Egy megbízható napi társ
Szöveges ítélet
Soha nem voltam buherálós tipus, de ez volt az első kocsim (hétből), ahol egy pillanatig sem éreztem ennek hiányát. Megbízható volt, üzembiztos, és kényelmes. Nem hajtottam, 160-nál többet nem szeretett, de a 130 kényelmes volt. Hátul ugyan nincs hely benne (csak gyereknek való a lábhely), de ez nem is volt szempont. A digit-klíma minden nyáron tartotta a 21 celsiust, a téli fűtésre sem volt panaszom. Egy tartományban – 10-15 fok környékén párásodott a szélvédő, de könnyen le lehetett fúvatni. A rádióhoz még kazettás magnó volt, cd nem, de ki lehetett bírni. A csomagtér a maga nemében óriási: 486 ccm; bármit bele tudtam pakolni. Olajat nem fogyasztott, aksit négy év után cseréltem benne. A szélvédőmosó 6 literes, másért nem is nyitottam ki a motorház-tetőt. Nagyon szerettem, ha nem hatéves lenne, nem is cserélném le.
Hibalista
- Kétezer km után kezdett nyikorogni a vezetőülés alatt valami, és nem segített rajta a többszöri nekifutás sem az egyébként nagyon készséges Porsche Pestnél. Kétszer kicserélték az ülést, de nem maradt abba, ezért értékcsökkenésben állapodtunk meg. Volt egy délelőttnyi szobrozás a Fogyasztóvédelemnél, adtak egy papírt arról, hogy ennek nem szabadna nyikorognia, és ezt akceptálva a szerviz adott négy alufelnit, meg beépített egy tolatóradart. Utána nem zavart többé a nyikorgás… (megjegyzem, idővel elmúlt magától)
- 42 ekm-nél elpusztult a katalizátor, ami többek egybehangzó véleménye szerint valami pancsolt benzin következménye lehetett – mindenesetre a jónevű királyi kúthálózat 14. kerületi kútjának kelletlen alkalmazottjaiból, ahol azon a nyáron rendszeresen tankoltam, simán kinéztem a dolgot. Soha többé nem vettem ott benzint, de nem is volt vele utána gondom. Szavatosságban 75%-át fizette a szerviz, úgyhogy ezzel is rendben voltunk.
- Százezer környékén elszakadt az ablakemelő bowden, 120-nál cserélték a benzinpumpát.
-
Ide hordtam szervizbe
Amíg garanciális volt, a Porsche Pesthez hordtam, de mindig ráment egy fél délelőttöm. Normálisak voltak, de horror órabérrel dolgoznak, és volt egyszer egy zörgésem, amit nem akartak komolyan venni, és szét akarták kapni száz rongyért a sebváltót…
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Nem volt kedvem puszira kifizetni ennyit, és betévedtem a 15-16 ker határán egy maszek seat-szervizbe, akik feleannyit kértek egy olajcseréért, és amúgy mellesleg egy imbusz-kulccsal tíz másodperc alatt megszüntették a zörgésemet. Azóta átköltöztek a 15-be, és végig hozzájuk hordtam. Soha nem vágtak meg, és végig korrektek voltak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 127000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Favorit | Következő autója? | VW Jetta |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
