Auto Emoción - találó szlogen!
Szöveges ítélet
Els? saját autóm, így eleve elfogult vagyok vele. De mivel volt és van lehet?ségem kipróbálni egyéb járm?veket is, próbálok objektív véleményt adni: SZUPER! :-)
Kezdjük a külcsínynél: 2 (két!) ajtós, oldalt belapuló karosszéria, nekem mindig egy ugrani készül? nagymacska jut eszembe róla, ahogy a küszöbök ívét és a tetejét nézem. Nem túl hivalkodó, mégis vagány, sportos forma, a "légterel? szárny" a nagyon rövid, de magas csomagtartótet? felett jól kiemeli a hátulját. Szerintem szép. Nekem, család nélkül nem kell (még) +2 ajtó.
Ezért is szerettem volna már régóta Cordobát, és a sors pont az utamba sodort egyet. Másfél évesen (mármint az autó volt annyi, én 22 :-) vettem, teljesen jó állapotban, és az el?z? tulajdonos állítása alapján nagyon jól bejáratva. Ezt készséggel el is hiszem neki, egyrészt a menetteljesítmény alapján, másrészt mert ismerem ?t is.
Belül egyszer?, jól látható minden m?szer, az infocenter nagyon men?, sötétben pedig brutál piros minden. A tesztben anno le lett húzva a nehéz kezelhet?ség miatt, de kis megszokás, és már tudja az ember, hova nyúljon. ;-)
A beépített rádió nagy el?nye: ezért nem törik fel az autót. Jól szól a 6 hangszóró.
A m?szaki adatokról: 1.6 literes, 8 szelepes motorja a 75 lóer?höz képest meglep? nyomatékkal húz, kis fordulaton is jól elgyorsít. Ez már annyira extrém, hogy szinte dízelként járok vele. 3000-es fordulat fölé csak 5. fokozatban pörgetem, ha 110-nél gyorsabban akarok menni - ilyenkor kívánok bele néha még egy gangot. 3500rpm = 130 km/h, 4000rpm = 150 km/h.
A motorhang morgós, jó hallgatni. A sebváltó az újabb Cordobában klasszisokkal jobb, nem beszélve a kupplungról, de különösebb problémám nincs vele.
A futóm? kemény, mindig érezni, hol jár az autó, és tudom, ha besokallnék csak el kell vennem a lábam a gázról és már rendben is vagyok.
Általában hosszú úton járok, a fogyasztás átlagban 6,8 liter, de ha hajtok is, megáll 7,5 liter alatt. Nem is sajnálom t?le 98-ast. Ja, amióta rájöttem a VW-féle légtelenít? m?ködésére, 750 km-t megyek el egy tankolással.
Szerintem fog is menni még a végtelenségig, mivel nincs szétpörgetve - nem kell -, elpusztíthatatlan.
Még egy fontos dolog: hatalmas csomagtartója van. Nyilván nem olyan jól pakolható, mint egy kombi, de 5 f? minden cucca egyhetes nyaraláshoz vígan elfér benne. Ezt is tapasztaltam!
Még valami: a hosszú utakon áldás a 6,6 literes ablakmosótartály.
Negatívumok:
1. Klíma nyáron jó lenne bele.
2. Az üzemanyagjelz? rosszul van kalibrálva, 300 km-t megyek úgy, hogy a maximumot jelzi, 550-nél a felet, aztán kezd mélyrepülésbe. A napi számláló alapján kell kiszámolni, mennyi van még benne, vagy tankolni, ha jelez.
3. Az ajtóbehúzókon a gyári szürke bevonat kopik, ahogy észrevettem, szintén típushiba. Ezt én teljesen lekapartam feketére, így nem ronda.
Összegzés: ár-érték aránya kiemelked?, elégedett vagyok vele.
Hibalista
- A többi népítélet alapján típushibák nálam is el?jöttek:
- - Lambda-szonda
- - gyújtótrafó
- - motor leveg? h?mérsékletérzékel? gomba
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
