Tök tuti
Szöveges ítélet
Abszolúte kedvenc volt. Az előtte használt 1200s Zsiguli fényében persze ez nem lenne meglepő, de az az előtt hajtott ´98-as Nissan Almerát is megszorongatta lelkünkben. Kicsinek tűnik, mégis az első két ülésben nagyobb (!) volt a beltér, mint a kategóriával feljebb lévő Almera-ban. Az egy literes motor, nem vmi bivaly, de összeségében nem rossz, bírta a pörgősebb (autópálya) üzemmódot is. Az összehasonlítási alap persze a 100 lóerős Nissan, na az jobb volt persze, de ez is megfelelt összeségében, kicsi a tömeg amit mozgatni kell. Fontos szempont volt, hogy 2005 augusztusában ez volt az egyetlen típus 1M Ft alatt, amin találtunk dupla légzsákot és ABS-t is, 100e körüli futás, pontosabban láthatóan hallhatóan szervizelhetően jó állapot mellett. Akkor hallottunk a típusról először egyébként, de az elsőt megvettük amit életemben láttam. Az Arosa a VW Lupo Seat változata, gyakorlatilag az orr-rész különbözik tőle, na meg az ára, ugyanez Lupo-ban: 1,3 M volt.
És akkor a belcsín meg design időtálló formái: eleinte senki nem akarta elhinni h HÉT éves a kocsi, mindenki úgy értette KÉT éves, és csodálkozik h csak 1 M Ft. Szóval nem csak szerettük, büszkék is voltunk rá. Nem is adtuk ki a család kezéből, szüleimnek ment tovább.
Negatív: nyekeregtek az első ülések, nem lehet vízszintesre lehajtani a hátsó üléseket, kicsi a kesztyűtartó, nincs egy használható tároló a két ülés között, a középkonzol előtt is csak pohártartó van, nekem hiányzott még egy rekesz.
Más pozitív: félelmetes sebességgel melegszik fel a beltér mínusz fokokban is, klímát megszégyenítő hatásfokkal, tökéletes fékezés, kemény rugózás, profi fogyasztás, tempós és tartós haladás autópályán, földutakon is használható hasmagassága van.
Állja a fiatalos próbatételeket: 4 fő teljes menetfelszereléssel (4 nagyhátizsák, 4 polifoam, 4 hálózsák) oda-vissza Székelyföldre kb 1500 km gond nélkül - bár nem a legkényelmesebb verzióban, de a gond nélkült az érti igazán, aki látta már a csomagtartóját egy Arosa-nak - sőt 5 fő a Bükkben ugyanezzel a menetfelszereléssel - és meg se nyikkant. Nagyobb mint aminek látszik. :)
Végül azért adtuk el, mert bár kategóriájában nézve nem volt vele méretprobléma, de a szükségleteink kinőtték a kisautó méretet.
Hibalista
- A bal első index kilazult, vissza kellett tenni, illetve a belső ajtónyitó kilincs eltörött, ami bagatellnek tűnik, de háromszor is megtette, pedig vigyáztunk rá, és így már idegesítő volt. A kárpittartó műanyag vackok iszonyat sebességgel semmisültek meg, és mindkét ajtó kárpitja állandóan a kocsi beseleje felé igyekezett, tökéletesen nem is tudtunk úrrá lenni rajta. Ezeken kívül csak a szokásos: fékpofák, izzócsere, meg egy atomköcsög munkásságának az eredménye, aki a házunk előtt a teljes szélességgel az autóbeállóban (értsd: nem lógott ki az utcára) parkoló kocsiról lesodorta a tükröt, és persze továbbhajtott. A váltó bowdenjei kilazulétak, de csak utána kellett állítani, illetve a bal hátsó sárvédő elem a tanksapka környékén elkezdett rohadni, ezt kellett megcsináltatni. A pillangószelep eltömődött kicsit, ez megzavarta az alapjáratot, de nem volt gond visszaállítani.
Ide hordtam szervizbe
Újpest, kis garázs
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Zugló nagyobb garázs, Seatos
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nissan Almera, Zsiguli | Következő autója? | Volvo 240 GL - kombi cirkáló |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
