Városi Törperőmű
Szöveges ítélet
Igazából nem is vételről van szó, hanem édesanyám kapott új autót, én meg megkaptam az ő 6 éves Arosáját. Amit imádok. Nagyon jó döntésnek tartom, hogy 1.4-est vettek a szüleim, mert úgy megy mint egy álom, négy emberrel (sportolókkal) sem okoz gondot az országúti előzgetés négyesben, és a városban is sokszor móresre lettek tanítva a gyorsulgatók, akik ránéztek, azt gondolták, hogy ilyen kis, ahogy Winkler írta a tesztben, gokart kategoriájú autó, na most jól legyorsulom, de nem jött össze :) Most volt hétéves szervizen az auto, féket kellett cserélni, meg váltoolajat, de nagyobb dolog nem volt. Szóval jó kis autó ez (láttam egy ugyanilyet Monte-Carloban, tök jó volt :), két személyre tökéletes, ha kíméljük, jól fogyaszt (télen városban nem megy 7,5 liter fölé, nyáron országúton talán még 6 alá is), bevásárolni lehet vele, parkolni ideális, csak a szervo hiányzik belőle (köszönhetően a VW csoport akkori idologiájának, szervot csak egy többszázezres csomag részeként lehetett volna venni). És például egy hét állás után (éjszaka -15 fok) pöccre indul hét évesen, ami szerintem elég korrekt.
Update 1: Ezt az ítéletet kb egy éve írhattam, ugyhogy elmondom azóta mi változott. Egyrészt elég sokat vezettem pl. anyám Honda Jazzét, amit mindenki agyonistenít, és én is szeretem, csakhogy az tényleg városba való az 1.4essel, míg ez (ugyanugy 1.4, csak 15tel kevesebb ló) 150ről gyorsul az érdi emelkedőn. Iszonyú jó benne, hogy érezni minden sarkát, egyik haverom egyszer ment vele kb 100 métert, és azt mondta, hogy tök jó ez a gokartozós feeling, pedig neki egy uj Swiftje van, ami jo 10 centivel ha hosszabb. Másik haverom aki vezette (nem volt az országban a jogsim egy hétig), teljesen kész volt, kettes padlónál szinte sikongatott, úgy élvezte (ő általában egy 1.2es corsat vezet, azután végülis érthető :). Most volt ősszel műszakin meg zöldkártyán, semmi baja nem volt pedig 8 éves múlt. Viszont megjelent az első negativum, most télen iszonyu sokat fogyaszt, városban 8 körül, ami korábban kevesebb volt, dehát a korral jár ez is gondolom. Szóval ha valaki főleg városra akar kocsit egyedül, vagy max párban annak mindenképpen ajánlani tudom, mert elől tényleg tágas, és iszonyu jo vele parkolni városban, mindenhova befér. Ja és hogy az ellentétes végletről is beszéljek, hazajöttünk vele Tatáról 4en, 3 sátorral 4 hálózsákkal és polifoammal, 5napi cuccal, és szűkösen ugyan de befértünk :) Ideális jobban szituált családnál gyerekek kocsijának, csak ha lehet olyat vegyetek amiben van ABS meg szervo, de nélküle se tragikus, sőt :) és ha nem elvárás a gyorsulgatás, meg a rugalmasság országúti, autópályás tempónál, akkor jó az egyliteres is, ha vidékre is jár a gyerek, maradjon mindenki az 1.4esnél.
Update 2: A szervízben azt mondták, hogy a következő, 90ezres szervíz minimum 100-120ezerbe kerülne, úgyhogy úgy döntöttünk családilag, hogy majdnem 9 év együtt töltött idő után megválunk kedvenc autókánktól. Mindig örömmel fogok visszagondolni rá, mint első autómra, és mindig eszembe fog jutni, ha meglátok egyet az utcán. szip-szip
Hibalista
- Fék (betét + tárcsa, 60ezer javitással)
Ide hordtam szervizbe
Seat Obuda 1037 Kunigunda utja.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift 1.3 GS MTA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
