Belevaló 1.6-os
Szöveges ítélet
2003 nyarán vettem a Cordobát. Leon-t szerettem volna, csak azok a mocskos anyagiak! Mindegy. Az igazság az hogy már az első napokban belezúgtam a kocsiba! 75 lóerő nem hangzik soknak, de menet közben mint ha sokkal több lenne! Egyszer el is vittem egy ismerős szerelőhöz hogy nincs-e benne chip?! Persze nem volt. De azt mondta szívesen felhúzza 110Le-re, ha kell... Inkább nem akartam megölni, úgy hogy hagytam a dolgot. Olyan fordulatszámon lehetett vele menni, mint egy dízellel! Ha nem volt sürgős dolgom, 2000-nél felváltva is rendre el lehetett lógni a lámpánál! Egyszer mikor a barátnőmet tanítottam vezetni, sikerült neki 400(!!!) ra leejteni a fordulatot, úgy hogy nem fulladt le! Viszont az sem nagyon volt ellenére ha határolásig húztam neki. A motor nagyon spontánul reagál a gázadásra, soha sem lustálkodik. A váltó pikk-pakk. Szuper! Amúgy meg lehet nézni, jó néhány mostani 1.6-osnak vannak hasonló adatai! (10.9mp/100 190km/h) A gyorsulás még 110e km után is a gyári értéket hozta. Az utóbbit is teszteltem... 180 felett már izzadt is rendesen a tenyerem, de megfutotta a 195-öt! A belseje nem túl izgi, de este a vörös műszerek nagyon bejönnek! Az ülések tarthatnának jobban is, de ezt el lehet viselni. Hátul jól elfér 2 ember, ha muszáj Teljesen hátratolt üléssel legfeljebb csak mellszobrok. A csomagtartó viszont igen derekas! 460liter körül van! 4 ember pakkja is kényelmesen elfér. Kár viszont hogy a hátsó ablak nem nyílt a csomagtartó fedővel! Sokkal praktikusabb lett volna. Sajna viszont a városi 10 liter körüli fogyasztás elég nagy szálka volt a szememben. Meg a magas csomagtartó perem/szűk átrakó nyílás is. (Ja, még egy óriási baki! Az infocenter miatt nem lehet bele csak CD tárat tenni, viszont azt meg az infohoz kell belőni, úgy hogy 70ezernél kezdődött volna a mulatság!) Ezektől eltekintve nagyon szerettem a kocsit. Most egy 320d-t nyúzok, de ez már amúgy is más kategória.
Hibalista
- Legelőször a Kuplungtárcsa halt meg úgy 100000km-nél, azt egy 50esből orvosolni lehetett. (A gyári 100e felett van!) Az ajtókilincs nekem is a kezemben maradt 1X, de az bagatell. A vízhőfokmérő szintén megvadult néha, 35fokos nyári melegben hajtós vezetésnél is rendületlenül állt 60fokon. Pedig fel volt töltve... Az azóta is úgy van.
Ide hordtam szervizbe
Seat Valent Nyíregyháza
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3Glx | Következő autója? | BMW 320d touring (e46) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
