Imádtam, de a gatyám is ráment
Szöveges ítélet
Az első igazán új autónk volt az Altea. Mivel egy közepes család vagyunk, egy alacsony fogyasztású de mégis tágas autót szerettünk volna. Egy régi leharcolt Opel után váltottunk 6 éves futamidővel. Nagyon szerettük, a gyerekeknek szórakoztató elektronikával (fedélzeti DVD). A 9 év alatt csak a szokásos szervizeket végeztettük rajta (olajcsere, szűrőcserék, egy két ellenőrzés). Annyira meg voltunk elégedve, hogy a barátainknak csak áradoztunk, hogy milyen jó, milyen erős, milyen keveset fogyaszt. Egyik barátunkat meg is győztük, hogy vásároljanak ugyanilyen autót, ugyanígy TSI motorral. Mivel nem volt elég pénzük, kénytelenek voltak használtat venni. Egy megkímélt autót vásároltak, de már a kezdetekkor voltak hibái az autónak. Kicsit szégyelltem is magam, hogy rábeszéltem őket. Gondoltam ez amolyan egyedi hiba, biztosan agyonhajtotta valamelyik előző tulaj.
Mi mindenre odafigyeltünk, amikor ami kellett azonnal mentünk cseréltetni, nem mentünk vele nagyon gyorsan, de sokszor kihasználtuk az erejét emelkedőkön. Rettenetesen jó vele előzni.
Aztán beütött a krach :( Következtek a rémálmok. Egy hónap stressz, 1.000.000 Ft szerviz...
2018 nyarán Horvátországban nyaralván autópályán közlekedve kicsit megugrott a fogyasztás. Nem volt számottevő, csak pár deci. átlagban 5 és 5.5 közt fogyasztott, de akkor felment 6.2 literre 100 Km-enként. Gondoltam, hogy a gumik miatt. Túlfújtam kicsit 2.5 bar-ra de nem változott a fogyasztás, na meg amikor beindítottam, nem az a szokványos savanykás kipufogógázt eregette, hanem sokkal büdösebb kormosabbat. No mondtam, nincs semmi baj, levegőszűrő. Kicseréltettem azt is. Semmi változás... :(
Megcsináltattam (idő előtt) a szokványos olajcserét is, de akkor sem történt semmi. Gondoltam, akkor ez marad így és kész, nem lehet nagy baja.
Néha menet közben lehetett hallani egyfajta halk fémes kattogó, hangot, mint amikor kovácsüllőn pattan a kalapács. Átnéztem az autót, persze nem értek hozzá, csak szemrevételeztem párszor, és nem volt semmi gond. 1-2 nappal később az autó hibát írt ki. Motor csekklámpa... Nem foglalkoztam vele, mert csak néha felvillant. Egy szerelő haverommal kiolvastattuk a hibát, és 1-es 4-es hengernél gyújtáskimaradást írt.
SZERVIZ...
Jött a rossz ír... átégett dugattyú, dugattyútörés :(
Szétszedték, megmutatták, elkeseredtem, sok-sok pénz... befecskendező tisztítása, dugattyúk cseréje, lánccsere... HORROR...
Mint közben kiderült, erős a motor, de az utolsó szusz is ki van belőle préselve. A szerelőm mondta, hogy hetente visznek be TSI-s autót köztük Audit, Volkswagent és Skodát is aminek TSI motorja van, és mind motorikus bajosak. Főtengelytörés is elég gyakori.
Sajnos elhasználódott az autó. Végül kicsit több, mint egy millió Ft-ot költöttem rá, de nem volt tökéletes, és a szerelő tanácsára eladtam. Nem tagadtam el a hibáit, a felújítást, szervizeket, de én óvva intek mindenkit a 100-140 ezer km-es TSI-s autóktól.
Az árát megérte, de ha előbb tudok erről a típushibáról, hamarabb eladom.
Azóta cseréltük az autót Dacia Dusterre. Ezzel nincs gond eddig.
Hibalista
- dugattyútörés, dugattyúlyukadás, vezérműlánc nyúlás, befecskendező kormolódás(dugulás)
Ide hordtam szervizbe
Márkafüggetlen, de főleg Volkswagen csoportra kihegyezett szerviz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Duster 1.5 dci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.3/10) |