A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Cordoba (1993-2002)

Cordoba 1,4 Stella 

Az ítélet értékelése
1,0(2 db)

60 ló???

Szöveges ítélet

VEZETNI

Először is: akinek ez a teljesítmény közútra kevés, az vagy nem tartja karban a kocsit, vagy nem tud vezetni. 50 km/órától rángatás nélkül megy, lakott területen nem is használom a negyediket: 1->2->3->5. Jobban megy, mint faterom 75 lovas Leonja (igaz, 100 kilóval könnyebb).

A végsebesség a gyár által megadottal ellentétben 170 km/h, és nem üvölt: 5000 alatt van a fordulatszám. Pörgetni nem lehet, de nem is érdemes, 2800-3000 körül már leadja a max. nyomatékát, a 60 lovat (?) pedig 4700-nál. Elfogultság nélkül mondom, hogy ötödikben 60-ról százra jobban ugrik, mint az általam kipróbált 100 lóerős Chevrolet Aveo.

A kormány szervorásegítése szerintem tökéletes. Kis sebességnél is könnyű manőverezni, autópályán is stabil, és még visszajelzést is ad. A váltó két ujjal is kapcsolható.

A fékpedál más autókhoz képest kicsit mélyen fog, de jól adagolható, és ha kell blokkolja a szélesebb nyári gumikat is.

Az úttartása szerintem jó, többet tolerál, mint amennyit a józan ész enged.

TANKOLNI

Mikor megvettem, első tankolásnál 8 literes fogyasztást mértem. Olajcserénél kitisztították a fojtószelepet, utána jobban is ment, és a fogyasztás is normalizálódott. 40% Pest, 40% autópálya és 20% országút mellett télen is bőven 7 liter alatt tartható (autópálya 130-140, országút 100-110 km/h). Budapest-Prága-Budapest végig autópályán 5,9-re jött ki, végig a megengedett vagy nagyobb sebességgel, négy fővel plusz csomagokkal és sörrel.

LÁTNI ÉS LÁTSZANI

A fényszóró szerintem remek: az útról nem tükröz vissza, egyenletesen világít, a felfestések és táblák fluoreszkálnak.

A tükrök gyakorlatilag holttérmentesek, tolatáskor viszont rossz a kilátás hátra. Sajnos csak egyik oldalon van tolatólámpa, ami sötétben zavaró tud lenni. Ilyenkor féklámpával lehet megvilágítani egy-egy pillanatra azt, aminek neki akarunk tolatni.

PROBLÉMÁK ÉS MEGOLDÁSOK

A gyári kerékméret (165/70 R13) elég nevetséges, 195/50 R15-ös kerekekkel érezhetően jobb a tapadása és egyenesfutása, nem romlik a komfort, és jobban is néz ki.

A könyöktámasz műanyag burkolatáról mállik a festés, típushiba. Megoldás: ki kell pattintani és lecsiszolni. Simára polírozva szép fényes fekete felület lesz, ami még jól is néz ki. Az összeszerelés minősége viszont kifogástalan, még rossz úton se zörög, nyikorog.

A csomagtartó nyílása idegesítően kicsi, viszont a hátsó ülések majdnem síkba dönthetők.

A kipufogó elég mélyre hajlik, én is odavertem egy padkán. Azóta jobban vigyázok.

Hidegben (-10 fok) könnyen lefullad, óvatosan kell játszani a kuplunggal. Szerviz szerint típushiba, az automata szivató hőmérséklet-jeladója lehet rossz. Mivel tényleg csak extrém hidegben fordul elő, és annyira nem is zavar, nem csináltattam meg.

A lefulladást, magas fogyasztást és kis fordulaton kevés nyomatékot a fojtószelep elkoszolódása is okozhatja, ezt érdemes néha kitisztíttatni (pl. minden harmadik olajcsere).

Autópályán elromlott a feszültségszabályozó, elment a töltés. Minden elektromos fogyasztót lekapcsolva a hibalámpa felgyulladása után még kb. 40 km-t ment, sajnos nem volt elég a szervízig. Más gondom nem volt vele.

A fenntartást sajnos drágítja a vezérműszíj-csere, ami 6 év vagy 90e km után kötelező. Utángyártott készlet (SKF, Bosch) bruttó 30e körül van, plusz 4 óra munkadíjat számol fel a szervíz.

Hibalista

- Feszültségszabályozó - 10e Ft munkadíjjal

Ide hordtam szervizbe

AutoCarma (Kaposvár, Szigetszentmiklós) - Gyorsan dolgoztak, igényes munkát végeztek, jóval olcsóbban, mint más márkaszervizek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio Következő autója? Seat
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Cordoba 1993

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)