A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Arosa (1997)

Arosa 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tök tuti

Szöveges ítélet

Abszolúte kedvenc volt. Az előtte használt 1200s Zsiguli fényében persze ez nem lenne meglepő, de az az előtt hajtott ´98-as Nissan Almerát is megszorongatta lelkünkben. Kicsinek tűnik, mégis az első két ülésben nagyobb (!) volt a beltér, mint a kategóriával feljebb lévő Almera-ban. Az egy literes motor, nem vmi bivaly, de összeségében nem rossz, bírta a pörgősebb (autópálya) üzemmódot is. Az összehasonlítási alap persze a 100 lóerős Nissan, na az jobb volt persze, de ez is megfelelt összeségében, kicsi a tömeg amit mozgatni kell. Fontos szempont volt, hogy 2005 augusztusában ez volt az egyetlen típus 1M Ft alatt, amin találtunk dupla légzsákot és ABS-t is, 100e körüli futás, pontosabban láthatóan hallhatóan szervizelhetően jó állapot mellett. Akkor hallottunk a típusról először egyébként, de az elsőt megvettük amit életemben láttam. Az Arosa a VW Lupo Seat változata, gyakorlatilag az orr-rész különbözik tőle, na meg az ára, ugyanez Lupo-ban: 1,3 M volt.

És akkor a belcsín meg design időtálló formái: eleinte senki nem akarta elhinni h HÉT éves a kocsi, mindenki úgy értette KÉT éves, és csodálkozik h csak 1 M Ft. Szóval nem csak szerettük, büszkék is voltunk rá. Nem is adtuk ki a család kezéből, szüleimnek ment tovább.

Negatív: nyekeregtek az első ülések, nem lehet vízszintesre lehajtani a hátsó üléseket, kicsi a kesztyűtartó, nincs egy használható tároló a két ülés között, a középkonzol előtt is csak pohártartó van, nekem hiányzott még egy rekesz.

Más pozitív: félelmetes sebességgel melegszik fel a beltér mínusz fokokban is, klímát megszégyenítő hatásfokkal, tökéletes fékezés, kemény rugózás, profi fogyasztás, tempós és tartós haladás autópályán, földutakon is használható hasmagassága van.

Állja a fiatalos próbatételeket: 4 fő teljes menetfelszereléssel (4 nagyhátizsák, 4 polifoam, 4 hálózsák) oda-vissza Székelyföldre kb 1500 km gond nélkül - bár nem a legkényelmesebb verzióban, de a gond nélkült az érti igazán, aki látta már a csomagtartóját egy Arosa-nak - sőt 5 fő a Bükkben ugyanezzel a menetfelszereléssel - és meg se nyikkant. Nagyobb mint aminek látszik. :)

Végül azért adtuk el, mert bár kategóriájában nézve nem volt vele méretprobléma, de a szükségleteink kinőtték a kisautó méretet.

Hibalista

- A bal első index kilazult, vissza kellett tenni, illetve a belső ajtónyitó kilincs eltörött, ami bagatellnek tűnik, de háromszor is megtette, pedig vigyáztunk rá, és így már idegesítő volt. A kárpittartó műanyag vackok iszonyat sebességgel semmisültek meg, és mindkét ajtó kárpitja állandóan a kocsi beseleje felé igyekezett, tökéletesen nem is tudtunk úrrá lenni rajta. Ezeken kívül csak a szokásos: fékpofák, izzócsere, meg egy atomköcsög munkásságának az eredménye, aki a házunk előtt a teljes szélességgel az autóbeállóban (értsd: nem lógott ki az utcára) parkoló kocsiról lesodorta a tükröt, és persze továbbhajtott. A váltó bowdenjei kilazulétak, de csak utána kellett állítani, illetve a bal hátsó sárvédő elem a tanksapka környékén elkezdett rohadni, ezt kellett megcsináltatni. A pillangószelep eltömődött kicsit, ez megzavarta az alapjáratot, de nem volt gond visszaállítani.

Ide hordtam szervizbe

Újpest, kis garázs

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Zugló nagyobb garázs, Seatos

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 104000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nissan Almera, Zsiguli Következő autója? Volvo 240 GL - kombi cirkáló
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Arosa 1997

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)