A praktikus, városi kiskombi
Szöveges ítélet
70000 Km-t futottan örököltem apámtól. A kocsi akkor ért kb 1,6 millót, volt még rajta hitel 1,2 M. Szóval úgy döntöttem, maradjon. Megmondom őszintén arra, amire ki van találva, ideális. Nem egy erőgép (44KW 60LE a technika VW kb 1992-ből) - nem kell csodát várni, ezt nem száguldozásra gyártották.
Most van bene 160E km, 90E vezetett Km után azt hiszem már érdemes ítéletet írni.
Mire van ez az autó kitalálva? Ez egy városi kisautó, mint kishúga, az Ibiza (persze nem a cupra:) egy nagy puttonnyal -amivel le lehet menni a nagyihoz a közelbe országúton, néha ha muszáj, lehet autópályázni is biztonságosan. Csak a hangulata sportos - háromküllős kormány, piros ledek, a maga korában vagesz kis autó volt. Akinek ez a stílus bejön annak jó, akinek nem nem. Nem a gazdag emberek autója, nyugaton ez 2.3. autó a zasszonynak, itt keurópában ez már családi vágen, átlagembereknek. Annak pedig nem olyan rossz.
Városban teljesen megfelelő a teljesítménye, mert 60Km/h sebességig gyorsan ugrik, ha nincs full telepakolva. Fogyasztás:
-városban 8l - 9l Klímával
-országútan: ötösben 6,5l - 7l (100 Km/h -3000Rpm) - erre van kitalálva
-pályán: 8l ötösben 130 km/h-4000 rpm; 10l ötösben 150-5000 rpm
7000 rpm a max, de 5000 nél már elég hangos, én feljebb sose pörgettem, pirosban sem volt soha.
Tehát a célközönség, a fiatal kismama, vagy fiatal kisgyerekes apuka teljesen elégedett lehet. Én egyik sem vagyok, de ez nem a kocsi hibája!
Bevásárláskor van benne hely, ha ledöntöm a hátsó ülést kb a sósmai mangóca is befér. Pár költözésnél azért jól jött. No meg kempingezésnél mikor az eső elvitte a sár a sátrat egész kellemes volt benne aludni hátul:)
Ja és beépített tetőcsomagtartó sín, mindig kéznél van, és jópofa hogy "spoileresen" hátratolható, ha nem kell.
A méretéből fakadóan - kis kombi mindig lehet neki legalább 1 helyet találni a városban.
Kényelmesnek kényelmes, de nekem bármilyen autóban 150-200 km után ki kell szállnom, tovább nem bírom (nem leszek kamionos). A hátsó ülés kissé fapados, de én ott sose ülök, nem érdekel, akit meg viszek az ne kritizálja, át is lehet ülni a buszra/vonatra, amelyik szimpatikus.
A nagyon szükséges extrák benne vannak, manuális klíma, elöl 2 elektromos ablak. Nincs túlbonyolítva sok minden nincs, ami elromolhat. Egyszer ugyan megbolondult a középkonzol (valamiért nem ment a klíma és a visszajelző sem világított) 10000 HUF ért megcsinálták.
Mp3 egység, bluetooth vevős telefon kihangosító - ma már 30-40E HUF a kettő együtt, nem nagy tétel - én belerakattam, mégiscsak kényelmesebb - no meg a telefon így szabályos, és ez marha jó dolog, mert még csak a zsebből sem kell kivenni a telefont. Ráadásul szinte az összes készülékkel kompatibilis. A GPS-t is kényelmesen el lehet helyezni, van neki hely.
Szervízigénye 15E Km-enként ugye kötelező olaj és a többi kopó fékek, folyadékok, ha kell gyertya, apróságok ellenőrzése, ilyesmi - erre félévente (én eévi 30E-t megyek vele) rá kell szánni azt az átlag 50-est - de ez minden autóra igaz. Aki azt mondja nem, az alatt mindegy milyen kocsi van, szétesik, aztán meg jön sírni h. ipari hulladék. Valószínűleg ezért MÉG SOHA NEM HAGYOTT OTT SEHOL AZ AUTÓ. Most is bárhova el mernék vele indulni.
Apró bizb*szok persze tönkrementek ajtókapcsoló gomb, kesztyűtartózár, kisebb műanyagok. A bontóban (Bp XV Késmárk u. közepe) ezeket kb gombokért és kagylókért be lehet szerezni, mivel az előző generációs pólóval nagyrészt szinte minden csereszabatos, meg a VW csoportból szinte mindennel 1992-2002 ig. Ja, és 2-3 napnál semmit sem tart tovább beszerezni.
Szóval jópofa kocsi, mert nem szaladgál belőle sok, mert csak 3 évig (99-2002) gyártották ezt a ráncfelvarrott Seat polocordoba kombit, de van hozzá mégis minden. Akinek ilyenje van és meglátjuk egymást a pirosnál,
vigyorogva integet :)
Típushibák. A kuplung bovdenje még sosem szakadt el, pedig láttam h. ez sokaknak gond volt. A hámló kilincs nálam is előjött, mint típushiba. A fényező haverom ingyen lefújta feketére, azóta jó...
Szervíz. Első kocsim, márkaszervizbe nem hordtam, mind bunkó, fíreg megbízhatatlan bagázs. A szervízkönyvre is tettem, mert abba is kb 5000 HUF-ért bárki belepecsétel, ha kell.
Van saját fényezőm, szerelőm, elektromosom... Megbízhatóak, bár sok a melójuk, így van h 1-2 napot várni kell rájuk (aki ugye jó, annak van) de amit kérek, mindig megcsinálják pontosan és jutányosan. Ja, és ugye nem akkor kell csak a kocsit szervizelni, mikor nem megy, hanem egyébként is, így nem gond h. várni kellhet 1-2 napot, mert a kocsi ugye járóképes.
Ezt a kocsit annak ajánlom, aki a legfelül említett embercsoportba tartozik. Tuningos boyracereknek, streetracinges meg motorsportos matricával nem. Annak sem, aki presztízst akar Aki el akar jutni nyugodtan, occóér A-ból B-be és néha sokat akar bepakolni, és alapvetően nem siet, és tudja hogy egy kocsit szervízelni kell - annak ideális. (Az ilyen 60000 Kmt mentem vele olajcsere nélkül típusú hülyéknek csak bólogatni szoktam... hadd mondja... nekem mindegy. :)
Hibalista
- Csak apróságok.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
