A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Arona (2017)

Arona 1.0 L 115 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Suzuki kontra Seat: összehasonlító teszt

Szöveges ítélet

Fiatal, közepes felszereltségű Suzuki Vitarát cseréltem új, közepes felszereltségű Seat Aronára. Ez tehát összehasonlító teszt.

Méret, forma: A két kocsi szélessége és hossza gyakorlatilag azonos, de a Vitara 6 centivel magasabb. Így a Vitara üléspozíciója inkább teherautós, az Aronáé inkább személyautós. A Seatba valamivel nehezebb beszállni, hiszen alacsonyabbra kell ülni, és a szélvédő is jobban meg van döntve, ezért jobban le kell hajtani a fejet. A vezetési pozíciója viszont jóval kényelmesebb, mert a kormányt közelebb lehet húzni. A Seat a döntöttebb szélvédő miatt tágasabbnak is tűnik. Érezhetően kisebb benne a szélzaj is. Viszont a B-oszlopa szokatlanul vastag, néha akadályozza a kilátást.

Motor: A két járgány teljesítménye közel azonos (Suzuki: 120 LE, Seat 115 LE). A Seaté jóval nyomatékosabb, ráadásul kisebb fordulatszámtól (Suzuki: 156 Nm/4400, Seat 200 Nm/2000). A Vitara 1,6 literes benzines szívómotorjának nyomatékgörbéje viszont kiegyensúlyozottabb, pontosabban adagolható. Az Arona 1,0 literes, háromhengeres, turbós, benzines motorja már 2000-es fordulatszámtól erősen húz -- néha talán túl erősen is, városban néha nehéz visszafogni. Kisebb fordulatszámon viszont könnyen lefullad. Városban tehát a Suzuki, autópályán a Seat a kényelmesebb. Szemben a Vitarával, az Arona 6 sebességes, ami országúton, autópályán jól jön. Mindkét kocsi fogyasztása 6 liter körül alakul -- a Suzukié valamivel felette, a Seaté valamivel alatta (nálam: Suzuki: 6,1 l/100 km, Seat: 5,6 l/100 km). A Suzuki végsebessége kicsit magasabb, de a Seat valamivel rövidebb idő alatt éri el a 100-as tempót. A Suzuki váltója mintha egy árnyalattal pontosabb lett volna, mint a Seaté. A Seat váltója viszont közelebb és magasabban van, ezért összességében kényelemesebb kezelni.

Beltér, minőség, extrák: A Seat e téren egyértelműen jobb a Vitaránál. A műszerek szebbek, áttekinthetőbbek, a középkonzol képernyője könnyebben kezelhető, mert nemcsak érintőképernyős, hanem -- oldalt -- gombok is vannak rajta. A Seat belső ajtókilincsén van függőleges fogódzó, így könnyebb behúzni. A Seat meglepő hátránya a tempomat: a bal oldali hogyhívjákon van egy apró izé, azon meg egy pöcök, ezt kell piszkálni, ha az ember menet közben épp fel akarja függeszteni a tempomat használatát. Teljességgel megmagyarázhatatlan megoldás, de némi gyakorlattal meg lehet szokni. A Suzukié ennél jóval kézenfekvőbb és kényelmesebb volt. A Seathoz bicskakulcsot adnak, a Suzukihoz nem. A Seat ablakai már beszállás és indítás előtt lehúzhatóak forró nyári napokon -- a Suzukiéi csak akkor, ha az ember már bent ül, és bedugta a kulcsot. Mindkét kocsiban van tolatókamera. A Seathoz azonban parkolóasszisztenst is adnak; ez lényegében egy gomb lenyomása után egyedül beparkol. A Seathoz körkörös tolatóradart is jár -- persze néhány évvel korszerűbb és közel másfél millió forinttal drágább autóról beszélünk.

Összességében nekem megérte váltanom. A különbség azonban inkább annak lesz érezhető, aki -- mint én -- sokat jár országúton, autópályán. Városban néha visszavágyom a Suzuki magasabb üléspozíciójába, ahonnan jobban át lehetett tekinteni a forgalmat, és pontosabban lehetett adagolni a powert.

Hibalista

- Eddig semmi, de fiatal járgányról van szó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4250
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Vitara Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Arona 2017 (2017)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)