A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1,6/100 SXE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Vörös Veszedelem

Szöveges ítélet

Otthonról 60km-re kaptam munkát, így vált szükségessé.
Megbízható autó kellett, új hitelre, vagy használt kifizetve.
Ismer?s autója volt, ismert el?élet, kevés kockázat (talán még egy újnál is kevesebb).

Ismerettségünk döcög?sen indult. Az el?z? tulajdonosnál mindíg garázsban állt, nálam a téli fagyban a harmadik napon az akkumulátor már át sem tekerte a f?tengelyt, cserélni kellett. Aztán még befagyott mind a négy ajtó, ami valami típusbetegség lehet, mert az el?z?leg nálunk járt VW Polo Classic ugyanezt produkálta, de mivel az nem az enyém volt, csak mosolyogtam rajta. Majdnem egy doboz WD40 a négy zárba, és a hibajelenség megszünt, bár még két hónap múlva is törölgethettem a visszatér? szürke foltot a küszöbökr?l...
Persze mikor elindult, már könny? volt megszeretni. A korabeli SXE felszereltség a mai kategóriatársak között is megállja a helyét, talán csak a rakodóhelyek hiánya, és az ódivatú m?szerfal utalt a korára, de a min?ségérzés abszolút okés volt. A konszern 1.6-os 8-szelepes százlóer?se a feszes futóm?vel, a közvetlen (de persze szervós) kormánnyal és a jól tartó ülésekkel rendkívül élvezhet?vé tette az országúti furikázást.
2000-es fordulattól már kellemesen húzott, de e mellett észrevétlenül szaladt fel 6000-ig, miközben 4000-t?l a szívócs?hossz-váltással együttjáró kellemes mély morgással figyelmeztetett, hogy ideje két kézzel megmarkolni a kormányt. Egyedül a váltója lehetett volna kicsit "japánosabb", de a kellemes er?tartaléknak hála nem kellett túl sokat váltogatni. Másfél évig jártam vele munkába napi 120km-t télen/nyáron, es?ben/fagyban és a legtrutyisabb útviszonyok között is számíthattam a stabil úttartására.

Két év együttlétünk alatt egy vagyont költöttem a szervízelésére, de valószín?leg a negyedéb?l is meg lehetett volna úszni, ha nem ragaszkodtam volna a makulátlan állapotához.
Gyakorlatilag tisztán országúti használat ellenére is 10-11000km-enként volt olajszervízen + lég- és pollensz?r? cserén. Kapott nálam fékbetétcserét, gyertyacserét, szijak cseréjét csak mert "már ideje volt".
Mondjuk az üvegalkatrészei nagyon gyengusnak tüntek. Egyszer? hétköznapi kavicsfelver?dések miatt cserélni kellett az els? szélvéd?t, és a bal els? lámpatestet is. A szélvéd? és a motorház közti m?anyag elemet megcibálhatták, mert az üvegcsere után zörögni kezdett, szivaccsal ki kellett párnázni.
A sportos formájára jellemz?, hogy a Kecskeméti Repül?nap szükségparkolójának hepehupáin csak ennek az orra ért le, másik 1000 autónak nem. A lökhárító szétugrott, de semmi nem tört, csak újra össze kellett rakni.
A kipufogó hátsó harmadát le kellett cserélni, mert a téli megpróbáltatások megették az anyagot.
Egyszer (mikor már nem volt napi rendszerességel használva) leálltam vele, és negyed óra múlva nem indult el. A márkaszervíz diagnózisa szerint a gyujtótrafó szállt el, ami lévén, hogy ebben még a központi típus van (nem hengerenkénti), nem egy tipikus hiba, utángyártott alkatrész nincs, egy vagyonért cserélték.

Két évig boldogítottuk egymást és tényleg nagyon szerettük. Több mint 50000km átlagfogyasztása a megtett km-ek és a tankolt üzemenyag mennyiségéb?l visszaszámolva 6.9-re jött ki - ennyit b?ven megérdemelt a menetteljesítmény amit nyújtott érte, ha lett volna benne klíma eszembe sem jutott volna eladni. Továbbléptünk kedvenc autónk felé, most a kifizetett használt helyett van egy hitellel terhelt új...

Hibalista

- Akkumulátor - ~10000Ft
- Központi gyujtótrafó - ~55000Ft
-

Ide hordtam szervizbe

Ismer?s autószerel? m?helye

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

SEAT szalon Székesfehérváron

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 50144
Megbízhatóság (8) Vezetett km 53000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Honda Jazz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)