte a gázra lépni, hogy 160-nal suhanjon. (Persze mindezek a német autópályán történtek... Hol máshol...? :D)
Imádtam, és légkondi ide meg oda, már nagyon bánom, hogy eladtam ezt a fürge, olcsó, nyomatékos kis gépet (40-nel 5.-ben simán kanyarogtam vele, ha kellett, a kuplung-gáz ügyes játékával a váltót városi forgalomban el lehetett felejteni)... Azt meg főleg, hogy egy "mozágsképtelen" Toledo-ra cseréltem (mert amilyen szép a Toledo II kívülről, annyira lomha...). A Cordobával pl. meg tudtam engedni magamnak azt a hazárdírozó vezetéstechnikai manővert, hogy "előzés"... Ilyesmivel ellenben a Toledo-t idegesíteni dőreség... Mindegy, ez már egy másik történet - amibe belegondolni sem akarok, nem hogy írni róla...
Cordi4EVER! :)
Hibalista
- Soha semmi. Ja, de, eszembe jutott. Az ajtók belsején lévő műanyag borításról a festék nagyon csúnyán kopott (ez ennek a szériának festéshibája volt...?), a 100e-s szerívznél megleptem a kis drágát egy-egy új első ajtókra való gyári cserecuccal.
Ide hordtam szervizbe
Berényautó Kft.
Jászberény 5100
Nagykátai út 1.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 4777 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 107000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift (I.) 1.3 GLX | Következő autója? | SEAT Toledo Signo 1.6 16V (holdkóros tehén) => bármi mást! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
