60 ló???
Szöveges ítélet
VEZETNI
Először is: akinek ez a teljesítmény közútra kevés, az vagy nem tartja karban a kocsit, vagy nem tud vezetni. 50 km/órától rángatás nélkül megy, lakott területen nem is használom a negyediket: 1->2->3->5. Jobban megy, mint faterom 75 lovas Leonja (igaz, 100 kilóval könnyebb).
A végsebesség a gyár által megadottal ellentétben 170 km/h, és nem üvölt: 5000 alatt van a fordulatszám. Pörgetni nem lehet, de nem is érdemes, 2800-3000 körül már leadja a max. nyomatékát, a 60 lovat (?) pedig 4700-nál. Elfogultság nélkül mondom, hogy ötödikben 60-ról százra jobban ugrik, mint az általam kipróbált 100 lóerős Chevrolet Aveo.
A kormány szervorásegítése szerintem tökéletes. Kis sebességnél is könnyű manőverezni, autópályán is stabil, és még visszajelzést is ad. A váltó két ujjal is kapcsolható.
A fékpedál más autókhoz képest kicsit mélyen fog, de jól adagolható, és ha kell blokkolja a szélesebb nyári gumikat is.
Az úttartása szerintem jó, többet tolerál, mint amennyit a józan ész enged.
TANKOLNI
Mikor megvettem, első tankolásnál 8 literes fogyasztást mértem. Olajcserénél kitisztították a fojtószelepet, utána jobban is ment, és a fogyasztás is normalizálódott. 40% Pest, 40% autópálya és 20% országút mellett télen is bőven 7 liter alatt tartható (autópálya 130-140, országút 100-110 km/h). Budapest-Prága-Budapest végig autópályán 5,9-re jött ki, végig a megengedett vagy nagyobb sebességgel, négy fővel plusz csomagokkal és sörrel.
LÁTNI ÉS LÁTSZANI
A fényszóró szerintem remek: az útról nem tükröz vissza, egyenletesen világít, a felfestések és táblák fluoreszkálnak.
A tükrök gyakorlatilag holttérmentesek, tolatáskor viszont rossz a kilátás hátra. Sajnos csak egyik oldalon van tolatólámpa, ami sötétben zavaró tud lenni. Ilyenkor féklámpával lehet megvilágítani egy-egy pillanatra azt, aminek neki akarunk tolatni.
PROBLÉMÁK ÉS MEGOLDÁSOK
A gyári kerékméret (165/70 R13) elég nevetséges, 195/50 R15-ös kerekekkel érezhetően jobb a tapadása és egyenesfutása, nem romlik a komfort, és jobban is néz ki.
A könyöktámasz műanyag burkolatáról mállik a festés, típushiba. Megoldás: ki kell pattintani és lecsiszolni. Simára polírozva szép fényes fekete felület lesz, ami még jól is néz ki. Az összeszerelés minősége viszont kifogástalan, még rossz úton se zörög, nyikorog.
A csomagtartó nyílása idegesítően kicsi, viszont a hátsó ülések majdnem síkba dönthetők.
A kipufogó elég mélyre hajlik, én is odavertem egy padkán. Azóta jobban vigyázok.
Hidegben (-10 fok) könnyen lefullad, óvatosan kell játszani a kuplunggal. Szerviz szerint típushiba, az automata szivató hőmérséklet-jeladója lehet rossz. Mivel tényleg csak extrém hidegben fordul elő, és annyira nem is zavar, nem csináltattam meg.
A lefulladást, magas fogyasztást és kis fordulaton kevés nyomatékot a fojtószelep elkoszolódása is okozhatja, ezt érdemes néha kitisztíttatni (pl. minden harmadik olajcsere).
Autópályán elromlott a feszültségszabályozó, elment a töltés. Minden elektromos fogyasztót lekapcsolva a hibalámpa felgyulladása után még kb. 40 km-t ment, sajnos nem volt elég a szervízig. Más gondom nem volt vele.
A fenntartást sajnos drágítja a vezérműszíj-csere, ami 6 év vagy 90e km után kötelező. Utángyártott készlet (SKF, Bosch) bruttó 30e körül van, plusz 4 óra munkadíjat számol fel a szervíz.
Hibalista
- Feszültségszabályozó - 10e Ft munkadíjjal
Ide hordtam szervizbe
AutoCarma (Kaposvár, Szigetszentmiklós) - Gyorsan dolgoztak, igényes munkát végeztek, jóval olcsóbban, mint más márkaszervizek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Seat |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
