A Vörös Veszedelem
Szöveges ítélet
Otthonról 60km-re kaptam munkát, így vált szükségessé.
Megbízható autó kellett, új hitelre, vagy használt kifizetve.
Ismer?s autója volt, ismert el?élet, kevés kockázat (talán még egy újnál is kevesebb).
Ismerettségünk döcög?sen indult. Az el?z? tulajdonosnál mindíg garázsban állt, nálam a téli fagyban a harmadik napon az akkumulátor már át sem tekerte a f?tengelyt, cserélni kellett. Aztán még befagyott mind a négy ajtó, ami valami típusbetegség lehet, mert az el?z?leg nálunk járt VW Polo Classic ugyanezt produkálta, de mivel az nem az enyém volt, csak mosolyogtam rajta. Majdnem egy doboz WD40 a négy zárba, és a hibajelenség megszünt, bár még két hónap múlva is törölgethettem a visszatér? szürke foltot a küszöbökr?l...
Persze mikor elindult, már könny? volt megszeretni. A korabeli SXE felszereltség a mai kategóriatársak között is megállja a helyét, talán csak a rakodóhelyek hiánya, és az ódivatú m?szerfal utalt a korára, de a min?ségérzés abszolút okés volt. A konszern 1.6-os 8-szelepes százlóer?se a feszes futóm?vel, a közvetlen (de persze szervós) kormánnyal és a jól tartó ülésekkel rendkívül élvezhet?vé tette az országúti furikázást.
2000-es fordulattól már kellemesen húzott, de e mellett észrevétlenül szaladt fel 6000-ig, miközben 4000-t?l a szívócs?hossz-váltással együttjáró kellemes mély morgással figyelmeztetett, hogy ideje két kézzel megmarkolni a kormányt. Egyedül a váltója lehetett volna kicsit "japánosabb", de a kellemes er?tartaléknak hála nem kellett túl sokat váltogatni. Másfél évig jártam vele munkába napi 120km-t télen/nyáron, es?ben/fagyban és a legtrutyisabb útviszonyok között is számíthattam a stabil úttartására.
Két év együttlétünk alatt egy vagyont költöttem a szervízelésére, de valószín?leg a negyedéb?l is meg lehetett volna úszni, ha nem ragaszkodtam volna a makulátlan állapotához.
Gyakorlatilag tisztán országúti használat ellenére is 10-11000km-enként volt olajszervízen + lég- és pollensz?r? cserén. Kapott nálam fékbetétcserét, gyertyacserét, szijak cseréjét csak mert "már ideje volt".
Mondjuk az üvegalkatrészei nagyon gyengusnak tüntek. Egyszer? hétköznapi kavicsfelver?dések miatt cserélni kellett az els? szélvéd?t, és a bal els? lámpatestet is. A szélvéd? és a motorház közti m?anyag elemet megcibálhatták, mert az üvegcsere után zörögni kezdett, szivaccsal ki kellett párnázni.
A sportos formájára jellemz?, hogy a Kecskeméti Repül?nap szükségparkolójának hepehupáin csak ennek az orra ért le, másik 1000 autónak nem. A lökhárító szétugrott, de semmi nem tört, csak újra össze kellett rakni.
A kipufogó hátsó harmadát le kellett cserélni, mert a téli megpróbáltatások megették az anyagot.
Egyszer (mikor már nem volt napi rendszerességel használva) leálltam vele, és negyed óra múlva nem indult el. A márkaszervíz diagnózisa szerint a gyujtótrafó szállt el, ami lévén, hogy ebben még a központi típus van (nem hengerenkénti), nem egy tipikus hiba, utángyártott alkatrész nincs, egy vagyonért cserélték.
Két évig boldogítottuk egymást és tényleg nagyon szerettük. Több mint 50000km átlagfogyasztása a megtett km-ek és a tankolt üzemenyag mennyiségéb?l visszaszámolva 6.9-re jött ki - ennyit b?ven megérdemelt a menetteljesítmény amit nyújtott érte, ha lett volna benne klíma eszembe sem jutott volna eladni. Továbbléptünk kedvenc autónk felé, most a kifizetett használt helyett van egy hitellel terhelt új...
Hibalista
- Akkumulátor - ~10000Ft
- Központi gyujtótrafó - ~55000Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Ismer?s autószerel? m?helye
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
SEAT szalon Székesfehérváron
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 50144 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Jazz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
