Suzuki kontra Seat: összehasonlító teszt
Szöveges ítélet
Fiatal, közepes felszereltségű Suzuki Vitarát cseréltem új, közepes felszereltségű Seat Aronára. Ez tehát összehasonlító teszt.
Méret, forma: A két kocsi szélessége és hossza gyakorlatilag azonos, de a Vitara 6 centivel magasabb. Így a Vitara üléspozíciója inkább teherautós, az Aronáé inkább személyautós. A Seatba valamivel nehezebb beszállni, hiszen alacsonyabbra kell ülni, és a szélvédő is jobban meg van döntve, ezért jobban le kell hajtani a fejet. A vezetési pozíciója viszont jóval kényelmesebb, mert a kormányt közelebb lehet húzni. A Seat a döntöttebb szélvédő miatt tágasabbnak is tűnik. Érezhetően kisebb benne a szélzaj is. Viszont a B-oszlopa szokatlanul vastag, néha akadályozza a kilátást.
Motor: A két járgány teljesítménye közel azonos (Suzuki: 120 LE, Seat 115 LE). A Seaté jóval nyomatékosabb, ráadásul kisebb fordulatszámtól (Suzuki: 156 Nm/4400, Seat 200 Nm/2000). A Vitara 1,6 literes benzines szívómotorjának nyomatékgörbéje viszont kiegyensúlyozottabb, pontosabban adagolható. Az Arona 1,0 literes, háromhengeres, turbós, benzines motorja már 2000-es fordulatszámtól erősen húz -- néha talán túl erősen is, városban néha nehéz visszafogni. Kisebb fordulatszámon viszont könnyen lefullad. Városban tehát a Suzuki, autópályán a Seat a kényelmesebb. Szemben a Vitarával, az Arona 6 sebességes, ami országúton, autópályán jól jön. Mindkét kocsi fogyasztása 6 liter körül alakul -- a Suzukié valamivel felette, a Seaté valamivel alatta (nálam: Suzuki: 6,1 l/100 km, Seat: 5,6 l/100 km). A Suzuki végsebessége kicsit magasabb, de a Seat valamivel rövidebb idő alatt éri el a 100-as tempót. A Suzuki váltója mintha egy árnyalattal pontosabb lett volna, mint a Seaté. A Seat váltója viszont közelebb és magasabban van, ezért összességében kényelemesebb kezelni.
Beltér, minőség, extrák: A Seat e téren egyértelműen jobb a Vitaránál. A műszerek szebbek, áttekinthetőbbek, a középkonzol képernyője könnyebben kezelhető, mert nemcsak érintőképernyős, hanem -- oldalt -- gombok is vannak rajta. A Seat belső ajtókilincsén van függőleges fogódzó, így könnyebb behúzni. A Seat meglepő hátránya a tempomat: a bal oldali hogyhívjákon van egy apró izé, azon meg egy pöcök, ezt kell piszkálni, ha az ember menet közben épp fel akarja függeszteni a tempomat használatát. Teljességgel megmagyarázhatatlan megoldás, de némi gyakorlattal meg lehet szokni. A Suzukié ennél jóval kézenfekvőbb és kényelmesebb volt. A Seathoz bicskakulcsot adnak, a Suzukihoz nem. A Seat ablakai már beszállás és indítás előtt lehúzhatóak forró nyári napokon -- a Suzukiéi csak akkor, ha az ember már bent ül, és bedugta a kulcsot. Mindkét kocsiban van tolatókamera. A Seathoz azonban parkolóasszisztenst is adnak; ez lényegében egy gomb lenyomása után egyedül beparkol. A Seathoz körkörös tolatóradart is jár -- persze néhány évvel korszerűbb és közel másfél millió forinttal drágább autóról beszélünk.
Összességében nekem megérte váltanom. A különbség azonban inkább annak lesz érezhető, aki -- mint én -- sokat jár országúton, autópályán. Városban néha visszavágyom a Suzuki magasabb üléspozíciójába, ahonnan jobban át lehetett tekinteni a forgalmat, és pontosabban lehetett adagolni a powert.
Hibalista
- Eddig semmi, de fiatal járgányról van szó.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4250 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vitara | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
