Vadóc
Szöveges ítélet
Kis test - nagy élvezet...
Az egynégyes, nyolc szelepes erőforrás gyakorlatilag olyan nyomatékot produkált, hogy a legrémisztőbb dízelmotorok is elismerően pöffentettek neki egy adag kormot az orra alá - már ha meg tudták előzni (pedig csak egy 60-egynéhány lóerős járműről van szó). Sőt, mi több, a Hungaroringen egy Gyorsuláson megszorongatott egy GSI Corsát is (persze csak a rossz rajt miatt nem győzött...). Mindezek mellett tényleg nem fogyasztott sokat, városban 6,8 liter felé még akkor sem ment, ha állandóan 4000 pörgött a motor. Ja, és hármasban még megcsikordult az aszfalton. Naszóval - meglepően extrém dolgokat produkált; de egyértelműen messze van egy sportautótól.
Kényelem szempontjából mi meg voltunk vele elégedve, hiszen csak két személlyel használtuk. Elöl igen tágas a hely két ember számára minden irányban - bár a víizlabdás haverom már nem tudott beülni vezetni, mert nem fért el a lába. Ellenben vett egy Matizt - ezek a koreaiak mindenre gondolnak...
A hátsó ülés 50/50-ben dönthető, valamint az első ülést is majdnem síkba le lehet dönteni, így például 140-es lemezkádat is szállítottam vele, úgy, hogy mögém még egy személy be tudott ülni. Bár csomagtartója nem volt (jó, azért egy karton sör elfért), de a hátsó ülések peremmentesen le tudtak csukódni, így még kisteherautóként is funkcionált a bestia (ezt ki is használtam, mert a hátsó ablakok le voltak sötétítve).
Egyszóval egy praktikus, jólmenő városi autóról van szó.
Miután Rózsikát megvették, sokáig gondolkodtam rajta, hogy megveszem az újabb kiadást, de már csak a 16 szelepes motorral lehetett kapni - azt pedig pörgetni kell, hogy menjen, többet is fogyaszt, szóval az már nem az esetem - főleg nem 3 millióért...
Hibalista
- Vákumcső szétnyílt, mint a tubarózsa. Ezt gyári hibának minősítették, és elvileg ennek az évjáratnak garanciában cserélték. Persze nekem erről a Porsche Hungáriánál nem szóltak, így tízezerbe került a cső, de azt már én szereltem be. Ezen kívül az égvilágon semmi. Az infót én is később tudtam meg, amikor kilencvenezres szervízre vittem a Seat Szabóhoz...
Ide hordtam szervizbe
Seat Szabó, 1165 Budapest, Újszász út 45/b.
Egyszer vittem hozzájuk kötelező (90e) szervízre, és egyszer fényezésre az autót, mert egy őrült spanyol meghúzta a hátsó ívet. Potom összegért gyönyörűen lefényezték. A kötelező valami 40 ezer forint volt, de cserélték a fékeket, a vezérműszíjat, olajat.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lada Samara | Következő autója? | Renault Megane 1,9 dCi Grandtour |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
