A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Altea Xl (2006)

Altea Xl 1.4 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádtam, de a gatyám is ráment

Szöveges ítélet

Az első igazán új autónk volt az Altea. Mivel egy közepes család vagyunk, egy alacsony fogyasztású de mégis tágas autót szerettünk volna. Egy régi leharcolt Opel után váltottunk 6 éves futamidővel. Nagyon szerettük, a gyerekeknek szórakoztató elektronikával (fedélzeti DVD). A 9 év alatt csak a szokásos szervizeket végeztettük rajta (olajcsere, szűrőcserék, egy két ellenőrzés). Annyira meg voltunk elégedve, hogy a barátainknak csak áradoztunk, hogy milyen jó, milyen erős, milyen keveset fogyaszt. Egyik barátunkat meg is győztük, hogy vásároljanak ugyanilyen autót, ugyanígy TSI motorral. Mivel nem volt elég pénzük, kénytelenek voltak használtat venni. Egy megkímélt autót vásároltak, de már a kezdetekkor voltak hibái az autónak. Kicsit szégyelltem is magam, hogy rábeszéltem őket. Gondoltam ez amolyan egyedi hiba, biztosan agyonhajtotta valamelyik előző tulaj.

Mi mindenre odafigyeltünk, amikor ami kellett azonnal mentünk cseréltetni, nem mentünk vele nagyon gyorsan, de sokszor kihasználtuk az erejét emelkedőkön. Rettenetesen jó vele előzni.

Aztán beütött a krach :( Következtek a rémálmok. Egy hónap stressz, 1.000.000 Ft szerviz...

2018 nyarán Horvátországban nyaralván autópályán közlekedve kicsit megugrott a fogyasztás. Nem volt számottevő, csak pár deci. átlagban 5 és 5.5 közt fogyasztott, de akkor felment 6.2 literre 100 Km-enként. Gondoltam, hogy a gumik miatt. Túlfújtam kicsit 2.5 bar-ra de nem változott a fogyasztás, na meg amikor beindítottam, nem az a szokványos savanykás kipufogógázt eregette, hanem sokkal büdösebb kormosabbat. No mondtam, nincs semmi baj, levegőszűrő. Kicseréltettem azt is. Semmi változás... :(
Megcsináltattam (idő előtt) a szokványos olajcserét is, de akkor sem történt semmi. Gondoltam, akkor ez marad így és kész, nem lehet nagy baja.
Néha menet közben lehetett hallani egyfajta halk fémes kattogó, hangot, mint amikor kovácsüllőn pattan a kalapács. Átnéztem az autót, persze nem értek hozzá, csak szemrevételeztem párszor, és nem volt semmi gond. 1-2 nappal később az autó hibát írt ki. Motor csekklámpa... Nem foglalkoztam vele, mert csak néha felvillant. Egy szerelő haverommal kiolvastattuk a hibát, és 1-es 4-es hengernél gyújtáskimaradást írt.
SZERVIZ...
Jött a rossz ír... átégett dugattyú, dugattyútörés :(
Szétszedték, megmutatták, elkeseredtem, sok-sok pénz... befecskendező tisztítása, dugattyúk cseréje, lánccsere... HORROR...

Mint közben kiderült, erős a motor, de az utolsó szusz is ki van belőle préselve. A szerelőm mondta, hogy hetente visznek be TSI-s autót köztük Audit, Volkswagent és Skodát is aminek TSI motorja van, és mind motorikus bajosak. Főtengelytörés is elég gyakori.
Sajnos elhasználódott az autó. Végül kicsit több, mint egy millió Ft-ot költöttem rá, de nem volt tökéletes, és a szerelő tanácsára eladtam. Nem tagadtam el a hibáit, a felújítást, szervizeket, de én óvva intek mindenkit a 100-140 ezer km-es TSI-s autóktól.
Az árát megérte, de ha előbb tudok erről a típushibáról, hamarabb eladom.

Azóta cseréltük az autót Dacia Dusterre. Ezzel nincs gond eddig.

Hibalista

- dugattyútörés, dugattyúlyukadás, vezérműlánc nyúlás, befecskendező kormolódás(dugulás)

Ide hordtam szervizbe

Márkafüggetlen, de főleg Volkswagen csoportra kihegyezett szerviz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 155000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra F Következő autója? Duster 1.5 dci
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Altea Xl 2006

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)